-74 C4 heittelee väli-ykköstä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Vehje
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
Viesti:

-74 C4 heittelee väli-ykköstä

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Leivoin -57 Fairlaneen -74 Rancherosta 302 + C4-tekniikan ja kaikki pelas laakista mutta yksi pieni kauneusvirhe löytyy, ihan pintakaasulla kiihdyteltäessä loota vaihtaa nätisti ykköseltä kakkoselle ja aika usein kakkoselta kolmosellekin mutta välillä ennen tuota vaihtoa kakkoselta kolmoselle heittää loota ihan hetkeksi ykkösen silmään? Kick-down toimii oikein hyvin noin muuten eikä vivustotkaan ainakaan sormin tunnu kahnaavan. Onkos jollain aavistusta mistä tuo mahtaisi johtua? Tässä vempeleessä lootalle menee kaksi alipaineputkea ja ne on nyt kumpikin napattu suoraan imusarjasta joten alipaineesta ei pitäisi olla pulaa, onkohan se vaan nyppästävä koko kickdown-vivusto irti ja testailtava ilman?
Ride Sally Ride!
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: -74 C4 heittelee väli-ykköstä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Siinon se kakstoiminen modulaattori, sen modun pienemmä letkun voit tulpata.
Tsiikaa se kikkarin liike, tuossa vireon loppupuolella näät, miten sen tylee liikkua

:krooh:
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: -74 C4 heittelee väli-ykköstä

Viesti Kirjoittaja jyge »

Nostetaas vanha aihe ylemmäs, paitsi mulla tekee samaa täyskaasulla.
WOT ja lähes WOT, arpoo aika pahasti vaihteita, 2-3 vaihto mennään ykkösen kautta (2-1-3). Joskus vaihtaa monta kertaa jos on pokkaa pitää poljinta lähellä lattiaa. Kun löysää kaasua niin sitten löytyy kolmonen. Tässä vaiheessa yleensä vauhtiakin jo reilusti. Joskus taas käy niin että kaasu pohjassa löytyy vain ykkösvaihde, eikä muuta. Siitä kun vähän löysää vähän niin laatikko vaihtaa hyvin nopeasti 2 ja heti 3.
Veto ei myöskään lopu missään välissä. Ei havaittava luistoa missään kohti (edes renkaan ja asfaltin välissä :mrgreen: ).

Normaalissa ajossa pyrkii vaihtamaan kolmoselle jo 40 vauhdista ja muutenkin toimii juuri kuten luontevalta tuntuu. Tämän perusteella en ole halukas enää aikaistamaan vaihtoja alipainemodulaattorin säädöllä.
Pakkokakkosella voipi ajaa mölypoljin pohjassa ja siitä käsin D:lle vaihtaen löytyy kolmonen suoraan, käymättä ykkösen kautta.

Alipainemodulaattori on 1-letkuinen kierrettävää tyyppiä ja valkoisella merkillä, jos sillä on nyt väliä. Tämä ei ole alkuperäinen green dot C4, vaan uudempi, tarkka vm ei tiedossa. Ei myöskään tietoa et onko shift-kittejä tjsp asenneltu.

Kick-downin on tarkistanu kerran jo, mutta tarkistan vielä uudestaan..

Mistä lähtis seuraavaksi katselemaan ongelman ydintä? Kuvernööri?
Vastaa Viestiin