EDIS-puolien kipinän tuotto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Mahtaakohan kukaan tietää että kuinka paljon voi rääkätä EDIS-puolia kisakoneessa suoralla ohjauksella ilman EDIS-yksikköä?
Meinaan luultavasti Cranen HI-6 ja jakajasytkä ei kestänyt dynossa enää Y-lohkon tuottamaa voimaa ja alkoi antautumaan joissain 800 hepan hujakoilla. Kaksi kiloa ahtoa ja reilu kuusitonnia kierroksia.
Tallissa olisi parit EDIS-puolat ja elektroniikkakikkareitakin löytyisi ohjaukseen mutta ei tunnu intternetistä löytyvän ennakkotapausta että kuinka pitkälle noita voi kiusata.
Eroaako jotenkin racekamaksi myytävistä hukkakipinäpuolista?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mitään näistä tiedä, mutta Boksi ja erilliset puolat, niin ei tarvi enään miettiä missä riittääkö kipinä..
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Jotkut Ign1 COP-puolat olisivat vissiin se top of the line-ratkaisu jos ei aleta nitroa polttamaan mutta kahdeksan puolaa maksaa enemmän kuin kaksi, varsinkin jos ne löytyy jo hyllystä ja mökäöljyynkin pitäisi jäädä rahaa että yleensä ropaaminen kiinnostaa.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
reve
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Maalis 2016, 11:25

Re: EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja reve »

Mulla on puolimoottorissa yks edis-puola ohjattuna kahdella vb921-päätteellä ja ms2:lla. Kiertää 7500, ahtoa 2.3-2.5bar ja kulkee katuauton korissa 10.3/217kmh. Ton auton painolla siihen tarttee yli 600 oikeaa hevosta. Sama kokoonpano on ollut sytkän puolesta käytössä yli kymmenen vuotta ilman ongelmia (aluksi ms1:llä). Vois kuvitella että täysmoottorissa kahdella vastaavalla pääsis helposti tuplalukemiin samoilla kierroksilla ja täytösasteilla. Vastaavaa hinta/laatu/toimivuus suhdetta ei ole kovinkaan monen osan kanssa vielä tullut vastaan.
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Eli voi kokeilla. Kiitoksia.

Vielä jos laitat puolien latausajat näkyville niin homma on suorastaan rikollisen helppoa.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
reve
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Maalis 2016, 11:25

Re: EDIS-puolien kipinän tuotto

Viesti Kirjoittaja reve »

Mulla on dwell 3.1ms ja triggeröinti missing teeth 12-1 honeywell hall-anturilla. Ekat kymmenen vuotta selvisin samalla tulppasarjalla kun tehoa oli aavistuksen vähempi. Nykytehoilla on pimentynyt keskimäärin yks tulppa per kausi. Jos loppunopeus on jäänyt vähän vajaaksi niin oon vaihtanu tulpat ja sen jälkeen taas pelaa (kustannus hurjat 16€). On myös aika paljon kiinni soppakartasta miten pitkälle sytkävehkeet selviävät. Jos seokset heiluu rajusti ja käy välillä törkyrikkaalla niin tulppiakin tapaa mennä enempi eikä sytkäkamat riitä.
Vastaa Viestiin