Lehti street&race 7/90

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Lehti street&race 7/90

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Sattui löytymään tallista eräästä laatikosta tuollainen lehti jossa mustang speciaali. Useita kuvia ja monta sivua juttua. Täytyy liittää muutama kuva kun saa aikaiseksi.

Ja tuosta tuli aasin siltana mieleen eräs kai uusi paksu kirja suomen autot tai joku, jossa oli muutama kuva mustangeista. Mutta siinä oli mielestäni asia virheitä. Oli esim. sininen -69 sf wolfraceilla jossa tekstinä jotenkin "tässä juuri suomeen tulleena shelby scj". Ja pari muuta juttua. Tarkennan kun näen kirjan uudelleen.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Lehti street&race 7/90

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Joo eli kyseinen kirja on suuri suomalainen autokirja. Ja kuvateksti oli -69 sr kuvassa:
"Carrol Shelby antoi ansiokkaan panoksensa Mustangin muuttamisessa ratakelpoiseksi. Vuonna 1968 Shelby itse ei enää harrastanut kilpailutoimintaa, vaan keskittyi rakentelu puolelle. Yli 360 hevosvoimainen 7 litran V8 yhdistettynä nelivaihteiseen manuaalilaatikkoon oli Shelbyn näkemys urheiluautosta. Tämä alkuperäinen Super Cobra Jet tuli Suomeen jo parikymmentä vuotta sitten"
Auto on metallisininen tt vanteilla, shaker scoopilla, gt raita hemassa ja matta nokkapellillä. Eli aloin muistelemaan, ei tainnut scj koneella olla -69:iä ja oliko tuollaisella scoopillakaan?

Toinen kuva oli -70 429 boss konehuoneesta ja teksti:
"Painavan moottorin takia Boss 429 -malleissa jousitolpissa on lisätuet rintapeltiin. Molemmilla sylinteririveillä on oma kannen yläpuolinen nokka-akseli ja jakopään ketjun pituus on lähes 1,5 metriä. Venttiilin säätöä varten tehdas suositteli, että auton keula tuetaan ennen rintapeltiin menevien tukien irrotusta. Tuet ja jarrupääsylinteri on pakko irroittaa ennen kuin venttiilikopat saadaan pois."
Tuossa häiritsee, että tekstissä puhutaan sohc koneesta vaikka kuva on -70 429 boss koneesta. Ja nuo tuethan on muissakin, kuin vain isolohkoissa. Taisi vain olla hieman jämäkämmät?

Korjatkaa, jos muistan pahasti väärin. :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: Lehti street&race 7/90

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Lähes samanlaista asiantuntemusta esitettiin eilen iltaisessa MTV:n Teknavi ohjelmassa jossa koeajettiin 2015 Mustang.
Ohjelmassa väitettiin ainakin kahteen kertaan että Mustangia ei aikaisemmin kuin tänä vuonna ole tuotu Eurooppaan sen 50 vuotisen historian aikana ja taisi siellä olla koeajo kaksikollakin vähän aukkoja tiedoissa.
Mustang -67HT
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lehti street&race 7/90

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

FFreak kirjoitti:Joo eli kyseinen kirja on suuri suomalainen autokirja. Ja kuvateksti oli -69 sr kuvassa:
"Carrol Shelby antoi ansiokkaan panoksensa Mustangin muuttamisessa ratakelpoiseksi. Vuonna 1968 Shelby itse ei enää harrastanut kilpailutoimintaa, vaan keskittyi rakentelu puolelle. Yli 360 hevosvoimainen 7 litran V8 yhdistettynä nelivaihteiseen manuaalilaatikkoon oli Shelbyn näkemys urheiluautosta. Tämä alkuperäinen Super Cobra Jet tuli Suomeen jo parikymmentä vuotta sitten"
Auto on metallisininen tt vanteilla, shaker scoopilla, gt raita hemassa ja matta nokkapellillä. Eli aloin muistelemaan, ei tainnut scj koneella olla -69:iä ja oliko tuollaisella scoopillakaan?

Toinen kuva oli -70 429 boss konehuoneesta ja teksti:
"Painavan moottorin takia Boss 429 -malleissa jousitolpissa on lisätuet rintapeltiin. Molemmilla sylinteririveillä on oma kannen yläpuolinen nokka-akseli ja jakopään ketjun pituus on lähes 1,5 metriä. Venttiilin säätöä varten tehdas suositteli, että auton keula tuetaan ennen rintapeltiin menevien tukien irrotusta. Tuet ja jarrupääsylinteri on pakko irroittaa ennen kuin venttiilikopat saadaan pois."
Tuossa häiritsee, että tekstissä puhutaan sohc koneesta vaikka kuva on -70 429 boss koneesta. Ja nuo tuethan on muissakin, kuin vain isolohkoissa. Taisi vain olla hieman jämäkämmät?

Korjatkaa, jos muistan pahasti väärin. :roll:
https://www.428cobrajet.org/cj-vs-scj
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin