Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

cougar1967 kirjoitti:Moottori suunnitelmat taas kerran muuttui viime hetkellä. Uusi moottori paikoillaan, saa haukkua petturiksi :lol: Kuva
Hei, jos kaiken maailman chevelleihin pistetään Fordin periä, niin miksei LS:ää tuonne. Et sä varmaan museointia ole ajattelemassa.
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Ei kyllä museointi ekana ole mielessä, jos tuosta saisi varmatoimisen koneen millä vaan ajaisi huoletta. Tehoahan tuossa ei ole kun se reilu 300hv mutta pärjää ihan hyvin. Tallilla myös 67 mustang johon sama swappi menossa. Aje racing siitä hyvä että koneen kiinnikkeitä myydään vaikka 4 syl fordin koneeseen ja kiinnikkeillä aina sama hinta, 69$.
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Tämäkin olisi sitten valmis ja ajossa. Foxin hammastanko muuttui vielä viime hetkellä sn95 versioksi. Sisäraidepäät on foxin ja QA1:n bump steer kitti. SN95 hammastanko yllätti positiivisesti 1.75 kierroksen laidasta laitaan kääntymisellä. Säätöjä on vielä hyvin vähän tehty mutta tuntuu todella hyvältä ajaa, saa varmasti vielä paremmaksi säätämällä.
Kuva
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Ai perskele, hienoa että nyt ajossa!!! Vuokattiin???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Saa nähdä kerkeääkö töiltä mutta katsotaan. Oli kyllä tosissaan hommaa tuon ls swapin kanssa. Kardaani tunnelia joutui korottamaan ja leventemään etuosasta aika paljon koska tuo 4l60e on niin pirun leveä. Itse kardaania joutui lyhentämään vain 5cm. Moottori oli sähköisellä kaasuläpällä mutta muutettiin vaijeri toimiseksi ja Lokarin 64-68 mustangin kaasupedaali ja vaijeri meni hienosti vakio pedaalin paikalle. Tanks inc:n retro fit pumppu tuli vakio tankin sisään ja polttoainelinja vedettiin 300psi kestävästä biofuel letkusta. Vakio bensalinja jäi toimittamaan paluulinjan virkaa.

Voin kertoa mitä swappi pitää sisällään tarkemmin ja laittaa kuvia jos tälläinen takinkääntö tekniikka kiinnostaa :)
1970_mach1
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 30 Maalis 2013, 13:37
Auto: 1970 mustang mach1

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja 1970_mach1 »

Arto65FB kirjoitti:
cougar1967 kirjoitti:Moottori suunnitelmat taas kerran muuttui viime hetkellä. Uusi moottori paikoillaan, saa haukkua petturiksi :lol: Kuva
Hei, jos kaiken maailman chevelleihin pistetään Fordin periä, niin miksei LS:ää tuonne. Et sä varmaan museointia ole ajattelemassa.
On täällä toinenkin "petturi"
Liitteet
LS2+tremec t56 magnum
LS2+tremec t56 magnum
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

:asking02: Kaikkia paskoja ne asentaa :D :D :D
Mustang -67HT
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kuva

;)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeen :) Ja joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

cougar1967 kirjoitti:Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeen :) Ja joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...
Ehkä olet ollut väärässä paikassa rahojesi kanssa. Tuota, vaikken tuota LSx-tekniikkaa tuomitsekaan, niin jos kattelet vähän ketkä tekevät tuollaisia SBF 400hp motteja dynossa, niin löytyisi ihan perus pikkulohkoFoordiakin. Ja ittelleen yli 500.
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Arto65FB kirjoitti:
cougar1967 kirjoitti:Muistelen joskus kuulleeni että pääkaupunki seudulla olisi early musse ls tekniikalla. Mutta ei näillä tekniikoilla tunnu montaa Suomessa ajossa olevan. Halusin luotettavaa ja suht edullista tekniikkaa josta saa "helpolla" tehoa. Tuosta motista saa 400hv nokkaa vaihtamalla. Jokunen vuosi sitten vannotin että ei ikinä chevyn tekniikkaa fordiin mutta alkoi usko hiipumaan aika monen kone ja vaihdelaatikko rempan jälkeen :) Ja joka koneremppa upposi aika monta toiminta tonnia. Mutta kaikenkaikkiaan makuasioita nämäkin...
Ehkä olet ollut väärässä paikassa rahojesi kanssa. Tuota, vaikken tuota LSx-tekniikkaa tuomitsekaan, niin jos kattelet vähän ketkä tekevät tuollaisia SBF 400hp motteja dynossa, niin löytyisi ihan perus pikkulohkoFoordiakin. Ja ittelleen yli 500.
No en tiedä olenko ollut oikeassa vai väärässä paikassa mutta olen todennut ettei yli 400hv ole oikein käyttöystävällistä enää vapari pikkulohko fordin kanssa. Viimeeksi oli 347 mekaanisella rullanokalla ja kaikilla mahdollisilla mausteilla. Ei se rikki mennyt mutta ei sillä kyllä ollut kiva kruisaillakaan, kaasu pohjassa toki meno oli maukasta. Kaverilla 351w alukansilla, yli 10 puristukset ym. herkut niin 0-100km/h mentiin rinta rinnan ja mulla on vakio pakun moottori joka vie 10l/100km ja mun moottori+laatikko+apulaitteet maksoi 2000€. 8)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Niin, siis toi +500 ei ollut meikän vaan vahvasti suosittelemani pajan tuotoksia-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jos ei ole suurempaa tavoitetta kuin +400 hp, niin normiajo onnistuu kyllä varsin hyvin. Mulla on 327cid AITO Fordin pikkulohko ja sillä pystyy ajamaan ihan normisti. Tosin sitä ei, uusista osita, tee kyllä kahteen tuhanteen. Itseäni aina kummastuttaa tuo hermoletin koneen käyttö, ties minkä merkkisessä autossa. Nuo -30 luvun Fordin RODit on lähes järjestään sillä tehtyjä.
Toisaaltaan omansa jokainen "pilaa", niin kuin minäkin olen "pelastanut" omani museoinnilta, sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli meinaan toden näköisesti museoleimakunnossa ostoaikaan, ei ole enää :lol: :peukku: :peukku: .
Zemppiä valitsemallesi tielle :peukku: , Natikoiden virallisessa osuudessa sillä ei tosin saa ajaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Homer65 kirjoitti:Jos ei ole suurempaa tavoitetta kuin +400 hp, niin normiajo onnistuu kyllä varsin hyvin. Mulla on 327cid AITO Fordin pikkulohko ja sillä pystyy ajamaan ihan normisti. Tosin sitä ei, uusista osita, tee kyllä kahteen tuhanteen. Itseäni aina kummastuttaa tuo hermoletin koneen käyttö, ties minkä merkkisessä autossa. Nuo -30 luvun Fordin RODit on lähes järjestään sillä tehtyjä.
Toisaaltaan omansa jokainen "pilaa", niin kuin minäkin olen "pelastanut" omani museoinnilta, sanan varsinaisessa merkityksessä. Oli meinaan toden näköisesti museoleimakunnossa ostoaikaan, ei ole enää :lol: :peukku: :peukku: .
Zemppiä valitsemallesi tielle :peukku: , Natikoiden virallisessa osuudessa sillä ei tosin saa ajaa.
Totta puhut. Mulle tuo koneen merkki ei merkkaa niin paljon, tuo chevyn kone ja vaihteisto täytti mun toivomukset, olisin laittanut vaikka mitsubishin koneen jos olisi ollut tuommonen ja noilla ominaisuuksilla. Ei mulla edellisessä 347:ssa ollut fordia enää kuin lohko, kaikki muut oli merkkiä kiina tai taiwan, missä nuo osat nyt sitten nykyään tehdäänkään.

En mä enää minnekkään tuon kanssa voi mennä, fordistit vihaa ja chevy miehet vihaa :lol: Mutta lienee pääasia että kuski viihtyy :P
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Aje Racing etupään asennus 67 cougariin

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

Ajelut mennyt hienosti, homma vaan tyssäsi muutoskatsastukseen. Homma jäi kiinni Aje Racingin apurungon maksimi akselipaino tiedoista. Tuon paketin mukana ei tule mitään tietoja maksimi painoista ja ajelle on lähetetty kuusi viestiä mutta ei vastausta :/ Onko muut painineet tämän tai muiden valmistajien apurunkojen painotietojen kanssa? Tuskin ovat jenkeissä edes tutkineet mitään maksimipainoja...
Vastaa Viestiin