lohko halki
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
lohko halki
tänään soittivat koneistamolta ja sanoivat että mulla lohko halki ja ei pysty korjaamaan.Kannattaako ostaa ihan pakasta otetun lohkon vai käytetyn?
Re: lohko halki
Ahdettuun koneeseen vahva lohko.
DART SHP tai vastaava.
http://www.dartheads.com/products/engin ... all-blocks
DART SHP tai vastaava.
http://www.dartheads.com/products/engin ... all-blocks
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: lohko halki
Oisko toi Us-partsin lohko hyvä lähteä tekemään ahdettua stroker moottoria,Ja onko tuossa paljon eroa vakio lohkoon??FORD RACING M-6010-BOS302 LOHKO.Taitaa olla sama mitä Kaara91 linkissä on?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: lohko halki
Sama näyttäs olevan.mankku80 kirjoitti:Oisko toi Us-partsin lohko hyvä lähteä tekemään ahdettua stroker moottoria,Ja onko tuossa paljon eroa vakio lohkoon??FORD RACING M-6010-BOS302 LOHKO.Taitaa olla sama mitä Kaara91 linkissä on?
Justiin näytti tulevan std-porauksella oleva perus rullalohko myyntiin tuonne myyntiosiolle. Ei kyllä kestä ahdetussa varmaan ehkä tai sitten voi kestääkin. Kuulemma 500 hp on noin peruslohkon kestoraja. toki koneistukset jos tekee, niin nousee hinta sitten taas tonnin kieppeille (lohko 300 + koneistukset)...
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: lohko halki
joo,nyt on kokemusta mitä vakio lohko kestää 

Re: lohko halki
Muistutus tai siten vaan hyvä tietää.
Kaara 91 kirjoittikin tuosta sylinterin putken pituudesta. Jos ja kun olette tekemässä stroker konetta niin muistakaa noiden lohkojen erot ja sitä kautta männät ja kestävyys.
Mielestäni lähtökohtaisesti 8.200" lohko ei sovi stroker aihioksi. Mieluimmin 8.700" tai jos isoa konetta mielii niin 9.200" tai 9.500" korkeisiin lohkoihin mieto stroker settiä sisään.
Paras isku 8.200" lohkoon 2.870" ei 3.400" (henkilökohtainen mielipide).
tuolla jotain asiasta ja myös joku kuva.
http://forums.corral.net/forums/94-95-t ... block.html
Kaara 91 kirjoittikin tuosta sylinterin putken pituudesta. Jos ja kun olette tekemässä stroker konetta niin muistakaa noiden lohkojen erot ja sitä kautta männät ja kestävyys.
Mielestäni lähtökohtaisesti 8.200" lohko ei sovi stroker aihioksi. Mieluimmin 8.700" tai jos isoa konetta mielii niin 9.200" tai 9.500" korkeisiin lohkoihin mieto stroker settiä sisään.
Paras isku 8.200" lohkoon 2.870" ei 3.400" (henkilökohtainen mielipide).
tuolla jotain asiasta ja myös joku kuva.
http://forums.corral.net/forums/94-95-t ... block.html
Viimeksi muokannut Mexico65, 14 Huhti 2016, 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Mutta eikös justiin tähän 8,2" lohkoon ole tehty paljonkin näitä strokereita, vai olenko nyt ihan hakoteillä? 331, 347 mm. Elikkä tuo 3,400 " tekee milleissä 86,36 ja 8,200" taas 208,28 mm dekki. Kun nyt aloin miettiä erästä (jälleen ) eurokonetta, jossa sama dekki, mutta ajettu 85-92mm iskulla, koneiden kestossa ei ole ollut moittimista. Mikäli siis kone on tehty huolella. Max kierrokset olleet luokkaa 90-92mm iskulla 8200-8700 rpm.
Ja pienemmällä iskulla (85mm) kierrokset huitoneet kovimmillaan luokkaa 10000rpm. Päälle 9000:n täytyi jossain kohtaa rakentaa tukeva korsetti alakertaan, kun rk laakerit olivat hieman kiillottuneet nurjalta puolelta ( tuli värinöitä runkolinjaan).
Myöskään mitään ihmeempää kulumista ei olla havaittu sylinterissä, eikä männissä painesivulla, kun säädöt on olleet kohdallaan. Ja jotenkin tuntuu, että tämä Boss lohko saattaa olla pikkusen eri kalibeeria, kuin mitä erään saksalaisen merkin vastaava tehdasvakio
.
Ja pienemmällä iskulla (85mm) kierrokset huitoneet kovimmillaan luokkaa 10000rpm. Päälle 9000:n täytyi jossain kohtaa rakentaa tukeva korsetti alakertaan, kun rk laakerit olivat hieman kiillottuneet nurjalta puolelta ( tuli värinöitä runkolinjaan).
Myöskään mitään ihmeempää kulumista ei olla havaittu sylinterissä, eikä männissä painesivulla, kun säädöt on olleet kohdallaan. Ja jotenkin tuntuu, että tämä Boss lohko saattaa olla pikkusen eri kalibeeria, kuin mitä erään saksalaisen merkin vastaava tehdasvakio

Anti -Histamiini 65
Re: lohko halki
Ei kai tuossa muuten mitään ihmeelistä ole kuin se, että mäntä tule alakulokohdassa lähe ulos sylinteriputkesta ja männän ohjauspinta jää näin aika olemattomaksi.
Oisko noissa eurokoneissa suhteessa pidemmät sylinterin putket?
Oisko noissa eurokoneissa suhteessa pidemmät sylinterin putket?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Tuossa mun 334 cid (3.125" / 4.125") koneesta kuvat 3.125" iskusta ja kyseessä DART IRON EAGLE sbf 8.200" lohko. Tässä lohkossa normaali mittaiset sylinteriputket 130 mm.
Tulee mäntä vähän ulos putkesta, mutta tässä tapauksessa ei ilmeisesti mitään huolta. Kivan jäljen tuo ylityskohta kuitenkin männänhelmaan jättää.
Kun iskua lisätään vielä 0.275" (3.400") niin asia näyttänee jo pahemmalta.
Tulee mäntä vähän ulos putkesta, mutta tässä tapauksessa ei ilmeisesti mitään huolta. Kivan jäljen tuo ylityskohta kuitenkin männänhelmaan jättää.
Kun iskua lisätään vielä 0.275" (3.400") niin asia näyttänee jo pahemmalta.
Viimeksi muokannut Mexico65, 14 Huhti 2016, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Tuossa minun C5AE lohkossa Mahlen männällä sama asia. Mahlen männässä lyhyt helma.
Kun asia minun mielestäni on oikein.
289cid 2.870" stroke / 4.030" bore
Nätisti mäntä putkessa.
Kun asia minun mielestäni on oikein.
289cid 2.870" stroke / 4.030" bore
Nätisti mäntä putkessa.
Viimeksi muokannut Mexico65, 14 Huhti 2016, 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Nyt on eurokoneen sylinteriputken mitta tarkastettu ja se on 136mm. Eli jopa pitempi, mitä World Cast lohkossa. Mutta paljonkos tämä kyseinen mitta on Ford Racing lohkossa?
Anti -Histamiini 65
Re: lohko halki
Jos liike matka ja kampikulma on oikea niin ei mitään ongelmia kuvan mukaisella männällä, mutta vaikea soveltaa Fordin 8.200" lohko valikoimaan.
Kuin myös tuo Hondan männän soveltaminen hankaloittaa työtä jos kohde on FSB.
Kuin myös tuo Hondan männän soveltaminen hankaloittaa työtä jos kohde on FSB.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Dart sbf 8.200" SHP, Sportman ja Iron Eagle 130 mm.
Ford 289, 302 ja 5.0 lohkoissa minimaaliset erot, kaikki noin 130 mm(4 kpl 289 lohkoa ja 2 kpl 302 lohkoa mitattu 14.4.2016 klo 16.01).
Siten noi putkien pituudet kasvaa kun lohkon korkeus kasvaa.
2.870" stroke rules.
Ford 289, 302 ja 5.0 lohkoissa minimaaliset erot, kaikki noin 130 mm(4 kpl 289 lohkoa ja 2 kpl 302 lohkoa mitattu 14.4.2016 klo 16.01).
Siten noi putkien pituudet kasvaa kun lohkon korkeus kasvaa.
2.870" stroke rules.
Viimeksi muokannut Mexico65, 14 Huhti 2016, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
Noin 120 mm, eli sen 10 mm (karkeasti 1/2") lyhempi kuin muut 8.200" korkeat lohkot.porttari kirjoitti:Nyt on eurokoneen sylinteriputken mitta tarkastettu ja se on 136mm. Eli jopa pitempi, mitä World Cast lohkossa. Mutta paljonkos tämä kyseinen mitta on Ford Racing lohkossa?
With Ford Racing BOSS 302 8.200" block, 4.75" cylinder length and a 3.4" stroke, with a 1.1 c/h only leaves you 1/4" from the centerline of the wristpin to the bottom of the cylinder at BDC. that would be a pretty short skirt.
Mutta jos tuo toimii niin miksi ei 3.400" iskua ja max. pituutta kankeen. Lyhyellä kangella asia vain pahenee. Ja lienee männän tapin paikkakin soviteltava aika ylös juuri 2 puristus renkaan alle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: lohko halki
No sittenhän tuossa ei ole mitään häröjä käyttää Boss lohkoa nykyisellä iskunpituudella, sekä mitä ilmeisemmin samoilla veiveilläkin tullaan toimeen. Toki täytyy tarkastaa veivin mitta sitten kun ollaan siinä vaiheessa.
Ja 289 rules todellakin
.
Ja 289 rules todellakin

Anti -Histamiini 65