Lähin "oikea" Musse huolto?
Lähin "oikea" Musse huolto?
Täällä pohjoisessakin alkaa talvi taittua ja syyhyttää saada kesä Musse (2007 avo) liikenteeseen. Nyt vaan pitäisi ensin saada Musse läpi katsastuksesta. Siinä palaa vikavalo, joka kertoo, että polttoainehöyryjentalteenotossa olisi vikaa.
Pieni historia vika-asiasta. Vuonna 2014 paikallinen autohuolto epäili polttoainehöyryjentalteenottoventtiiliä, joka vaihdettiin, ei vaikutusta vikaan. Sitten kuulema ECU:ssa voisi olla vikaa. Noh saatiin "uusi" ECU, johon kopioitiin alkuperäisen ECU:n tiedot. Ns. uudella ECU:lla Musse ei lähtenyt edes käyntiin. Vaihdoin vanhan ECU:n ja käynnistin niin vika oli kuittaantunut ja käytin Mussen 2014 katsastuksessa. Viime syksyn 2015 katsastus jäi väliin, koska vika on päällä jatkuvasti, sen saa kuitattua pois, mutta se tulee seuraavalla käynnistyksellä takaisin. Nyt voisi viedä Mussen johinkin "oikeaan" Mussehuoltoon, jossa tuo vika saataisiin korjattua. Kyselin asiasta jo viime syksynä eteläsuomalaiselta Mussehuollolta, niin epäilivät ilmavuotoa polttoainejärjestelmässä.
Nyt pitkän esipuheen jälkeen kysymys, onko vika tuttu, löytyykö apuja ja toinen kysymys missä on Suomen pohjoisin "oikea" Mussehuolto tai sitten sellainen Mussehuolto, jossa vika-asiat saadaan kuntoon?
Pieni historia vika-asiasta. Vuonna 2014 paikallinen autohuolto epäili polttoainehöyryjentalteenottoventtiiliä, joka vaihdettiin, ei vaikutusta vikaan. Sitten kuulema ECU:ssa voisi olla vikaa. Noh saatiin "uusi" ECU, johon kopioitiin alkuperäisen ECU:n tiedot. Ns. uudella ECU:lla Musse ei lähtenyt edes käyntiin. Vaihdoin vanhan ECU:n ja käynnistin niin vika oli kuittaantunut ja käytin Mussen 2014 katsastuksessa. Viime syksyn 2015 katsastus jäi väliin, koska vika on päällä jatkuvasti, sen saa kuitattua pois, mutta se tulee seuraavalla käynnistyksellä takaisin. Nyt voisi viedä Mussen johinkin "oikeaan" Mussehuoltoon, jossa tuo vika saataisiin korjattua. Kyselin asiasta jo viime syksynä eteläsuomalaiselta Mussehuollolta, niin epäilivät ilmavuotoa polttoainejärjestelmässä.
Nyt pitkän esipuheen jälkeen kysymys, onko vika tuttu, löytyykö apuja ja toinen kysymys missä on Suomen pohjoisin "oikea" Mussehuolto tai sitten sellainen Mussehuolto, jossa vika-asiat saadaan kuntoon?
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Onkohan kuinka salaista tietoa että missä ko.auto sijaitsee?
Mustang -67HT
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Tervetuloa porukkaan. Joku saattaa tietää ihan korjausvinkkejäkin tuohon, joten kannattaa odotella hieman viestejä tähän ketjuun. Tosiaan kannattaa tosiaan mainita missä suunnalla majailet, niin tulee paremmin suosituksia hyväksi todetuista huoltopisteistä.raiteri kirjoitti:Täällä pohjoisessakin alkaa talvi taittua ja syyhyttää saada kesä Musse (2007 avo) liikenteeseen. Nyt vaan pitäisi ensin saada Musse läpi katsastuksesta. Siinä palaa vikavalo, joka kertoo, että polttoainehöyryjentalteenotossa olisi vikaa.
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Ei ole salaista, Musse on Oulussa. Ymmärsin, että eteläisessä Suomessa olisi Mussen korjaukseen erikoistuneita korjaamoja, joten jos sellainen on tiedossa, niin voisitko laittaa yhteystietoja, sillä täällä pelkkä vikakoodin luku onnistui vasta viidennessä korjaamossa 

- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Jyväskylän pohjoispuolella on ainakin kunnon diagnostiikka laitteet 2005+ mustangeille ja tietotaitoa takuulla.http://isautoworks.fi
Siellä on monia mystisiä vikoja saatu kuntoon, jos ei asiantuntemusta lähempää Oulua löydy.
Siellä on monia mystisiä vikoja saatu kuntoon, jos ei asiantuntemusta lähempää Oulua löydy.
- Juha -
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
IS Autoworks on hyvässä maineessa. On pieni riski että se on myös lähin osaava yritys. Paikalliset (Ford-)korjaamot kattoo lähinnä vinoon, kuten huomasit 
Käypäsiä koodilukijoita löytyy kyllä tältä seudulta. Jani (nimim. JrAkRr) voinee auttaa.
..paitsi että jos kerran saivat nollattua koodit, niin sittenhän sulla pitäis olla ne tiedossa. Mitäs koodeja se antaa? Niillä vois haarukoida vikaa.

Käypäsiä koodilukijoita löytyy kyllä tältä seudulta. Jani (nimim. JrAkRr) voinee auttaa.
..paitsi että jos kerran saivat nollattua koodit, niin sittenhän sulla pitäis olla ne tiedossa. Mitäs koodeja se antaa? Niillä vois haarukoida vikaa.
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Kiitoksia tiedoista. Vikakoodi on PO446 eli toimintahäiriö polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmässä, niin kuin alussa toin sen jo esille.jyge kirjoitti: ..paitsi että jos kerran saivat nollattua koodit, niin sittenhän sulla pitäis olla ne tiedossa. Mitäs koodeja se antaa? Niillä vois haarukoida vikaa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
raiteri kirjoitti:Kiitoksia tiedoista. Vikakoodi on PO446 eli toimintahäiriö polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmässä, niin kuin alussa toin sen jo esille.jyge kirjoitti: ..paitsi että jos kerran saivat nollattua koodit, niin sittenhän sulla pitäis olla ne tiedossa. Mitäs koodeja se antaa? Niillä vois haarukoida vikaa.
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... ction.html
Pikasella googlettamisella löyty tommonen, eli joku solenoidi sökönä
Re: Lähin "oikea" Musse huolto?
Ymmärtääkseni kyse on nimenomaan EVAP- venttiili, joka on vaihdettu, niitä vm. 2007 Mussessa on jopa kolmea erilaista mallia. Täytyy huomenna kysellä tuolta Isautoworksista, miten siellä on ruuhkaa ja panna sitten mahdollisesti Musse trailerin kyytiin.ak72 kirjoitti:raiteri kirjoitti:jyge kirjoitti:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... ction.html
Pikasella googlettamisella löyty tommonen, eli joku solenoidi sökönä