Mussen V8 onkin V6 tai V7
-
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 07 Touko 2015, 13:12
- Auto: Ford Mustang V8 GT Cabriolet 2007
Tuotu Miamista 03/2015. - Paikkakunta: Vihti, Nummela
Mussen V8 onkin V6 tai V7
Ajattelinpa kysäistä forumin jäseniltä apuja huollon jälkeen ilmestyneelle omituiselle vialle.
Kyseessä 2007 vuoden GT avo Mustang vakio kokoonpanolla. Tehty perushuolto, jonka yhteydessä vaihdettu suodattimet, öljyt ja tulpat.
Huollon jälkeen auto kävi ok, mutta muutaman kilsan ajelun jälkeen alkoi "röpöttämään" ja huomasi selvästi, että kone kävi vajaalla ja joku/jokunen pytty putosi pois pelistä.
Lämpökameralla löytyi seiska pytty kylmänä ja vaihdettiin uusi puola siihen. Ongelma jatkui..
Selvittelyn yhteydessä on palautettu kaikki vanhakin jo suodattimia myöten paikkoilleen (no ei nyt öljysuodatinta, eikä öljyjä), mutta eipä ole löytynyt mitään. Alhaisilla kierroksilla röpöttää aika lailla, välillä käy tyhjäkäynnillä hyvinkin puhtaasti ja välillä erittäin epäpuhtaasti. Kiihdytettäessä korkeilla kierroksilla välillä ainakin tuntuu, että kaikki pytytkin tulee peliin mukaan, mutta ei aina.
Vikakoodeja ei pala, paitsi eilen vilkahti muutaman kerran moottorivalo kiihdytyksen jälkeen, joka sitten muutaman sekunnin päästä taas sammui.
Mystiikkaa riittää..
Keskusteluja olen kahlaillut läpi ja jossain kohtaa olen ollut lukevinani vähän samankaltaisista ongelmista, mutta ihan yksinkertaista ratkaisua ei missään ole ollut mihin paneutua.
Auto on Nummelassa ja ottaisin vinkkejä myös vastaan, missä auton saisi kunnon lukulaitteeseen kiinni? Muita vinkkejä?
Jaa niin vielä, toki auto seisoi talvella useamman kuukauden, mutta pelasi hienosti reilut pari viikkoa ennen huoltoa..
Kyseessä 2007 vuoden GT avo Mustang vakio kokoonpanolla. Tehty perushuolto, jonka yhteydessä vaihdettu suodattimet, öljyt ja tulpat.
Huollon jälkeen auto kävi ok, mutta muutaman kilsan ajelun jälkeen alkoi "röpöttämään" ja huomasi selvästi, että kone kävi vajaalla ja joku/jokunen pytty putosi pois pelistä.
Lämpökameralla löytyi seiska pytty kylmänä ja vaihdettiin uusi puola siihen. Ongelma jatkui..
Selvittelyn yhteydessä on palautettu kaikki vanhakin jo suodattimia myöten paikkoilleen (no ei nyt öljysuodatinta, eikä öljyjä), mutta eipä ole löytynyt mitään. Alhaisilla kierroksilla röpöttää aika lailla, välillä käy tyhjäkäynnillä hyvinkin puhtaasti ja välillä erittäin epäpuhtaasti. Kiihdytettäessä korkeilla kierroksilla välillä ainakin tuntuu, että kaikki pytytkin tulee peliin mukaan, mutta ei aina.
Vikakoodeja ei pala, paitsi eilen vilkahti muutaman kerran moottorivalo kiihdytyksen jälkeen, joka sitten muutaman sekunnin päästä taas sammui.
Mystiikkaa riittää..
Keskusteluja olen kahlaillut läpi ja jossain kohtaa olen ollut lukevinani vähän samankaltaisista ongelmista, mutta ihan yksinkertaista ratkaisua ei missään ole ollut mihin paneutua.
Auto on Nummelassa ja ottaisin vinkkejä myös vastaan, missä auton saisi kunnon lukulaitteeseen kiinni? Muita vinkkejä?
Jaa niin vielä, toki auto seisoi talvella useamman kuukauden, mutta pelasi hienosti reilut pari viikkoa ennen huoltoa..
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
Auto käyntiin ja ihmettelemään mikä pytty on pimeenä, sit kattoo siitä puolan ja tulpan ja pyörittelee osia vähän eri paikkaan että näkee missä osassa on vikaa. Just itellä käyttiksestä meni yks puola (VW), tulpat ok mut kolmosen puola oli sökö, piuhojen irrotus ei vaikuttanu tärisevään käyntiin. Vaihdoin ykkösen ja kolmosen puolat keskenään ja vika onneks siirty ykköseen, ei ollu johtosarjavika.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
Jos oletetaan, että vika tosiaan tuli huollon yhteydessä niin arvaan: tulpanjohto meni poikki sisältä tulpanvaihdon yhteydessä. Se eriste on kuitenkin niin tiukka, ettei välttämättä ole 100% poikki jatkuvasti vaan sytyttää välillä ja välillä ei.
Mulla oli Vettessä moinen vika. Auto kävi vähän epätasaisesti ja skanneri näytti satunnaista nakutusta mutta lähinnä "false knockeja" (mm. moottorijarrutuksessa) mutta en meinannut löytää vikaa millään. Hölmönä en epäillyt kuukakuden vanhoja tulpanjohtoja. Lopulta vika poistui, kun vaihdoin myös tulpanjohdot. Yksi piuhoista oli poikki ja tärinä aiheutti siinä pätkimistä. Minunkin auto toimi moitteetta korkeilla kiekoilla. Ja vikakoodeja ei tullut ollenkaan.
Kokeile vaihtaa piuha kerrallaan aloittaen siitä seiskasta.
Mulla oli Vettessä moinen vika. Auto kävi vähän epätasaisesti ja skanneri näytti satunnaista nakutusta mutta lähinnä "false knockeja" (mm. moottorijarrutuksessa) mutta en meinannut löytää vikaa millään. Hölmönä en epäillyt kuukakuden vanhoja tulpanjohtoja. Lopulta vika poistui, kun vaihdoin myös tulpanjohdot. Yksi piuhoista oli poikki ja tärinä aiheutti siinä pätkimistä. Minunkin auto toimi moitteetta korkeilla kiekoilla. Ja vikakoodeja ei tullut ollenkaan.
Kokeile vaihtaa piuha kerrallaan aloittaen siitä seiskasta.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
Voisiko polttoainesuutin olla tukossa ja/tai toimia epämääräisesti.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
S197 GT:ssä ei ole tulpanjohtoja vaan puola painetaan suoraan tulppaan. Puolaviat olleet harvinaisia omasta kokemuksesta muttaToniH kirjoitti:Jos oletetaan, että vika tosiaan tuli huollon yhteydessä niin arvaan: tulpanjohto meni poikki sisältä tulpanvaihdon yhteydessä. Se eriste on kuitenkin niin tiukka, ettei välttämättä ole 100% poikki jatkuvasti vaan sytyttää välillä ja välillä ei.
Mulla oli Vettessä moinen vika. Auto kävi vähän epätasaisesti ja skanneri näytti satunnaista nakutusta mutta lähinnä "false knockeja" (mm. moottorijarrutuksessa) mutta en meinannut löytää vikaa millään. Hölmönä en epäillyt kuukakuden vanhoja tulpanjohtoja. Lopulta vika poistui, kun vaihdoin myös tulpanjohdot. Yksi piuhoista oli poikki ja tärinä aiheutti siinä pätkimistä. Minunkin auto toimi moitteetta korkeilla kiekoilla. Ja vikakoodeja ei tullut ollenkaan.
Kokeile vaihtaa piuha kerrallaan aloittaen siitä seiskasta.
tulppaviat sitäkin yleisempiä jos on ns. "varhaisempi" kombinaatio. Kuten Hannu H. totesi tuolla kerhon FB-sivustolla.
Jos vain kyselet läheisiltä Ford-korjaamoilta mahdollista järjestelmätestausta pitäisi onnistua. Täällä Treella ainakin onnistuu.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
Oukkidoukki, kaikkea ne keksiikin 

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7
Kokeilehan vielä varmuudeksi ainakin kolmatta tulppaa jos ei ole jo jostakin ihmeen syystä kokeiltu. Jos vaikka kävi niin että eka joka tuli uutena vaihdettua oli maanantaituotos ja takaisin vaihdettu vanha meni rikki (keskielektrodin eriste) poistettaessa tai uudelleen asentaessa.
Mustang -67HT