281 Check Engine valo (96 GT)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
muki
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 23:21
Auto: Mustang GT '96
Paikkakunta: Vantaa

281 Check Engine valo (96 GT)

Viesti Kirjoittaja muki »

Moro!

Elikkäs tälläi kaveri pätkähti eteen. Olen omsitanut -96 GT mussen n. viikon verran ja ostaessani autoa valo ei palanut ollenkaan (myyjän sanojen mukan valo toimii) vaikka laittoi virrat päälle. Ymmärsin, ettei valon pidäkkään syttyä virtojen päälle laitettua. No tänään katoin mittariston polttimot ja kaik oli kunnossa, mutta näköjään jotain tein, kun yhtäkkiä check engine light syttyi ja eipä se lähtenyt vaikka käytin autoa pari minuuttia käynnissä. Peini hätääntyminen koska en tunne koko tekniikkaa (eka mustangi) ja viimeksi omistamani auto check engine valo päällä olisi tarkoittanut jo jotain katastrofaalista. Tottakai ekana pitää vikakoodit lukea, mutta pientä rahoittumista ajatellen onko tämä ns kuuluu kuvioon, että valo palaa, ennenku pääsen koodit lukemaan.
Mustang GT -96 Coupe
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 281 Check Engine valo (96 GT)

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Vikakoodit saa luettua vaikka bilteman palikalla.
Omassa Cobrassa syttyy satunnaisesti moottorivalo, kun ajon jälkeen pysähtyy esim. postilaatikolle ja auto käy hetken paikallaan.
Koodi näyttää laihaa seosta.
Harvoin ilmenee ja saattaa olla, ettei talvella ollenkaan.
Valo ei sammu itsekseen, vaan pitää poistaa sillä bilteman palikalla.


Jaapanista tuotu ja epäilen jotakin maailmanpelastuslaitetta syyksi...
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: 281 Check Engine valo (96 GT)

Viesti Kirjoittaja Late »

Vikakoodinlukija on hyvinkin kannattava ostos näiden kanssa pelatessa. Normi tarvikeliikkeen OBD palikka lukee 96-> koodit, sillä pääsee lukemaan moottorinohjauskoodit ja nollaamaan. Viisaammat valaiskoon, mutta tuon saman ikäluokan käyttismondeon kanssa olen todennut Forscan ohjelman (forscan.org) loistavaksi työkaluksi. Pitäisi toimia 96-> EEC-V Mustangeissakin. Bluetooth OBD palikka Motonetistä ja Forscan imuroitu tabletille niin pääsee syvälle auton järjestelmiin, ABS, ilmastointi- yms moduleihin, mihin yleis-OBD ei mene.

Omakohtaista kokemusta kertomastasi viasta ei ole. Mutta juuri viikonloppuna juteltiin 96 Mussen omistajan kanssa, jolla oli ollut samankaltaista häikkää, ilmoituksia laihasta seoksesta. Oli irroittanut MAF-anturin ja putsannut tinnerillä ja vanupuikolla anturin likaantuneen kuumalangan. Koodit hävinneet ja kone ruvennut pelaamaan paremmin. Ainakin kannattaa tutkia
Late

-84 Mustang SVO
muki
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 23:21
Auto: Mustang GT '96
Paikkakunta: Vantaa

Re: 281 Check Engine valo (96 GT)

Viesti Kirjoittaja muki »

Motonetistä haettu bluetooth obd ja puhelimeen ladattu android forscan, sillä ei ainakaan abs pääse sisälle ollenkaan. ABS koodit piti lukee vanhalla niksillä (koodi 63 :kiroilua: ) Muuten ollut toimiva ja hyvä laite/ohjelma paketti. Koodeja antaa P0141 - Vika HO2SHTR12 lämmittimen virtapiirissä ja P0401 - EGR-järjestelmän riittämätön virtaus havaittu

Mökillä onki tänää sit tekemistä :otahuikka: Katellaa miten noviisin käy!
Mustang GT -96 Coupe
MakeT
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Touko 2014, 19:20
Auto: Mustang GT 4,6 conv. 1996
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 281 Check Engine valo (96 GT)

Viesti Kirjoittaja MakeT »

Moro.
Mullatuo EGR koodi pari vuotta sitten. Purin oikealta pyöräkotelosta hiilipöntön esiin ja vaihdoin kaikki sinne menevät alipaineletkut.
Minulla ei sen koommin ole ollu koodeja luettavana. Letkut näytti ehjiltä, mutta kun otin irti ja pikkasen venytin, näky pientä hakeamaa niin maan pirusti ja saman tien meni poikki. Vaihdoin samantien kaikki alipaineletkut, paineilmalla vielä pöläytin hiiliponttöä. Pieni vinkki, kun irottelet letkut, niin tee yksi kerrallaan, tai käy niinkuin minulle, kaikki vaan irti ja sitten kasatessa ihmetellään miten päin eri venttiilien ja tunnistimien pitääkään olla. No valokuva tietenkin auttaa, tai hyvä muisti.
Vastaa Viestiin