Mussen V8 onkin V6 tai V7

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
JarkkoK
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Touko 2015, 13:12
Auto: Ford Mustang V8 GT Cabriolet 2007
Tuotu Miamista 03/2015.
Paikkakunta: Vihti, Nummela

Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja JarkkoK »

Ajattelinpa kysäistä forumin jäseniltä apuja huollon jälkeen ilmestyneelle omituiselle vialle.
Kyseessä 2007 vuoden GT avo Mustang vakio kokoonpanolla. Tehty perushuolto, jonka yhteydessä vaihdettu suodattimet, öljyt ja tulpat.
Huollon jälkeen auto kävi ok, mutta muutaman kilsan ajelun jälkeen alkoi "röpöttämään" ja huomasi selvästi, että kone kävi vajaalla ja joku/jokunen pytty putosi pois pelistä.
Lämpökameralla löytyi seiska pytty kylmänä ja vaihdettiin uusi puola siihen. Ongelma jatkui..

Selvittelyn yhteydessä on palautettu kaikki vanhakin jo suodattimia myöten paikkoilleen (no ei nyt öljysuodatinta, eikä öljyjä), mutta eipä ole löytynyt mitään. Alhaisilla kierroksilla röpöttää aika lailla, välillä käy tyhjäkäynnillä hyvinkin puhtaasti ja välillä erittäin epäpuhtaasti. Kiihdytettäessä korkeilla kierroksilla välillä ainakin tuntuu, että kaikki pytytkin tulee peliin mukaan, mutta ei aina.
Vikakoodeja ei pala, paitsi eilen vilkahti muutaman kerran moottorivalo kiihdytyksen jälkeen, joka sitten muutaman sekunnin päästä taas sammui.
Mystiikkaa riittää..
Keskusteluja olen kahlaillut läpi ja jossain kohtaa olen ollut lukevinani vähän samankaltaisista ongelmista, mutta ihan yksinkertaista ratkaisua ei missään ole ollut mihin paneutua.
Auto on Nummelassa ja ottaisin vinkkejä myös vastaan, missä auton saisi kunnon lukulaitteeseen kiinni? Muita vinkkejä?
Jaa niin vielä, toki auto seisoi talvella useamman kuukauden, mutta pelasi hienosti reilut pari viikkoa ennen huoltoa..
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Auto käyntiin ja ihmettelemään mikä pytty on pimeenä, sit kattoo siitä puolan ja tulpan ja pyörittelee osia vähän eri paikkaan että näkee missä osassa on vikaa. Just itellä käyttiksestä meni yks puola (VW), tulpat ok mut kolmosen puola oli sökö, piuhojen irrotus ei vaikuttanu tärisevään käyntiin. Vaihdoin ykkösen ja kolmosen puolat keskenään ja vika onneks siirty ykköseen, ei ollu johtosarjavika.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Jos oletetaan, että vika tosiaan tuli huollon yhteydessä niin arvaan: tulpanjohto meni poikki sisältä tulpanvaihdon yhteydessä. Se eriste on kuitenkin niin tiukka, ettei välttämättä ole 100% poikki jatkuvasti vaan sytyttää välillä ja välillä ei.

Mulla oli Vettessä moinen vika. Auto kävi vähän epätasaisesti ja skanneri näytti satunnaista nakutusta mutta lähinnä "false knockeja" (mm. moottorijarrutuksessa) mutta en meinannut löytää vikaa millään. Hölmönä en epäillyt kuukakuden vanhoja tulpanjohtoja. Lopulta vika poistui, kun vaihdoin myös tulpanjohdot. Yksi piuhoista oli poikki ja tärinä aiheutti siinä pätkimistä. Minunkin auto toimi moitteetta korkeilla kiekoilla. Ja vikakoodeja ei tullut ollenkaan.

Kokeile vaihtaa piuha kerrallaan aloittaen siitä seiskasta.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja starsky »

Voisiko polttoainesuutin olla tukossa ja/tai toimia epämääräisesti.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

ToniH kirjoitti:Jos oletetaan, että vika tosiaan tuli huollon yhteydessä niin arvaan: tulpanjohto meni poikki sisältä tulpanvaihdon yhteydessä. Se eriste on kuitenkin niin tiukka, ettei välttämättä ole 100% poikki jatkuvasti vaan sytyttää välillä ja välillä ei.

Mulla oli Vettessä moinen vika. Auto kävi vähän epätasaisesti ja skanneri näytti satunnaista nakutusta mutta lähinnä "false knockeja" (mm. moottorijarrutuksessa) mutta en meinannut löytää vikaa millään. Hölmönä en epäillyt kuukakuden vanhoja tulpanjohtoja. Lopulta vika poistui, kun vaihdoin myös tulpanjohdot. Yksi piuhoista oli poikki ja tärinä aiheutti siinä pätkimistä. Minunkin auto toimi moitteetta korkeilla kiekoilla. Ja vikakoodeja ei tullut ollenkaan.

Kokeile vaihtaa piuha kerrallaan aloittaen siitä seiskasta.
S197 GT:ssä ei ole tulpanjohtoja vaan puola painetaan suoraan tulppaan. Puolaviat olleet harvinaisia omasta kokemuksesta mutta
tulppaviat sitäkin yleisempiä jos on ns. "varhaisempi" kombinaatio. Kuten Hannu H. totesi tuolla kerhon FB-sivustolla.
Jos vain kyselet läheisiltä Ford-korjaamoilta mahdollista järjestelmätestausta pitäisi onnistua. Täällä Treella ainakin onnistuu.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Oukkidoukki, kaikkea ne keksiikin ;)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Mussen V8 onkin V6 tai V7

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Kokeilehan vielä varmuudeksi ainakin kolmatta tulppaa jos ei ole jo jostakin ihmeen syystä kokeiltu. Jos vaikka kävi niin että eka joka tuli uutena vaihdettua oli maanantaituotos ja takaisin vaihdettu vanha meni rikki (keskielektrodin eriste) poistettaessa tai uudelleen asentaessa.
Mustang -67HT
Vastaa Viestiin