95 Mustang sytkävika

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

95 Mustang sytkävika

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Sanokaapas missä vika kun välillä ajossa pätkäisee kierrosluvun nollille ja check enginen päälle?
Siihen auttaa kun ottaa sen limb SPOUT-plugin irti ja pakottaa sytkän kymmeneen asteeseen.
Tekee sen yleensä lämpimällä koneelle ja kestää hetkestä parin sekuntiin.
Aamulla pätkäisi viisi kertaa sadalla kilometrillä.

Jos auto ehtii pysähtyä niin yleensä ei lähde käyntiin ilman plugin irroitusta eli kaupunkiajosta tulee hermoja raastavaa.

Vika lienee siis TFI-kikkareessa, ECU:ssa tai niiden välisissä PIP- tai SPOUT-johdossa?
Luulisi kuitenkin että jos yhteys TFI:n ja ECU:n välillä katkeaisi kokonaan että ei katkaisisi kokonaan vaan kääntäisi sytkän tuohon kymmeneen asteeseen.
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 95 Mustang sytkävika

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onko vika muistiin jäänyt jotain osviittaa?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 95 Mustang sytkävika

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Boksi ohjaa sytytyshetken ja puolan latausajan. TFI modulikin vaikuttaa latausaikaan, koska esim Dynamod tfi-moduli parantaa kipinää. Vikakoodeista lähtisin eka. Jäähtyykö tfi kunnolla, jos se on joskus uusittu ja on huonot tahnat tms.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
HORNET
Aktiivi
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Huhti 2011, 13:28
Auto: Ford Mustang SVT Cobra Convertible -04 `Terminator`
Paikkakunta: Hollola

Re: 95 Mustang sytkävika

Viesti Kirjoittaja HORNET »

Mulla samanlaista vikaa 94 GT:ssä. Vika oli Hall-anturissa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: 95 Mustang sytkävika

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Pistin tilaukseen TFI- ja PIP-moduulin jos niillä nyt lähtis kun eilen tuli ekat pätkimiset myös ilman SPOUT-palikkaa.
Eli todennäkoisesti PIP, se vittumaisempi palikka vaihtaa, tietenkin. :x
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Vastaa Viestiin