sekä raidevälin kasvaminen kulmien liikaa poskelleen menon?On itsellä kuitenkin auraukset,yms.säätettävä jarrumuutoksen jälkeen.Menis siinä samalla noikin
caster camber adjustment plates
caster camber adjustment plates
Monessa näkyy olevan säätö palat.Onko ajettavuus parempi,suurin osa autoista on ainoastaan katukäytössä.Johtaako renkaiden leveys muutos
sekä raidevälin kasvaminen kulmien liikaa poskelleen menon?On itsellä kuitenkin auraukset,yms.säätettävä jarrumuutoksen jälkeen.Menis siinä samalla noikin
sekä raidevälin kasvaminen kulmien liikaa poskelleen menon?On itsellä kuitenkin auraukset,yms.säätettävä jarrumuutoksen jälkeen.Menis siinä samalla noikin
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Tuossa aikaisemmassa työpaikassa tuli työkseen säädettyä noita ohjauskulmia, ja jokainen foxi missä oli vielä alkuperäiset yläpäät niitteineen paikallaan niin tolppien kallistuskulmat oli ihan mitä sattuu. Tehdas arvot = mitä sattuu. Parista saatiin arvot kohdilleen poraamalla niitit auki, ja käyttämällä alkuperäistä säätöä. Asiakkaat ainakin oli tyytyväisiä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Ajettavuus muuttuu CC-levyillä kyllä paremmaksi ja ovat eriomainen parannus vaikka autolla ajettaisiin vain katuajoa: Erityisesti puskeminen vähenee huomattavasti sekä ohjauksen keskitys ja suuntavakavuus paranevat Casteria lisättäessä.
Leveitä ja matalia renkaita käytettäessä tarvitaan siviiliajoon epätasaisen kulumisen ja vetelyn vähentämiseksi vähemmän Camberia kuin mitä alkuperäisillä levyillä on mahdollista saavuttaa.
CC-levyjen metallinivel iskunvaimentimen yläpäässä lopettaa alkuperäisen ison kumin aiheuttaman, joskus huomattavankin joustamisen ja siten täsmentää ohjaustuntumaa, erityisesti nopeassa kaarreajossa.
Nämä levyt myös mahdollistavat yli 1,25" madalluksen vaatiman suuremman sisäänjouston nostamalla iskunvaimentimen yläkiinnityspistettä ylemmäksi.
Lisäplussana ne myös antavat Hard Core alustaiseen Mustangiin Coil Owereita varten tukevan pedin.
Usein erityisesti jämerämpien iskunvaimentimien käyttö ilman moottoritilan tukirautaa on saanut yläpäät taaipumaan sisäänpäin ja siten saanut kulmat muuttumaan. Heikoimmat tukiraudatkin ovat jopa saattaneet murtua, eli kyllä ne iskarin yläpäät kovilla on ja Mustangin kori on usein valitettavasti osa jousitusta!
Leveitä ja matalia renkaita käytettäessä tarvitaan siviiliajoon epätasaisen kulumisen ja vetelyn vähentämiseksi vähemmän Camberia kuin mitä alkuperäisillä levyillä on mahdollista saavuttaa.
CC-levyjen metallinivel iskunvaimentimen yläpäässä lopettaa alkuperäisen ison kumin aiheuttaman, joskus huomattavankin joustamisen ja siten täsmentää ohjaustuntumaa, erityisesti nopeassa kaarreajossa.
Nämä levyt myös mahdollistavat yli 1,25" madalluksen vaatiman suuremman sisäänjouston nostamalla iskunvaimentimen yläkiinnityspistettä ylemmäksi.
Lisäplussana ne myös antavat Hard Core alustaiseen Mustangiin Coil Owereita varten tukevan pedin.
Usein erityisesti jämerämpien iskunvaimentimien käyttö ilman moottoritilan tukirautaa on saanut yläpäät taaipumaan sisäänpäin ja siten saanut kulmat muuttumaan. Heikoimmat tukiraudatkin ovat jopa saattaneet murtua, eli kyllä ne iskarin yläpäät kovilla on ja Mustangin kori on usein valitettavasti osa jousitusta!
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 455
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Onhan niissä eroja.
Ford Racingin CC- platesit ei varmasti ole Coil-Over kelpoiset (tällä siis merkitystä jos innostuu vielä rakentamaan jousitusta pidemmälle). Maximum Motorsportsin, Kenny Brownin ja Griggsin ovat
Coil-Over kelpoiset, ilmeisesti myös Steedan alumiiniset.
Moni valmistaja näyttää tuoneen 4- pulttisen version kehiin mutta taitaa olla aika makuasia onko siinä 4 vai 3 pulttia, ei ne kuitenkaan kunnolla kiristettynä luistele. Erilaisia "laippa" ratkaisuita löytyy myös, toiset helpommin säädettäviä kuin toiset. Caster kulmaa levyihin on ainakin Kenny Browneissa rakennettu jo valmiiksi n. +6 astetta.
Caster kulman lisäämiseksi ja ohjausgeometrian parantamiseksi 1990-1993 malleissa Ford siirsi iskarien yläpäitä taaksepäin, ja uudelleen sijoitti myös ala- tukivarsien kiinnityksen.
Ford Racingin CC- platesit ei varmasti ole Coil-Over kelpoiset (tällä siis merkitystä jos innostuu vielä rakentamaan jousitusta pidemmälle). Maximum Motorsportsin, Kenny Brownin ja Griggsin ovat
Coil-Over kelpoiset, ilmeisesti myös Steedan alumiiniset.
Moni valmistaja näyttää tuoneen 4- pulttisen version kehiin mutta taitaa olla aika makuasia onko siinä 4 vai 3 pulttia, ei ne kuitenkaan kunnolla kiristettynä luistele. Erilaisia "laippa" ratkaisuita löytyy myös, toiset helpommin säädettäviä kuin toiset. Caster kulmaa levyihin on ainakin Kenny Browneissa rakennettu jo valmiiksi n. +6 astetta.
Caster kulman lisäämiseksi ja ohjausgeometrian parantamiseksi 1990-1993 malleissa Ford siirsi iskarien yläpäitä taaksepäin, ja uudelleen sijoitti myös ala- tukivarsien kiinnityksen.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Niissä todella on eroja. Maximum Motorsportin ja D&D:n viimeisimpiä versioita pidetään nykyisin kehittyneimpinä. Ne ovat silminnähden vahvoja ja vierekkäin laitettuna ei toista voi erottaa toisesta. Nämä edustavat säätölevyjen viimeisimpiä ja parhaita versioita.
Steedan alumiiniset versiot ovat myös hyvät ja käyttökelpoiset palat.
FOX korisessa 4-pulttikiinnitykselle ei ole tarvetta, koska kolme kiinnityspulttia sijaitsevat niin että kuorma jakautuu tasaisesti.
SN95 -mallissa tilanne on toinen, koska alkuperäiset kolme kiinnityspulttia sijaitsevat kuin neliön kolmessa nurkassa ja eivät siten - erityisesti Coil Ower asennuksessa - anna riittävän tasaista kuormitusta. Näissä neljättä lisäpulttia tarvitaan siis aivan ehdottomasti estämään palojen ja strut towerin vääntyminen.
90-93-mallien palojen kiinnitysreiissä ja peltivahvikkeen paksuudessa on minimaalisia eroja ja käytännössä uutta ja vanhaa pystyy käyttämään molemmissa paikoissa vähäisillä viilauksilla.
Steedan alumiiniset versiot ovat myös hyvät ja käyttökelpoiset palat.
FOX korisessa 4-pulttikiinnitykselle ei ole tarvetta, koska kolme kiinnityspulttia sijaitsevat niin että kuorma jakautuu tasaisesti.
SN95 -mallissa tilanne on toinen, koska alkuperäiset kolme kiinnityspulttia sijaitsevat kuin neliön kolmessa nurkassa ja eivät siten - erityisesti Coil Ower asennuksessa - anna riittävän tasaista kuormitusta. Näissä neljättä lisäpulttia tarvitaan siis aivan ehdottomasti estämään palojen ja strut towerin vääntyminen.
90-93-mallien palojen kiinnitysreiissä ja peltivahvikkeen paksuudessa on minimaalisia eroja ja käytännössä uutta ja vanhaa pystyy käyttämään molemmissa paikoissa vähäisillä viilauksilla.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
niinpä,on kyllä tiedossa että minihameet vaikuttaa kulmikkaaseen ajokäyttäytymiseenArto65FB kirjoitti:Vähän tekisi tuollaisia mieli ja ihan työmatka-ajoon. Tuntuu kuin tuossa foksissa ei olisi yhtään casteria. Tunnottomaksi tehostettu ohjaksen myötä ei saa käsiin mitään palautetta etupyöristä. Vähän kun päätä kääntää jalkakäytäviä katsellessa näin kesäaikaan, niin autohan kääntyy samalla.
eli kenen kautta vois hommata noita parempia .saisko rp:n kautta?
aikaisemmin tarjos fordin kalikoita.
myöhemmin vois palailla sitten niihin kulma-arvoihin,kun päästää niin
pitkälle asennuksissa.
-
81 Foxbody
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 14:16
En ole ennen näihin Fox korisien autojen suuntauksiin perehtynyt, katselin jotain materiaalia mitä Ford racing parts tarjosi caster/camber levyjen asennukseen ja jäi hiukan ihmetyttämään.. Voisiko joku vääntää ohuesta rautalangasta hieman selvitystä alkuperäiseen konstructioon vs. noihin säätölevyihin?
Eli alkuperäisillä systeemeillä voi säätää vasen-oikea linjassa tuota iskarin kulmaa mutta säätölevyllä taas näyttäisi olevan mahdollista säätää eteen-taakse kulmaa??
Sitten tyhmä kysymys, voiko alkuperäistä säätöä modifioida siten että saa myös ees-taas kulma säädön??
Missä ns. niitti sijaitsee alkuperäisessä systeemissä, päällepäin näkyy vain 3 mutteria joista kahden alla olevissa koloissa on siis säätövaraa..
Eli alkuperäisillä systeemeillä voi säätää vasen-oikea linjassa tuota iskarin kulmaa mutta säätölevyllä taas näyttäisi olevan mahdollista säätää eteen-taakse kulmaa??
Sitten tyhmä kysymys, voiko alkuperäistä säätöä modifioida siten että saa myös ees-taas kulma säädön??
Missä ns. niitti sijaitsee alkuperäisessä systeemissä, päällepäin näkyy vain 3 mutteria joista kahden alla olevissa koloissa on siis säätövaraa..
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 455
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuolla paketilla pääsee aika hyvin jyvälle alustan saloista ja vastaa varmaan noihin kysymyksiin..
http://www.miracerros.com/mustang/t_suspension3.htm
Koko setti http://www.miracerros.com/mustang/t_sus ... .htm#Front
http://www.miracerros.com/mustang/t_suspension3.htm
Koko setti http://www.miracerros.com/mustang/t_sus ... .htm#Front
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT