95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Käytin tänään tuon meidän -95 japsi GTn konttorilla, mutta hylsyhän sieltä tuli päästöistä.
Hapet oli vajaat 8%, niin tyhjäkäynnillä, kuin kierroksilla. Raja on 5%. Myös Lambda-arvo oli poskellaa.
Putkisto ei tunnu vuotavan mistään.
Vetääkö toi ilmaa jostain ilmamassamittarin jälkeen vai onko Lambda paskana?
Hapet oli vajaat 8%, niin tyhjäkäynnillä, kuin kierroksilla. Raja on 5%. Myös Lambda-arvo oli poskellaa.
Putkisto ei tunnu vuotavan mistään.
Vetääkö toi ilmaa jostain ilmamassamittarin jälkeen vai onko Lambda paskana?
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Siellähän on se ilmapumppu joka pumppaa ilmaa vissiin katteihin, ja voihan katitkin olla tiensä päässä.
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Ihmetelläänpä noita ekana.
Bai tö vei: katsastuskonttorin hepulla oli kyllä niin nuiva suhtautuminen jenkkeihin ja V-8 koneisiin, etten kyllä kyseiselle pajalle enää mene...
Bai tö vei: katsastuskonttorin hepulla oli kyllä niin nuiva suhtautuminen jenkkeihin ja V-8 koneisiin, etten kyllä kyseiselle pajalle enää mene...
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
No toi katsastaja ei ollut tietoinen asiasta. Onko tässä PK-seudulla jotain asiallista konttoria, jossa kannattaisi asioida?
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
No ei sun nyt uudelleen kannata mennä katsastamaan muualle ja omalla rahalla, jos kyse on katsastajan virheestä. Soita sinne konttorille, pyydä joku esimies puhelimeen ja kerro asia ja katso sitten miten suhtautuvat.
Mä kävin viime viikolla katsastamassa 95:sen ja minunkin katsuri raapi päätään ja katteli niitä lukemia. Mainitsin vain, että "siinä on ilmapumppu", jolloin kundi sanoi "ainiin" ja lopetti ihmettelyn.
Mä kävin viime viikolla katsastamassa 95:sen ja minunkin katsuri raapi päätään ja katteli niitä lukemia. Mainitsin vain, että "siinä on ilmapumppu", jolloin kundi sanoi "ainiin" ja lopetti ihmettelyn.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Kyllä juuri näin pitää toimia. Ihmisiä ne katsuritkin vaan on (itseni mukaanlukien) muistettavaa paljon ja kaikki ei aina sillä hetkellä tule mieleen. Hyvän katsurin tunnistaa siitä että osaa myöntää virheensäToniH kirjoitti:No ei sun nyt uudelleen kannata mennä katsastamaan muualle ja omalla rahalla, jos kyse on katsastajan virheestä. Soita sinne konttorille, pyydä joku esimies puhelimeen ja kerro asia ja katso sitten miten suhtautuvat.
Mä kävin viime viikolla katsastamassa 95:sen ja minunkin katsuri raapi päätään ja katteli niitä lukemia. Mainitsin vain, että "siinä on ilmapumppu", jolloin kundi sanoi "ainiin" ja lopetti ihmettelyn.

-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Ko. konttorille laitoin jo sähköpostia. Katotaan mitä vastaavat.
Katsastusmies oli alta kolmekymppinen, sellanen kaiken tietävä tyyppi, jonka eka kommentti oli: "Ai jenkki. Nämä kasikoneet olis pitäny jättää sinne 70-luvulle!"
Katsastusmies oli alta kolmekymppinen, sellanen kaiken tietävä tyyppi, jonka eka kommentti oli: "Ai jenkki. Nämä kasikoneet olis pitäny jättää sinne 70-luvulle!"
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Tuossa kohtaa olis varmaan kannattanu vetää jarrut pohjaan! Asenne kun on tollanen, niin vikaa löytyy varmasti.Jaskaprkl kirjoitti:...jonka eka kommentti oli: "Ai jenkki. Nämä kasikoneet olis pitäny jättää sinne 70-luvulle!"
Toki, jos jäännöshappi oli ainoa vika, niin sittenhän se meni suhteellisen hyvin.

Btw, aika monesta näistä on ne ilmapumput revitty mäjelle, jolloin jäännöshappi on aika paljon vähemmän. Tosin noiden lisäilmaa käyttävien katalysaattoreiden toiminta voinee olla vähän niin ja näin ilman muita muutoksia..
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Samaa mieltä. Ainakaan minun autoa ei olisi tuo katsuri syynäillyt tuon pitempään. Olisit vaan sanonut että nyt vaihtuu mies tai katsastusasema. Vai että V8 koneet 70-luvulleIronHorse kirjoitti:Tuossa kohtaa olis varmaan kannattanu vetää jarrut pohjaan! Asenne kun on tollanen, niin vikaa löytyy varmasti.jyge kirjoitti:Jaskaprkl kirjoitti:...jonka eka kommentti oli: "Ai jenkki. Nämä kasikoneet olis pitäny jättää sinne 70-luvulle!"![]()


Mustang -67HT
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Kävin konttorilla sivistämässä katsastusmiestä ja niin vain irtosi leima pahoittelujen kera. 

Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Mulla on se maahantuojan/GM:n papru printattuna '91 Vetten hanskalokerossa juuri näitä tapauksia varten. Ei ole tosin tarvinnut vielä sitä esittää.kaara91 kirjoitti:Muistelen, että GM autoissa oli maahantuojalta ohje noiden happiarvojen takia just ilmapumpullisiin malleihin, jossa oli selvitetty ja hyväksytty nuo korkeemmat happiarvot. Saatko pistettyä lukuja tänne noista katsastusmittausarvoista.
Lasku ajankäytöstä vielä konttorille niin sitten asia on kunnossa.Jaskaprkl kirjoitti:Kävin konttorilla sivistämässä katsastusmiestä ja niin vain irtosi leima pahoittelujen kera.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Parasta perjantaiviihdettä. Päästä vähän sivistämään tuollaisia asennevaivaisia "asiakaspalvelijoita" 

Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: 95 GTn hapet ylhäällä päästöissä
Jep. Saattaapa katsuri suhtautua vähemmän ennakkoluuloisesti seuraavaan ennalta näkemättömään V8 kulkupeliin.
HYVÄ opetus siitä ei pidä luulla tietävänsä kaikkea puhumattakaan että tietäisi luulevansa kaikesta kaiken.

Mustang -67HT