ford racing 302 boss lohko
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
ford racing 302 boss lohko
Eroaako bossin lohko vakio lohkoon osien yhteesopivuuden kannalta?Mulle sanottiin että vesipumppun ja jakopään koppa ei käy tohon uuteen lohkoon,onkohan muita osia mitkä ei sovi?
Re: ford racing 302 boss lohko
Ei tietääkseni. Ainakin mulla meni vanhat osat (eli ainoastaan jakopään koppa) paikoilleen heittämällä.
Ja mikäli oot menossa ACS Helsinkiin niin käy katsomassa us-partsin osastolla ku siellä tais olla tollanen pukissa.
Ja mikäli oot menossa ACS Helsinkiin niin käy katsomassa us-partsin osastolla ku siellä tais olla tollanen pukissa.
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: ford racing 302 boss lohko
Kiitos vastauksesta,eli jakopään koppa ei sovi vanhasta??Kohta menossa ACS=)
Re: ford racing 302 boss lohko
http://performanceparts.ford.com/downlo ... OSS302.pdf
ja
http://performanceparts.ford.com/downlo ... blocks.pdf
noista selviää aikalailla lohkon ominaisuudet.
ADDITIONAL FEATURES:
• The two lower timing cover bolts are 3/8-16 UNC.
• Front oil pressure sending unit hole is 1/2 NPT. Check fitting thread engagement prior to final wash.
• Check cylinder heads for proper steam-hole alignment. Steam holes are designed to reduce the possibility
of steam pocket formation. Due to the large number of aftermarket heads that can be used on this block,
you will have to check this and modify as necessary.
• For wet sump applications, use main bolt (with stud) D7TZ-6345-A (for oil pump pick-up). Oil pump pick-
up for use with stock rear sump FOX body stamped pan is part M-6622-BOSS302.
• Check main caps for adequate clearance to oil pan (.150” minimum).
• Designed for standard 1-piece 302 rear main seal
ja
http://performanceparts.ford.com/downlo ... blocks.pdf
noista selviää aikalailla lohkon ominaisuudet.
ADDITIONAL FEATURES:
• The two lower timing cover bolts are 3/8-16 UNC.
• Front oil pressure sending unit hole is 1/2 NPT. Check fitting thread engagement prior to final wash.
• Check cylinder heads for proper steam-hole alignment. Steam holes are designed to reduce the possibility
of steam pocket formation. Due to the large number of aftermarket heads that can be used on this block,
you will have to check this and modify as necessary.
• For wet sump applications, use main bolt (with stud) D7TZ-6345-A (for oil pump pick-up). Oil pump pick-
up for use with stock rear sump FOX body stamped pan is part M-6622-BOSS302.
• Check main caps for adequate clearance to oil pan (.150” minimum).
• Designed for standard 1-piece 302 rear main seal
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: ford racing 302 boss lohko
Eikäkö ainoo osa mikä vanhasta koneesta tuli uuteen OLI jakopään koppa....
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: ford racing 302 boss lohko
Siis jakopäänkoppa ainot mikä sopii,eikö kannet ja vanha alakerta käy tohon?
Re: ford racing 302 boss lohko
Vastasin siihen ekaan kysymykseen eli eroaako bossin lohko vakiosta osien yhteensopivuuden kannalta että ei tietääkseni.
Itsellä tuli siitä uudesta koneesta pykälää pirteämpi niin sen takia siihen ei tullu ku jakopään koppa vanhasta, myös kannet ja muut hilut pitäis käydä vakiosta.
Nokka-akselin laakerit saatoivat olla omansa tuohon lohkoon mutta nokka-akseli on ihan vakiomitoilla.
Itsellä tuli siitä uudesta koneesta pykälää pirteämpi niin sen takia siihen ei tullu ku jakopään koppa vanhasta, myös kannet ja muut hilut pitäis käydä vakiosta.
Nokka-akselin laakerit saatoivat olla omansa tuohon lohkoon mutta nokka-akseli on ihan vakiomitoilla.
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: ford racing 302 boss lohko
Ok,no nyt ymmärsin =
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
302 Boss lohkon nokkalaakerit
Mitäs eroa M-6261-R351 ja M-6261-J351 Nokkalaakereilla on??
Lainattu teksti Foordilta:all cam bores are finished to a diameter of 2.204” nominally and require a common outside diameter cam bearing.
•
Use M-6261-R351 cam bearings for a common journal camshaft.
•
Use M-6261-J351 cam bearings for a stepped journal production type camshaft.
Maximum cam bore diameter for roller cam bearings (
1-4) 2.480” (5) 2.280”
Lainattu teksti Foordilta:all cam bores are finished to a diameter of 2.204” nominally and require a common outside diameter cam bearing.
•
Use M-6261-R351 cam bearings for a common journal camshaft.
•
Use M-6261-J351 cam bearings for a stepped journal production type camshaft.
Maximum cam bore diameter for roller cam bearings (
1-4) 2.480” (5) 2.280”
Re: 302 Boss lohkon nokkalaakerit
Ford Racing Cam Bearings M-6261-R351
For use in racing blocks with custom-ground common o.d. (all bearings same size) camshafts.
Fits 302/351 Ford Racing Blocks
Common outer and inner diameter replacement cam bearings for use in M-6010-R302/S302/R351/R352/S351/V351/W351/R451/R452/R453/ B302BB/BOSS302/BOSS35192/BOSS35195/BOSS351BB.
Use with custom ground common O.D. camshaft
Ford Racing Cam Bearings M-6261-J351
Fits Ford Racing blocks only.
Fits 302/351 Ford Racing Blocks
Common outer diameter service replacement cam bearings for use in M-6010-R302/S302/R351/R352/S351/V351/W351/R451/R452/R453/ B302BB/BOSS302/BOSS35192/BOSS35195/BOSS351BB.
cast iron blocks
Use with standard camshaft
For use in racing blocks with custom-ground common o.d. (all bearings same size) camshafts.
Fits 302/351 Ford Racing Blocks
Common outer and inner diameter replacement cam bearings for use in M-6010-R302/S302/R351/R352/S351/V351/W351/R451/R452/R453/ B302BB/BOSS302/BOSS35192/BOSS35195/BOSS351BB.
Use with custom ground common O.D. camshaft
Ford Racing Cam Bearings M-6261-J351
Fits Ford Racing blocks only.
Fits 302/351 Ford Racing Blocks
Common outer diameter service replacement cam bearings for use in M-6010-R302/S302/R351/R352/S351/V351/W351/R451/R452/R453/ B302BB/BOSS302/BOSS35192/BOSS35195/BOSS351BB.
cast iron blocks
Use with standard camshaft
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: 302 Boss lohkon nokkalaakerit
kiitos vastauksesta,sainkin jo asian selvitettyä ja huomenna hakemaan noi J-laakerit Us-partsilta =)
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: 302 Boss lohkon nokkalaakerit
olikin Kaara91 laittanut joskus aikasemmin linkin noille laakereille =)
edit starsky: yhdistin viestiketjut
edit starsky: yhdistin viestiketjut