S197 taka-akselin auraus
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
S197 taka-akselin auraus
Mitähän muilla on ollut pyöränkulmien säädössä auraus S197 taka-akselilla? Mulla olis nyt milli puolelleen aurausta ja se on aika paljon. Vielä olis päivä aikaa muuttaa tilannetta.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
Minulla on / oli vielä enemmän aurausta taka-akselissa. Ei se ainakaan hidastanut autoa (ehkä, no muutetaan vähän ja katsotaan kellosta paraniko vai ei).
Kuitenkin liika on likaa. Arvioisin noin 1 mm kokonais auraus takana voisi olla aika hyvä. Ainakin itse pyrin siihen nyt kun akseli on irti ja purettu. Camber saa olla samaa luokkaa. Tarkastetaan samalla tuo taka-akselin kulkusuunta.
Kuitenkin liika on likaa. Arvioisin noin 1 mm kokonais auraus takana voisi olla aika hyvä. Ainakin itse pyrin siihen nyt kun akseli on irti ja purettu. Camber saa olla samaa luokkaa. Tarkastetaan samalla tuo taka-akselin kulkusuunta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Re: S197 taka-akselin auraus
Kiitos ajatuksista. Taidanpa vielä lämmittämällä yrittää muuttaa noita arvoja hieman. Camberit on nyt hiottu -0.75 asteeseen mutta tuo auraus vielä häiritsee mieltä. Laskin tuon aurauksen siis toisen puolen harituksesta 1mm ja toisen puolen aurauksesta 2.5-3mm. Joten teoriassa tukivarsia säätämällä saa tuon aurauksen 1mm per puoli ja kulkusuunnan oikeaksi. Sinänsä mielenkiintoista että nuo arvot oli jo alun perinkin tosi lähellä noita eikä ajaminen hankalaa ollut. Mutta aina pitää parantaa jos mahdollista.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Kyllä noilla arvoilla voi jatkaa! (tavoitteena minulla lähes samat arvot kun tuota akselia nyt ruvetaan vääntämään uuteen muotoon).
Akseli vaan suoraan, tarkastus ja lopullinen säätö penkissä.
Jos takapäässä ei pitoa tuonkaan jälkeen niin jousta ja iskunvaimennusta löysemmälle tai kevyempää kenkää.
Akseli vaan suoraan, tarkastus ja lopullinen säätö penkissä.
Jos takapäässä ei pitoa tuonkaan jälkeen niin jousta ja iskunvaimennusta löysemmälle tai kevyempää kenkää.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
67 Mustang HT "Trans Am"