MUSTANGIEN ARVONNOUSU

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

MUSTANGIEN ARVONNOUSU

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mitenkään väheksymättä, mutta silmiin pistää 65-66 HT-mallien huima hinnannousu, aika hepposistakin peleistä näköjään pyydetään jo pitkästi toistakymppiä! mihin sitten nousee Fastbackien arvo, varmaankin tulevaisuudessa korkealle! tänä aikana jos joku myy asiallista vauhtiperää n. 15 tonnin pintaan voi sanoa että halavalla lähtee!
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Samaa minäkin olen ihmetellyt tai paremminkin ilolla pannut merkille. Vakuutusyhtiökin oli heti valmis nostamaan kaskon korvaushintaa vaikka kuinka ylös. Tietysti siinä vakuutusmaksukin nousee samassa suhteessa mutta kuitenkin.

Markka-aikana taisi saada HT:tä jo 4000 eurolla.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Näin on. Eu ei ole yhtään vaikuttanut hintoihin...
Ennen sai kahveekupin ja tyttömunkin 5 mk:lla.
Nyt jo pelkkkä kupillinen painunutta kahveeta 1,70e!
Ei oo hinnat noussu kertoo tilastot! :evil:

65-66 Ht v8:lla hintahaitari näkyis olevan tän kevään markkinoilla
8000-15000 euro, ja korinvaihto fastbackitkin alkaa jo 15.000 eurosta..
Fastbackejä ei tosin paljoo myynnissäkään.
Selailin tossa 10 vuotta vanhoja Vkaseja... mihinkä noi kaikki
autot on oikein kadonnut...kai ne talleissa kasvaa korkoa :?:
Myyntipalstakin nykyään ihan onneton noissa ostettavissa lehdissä.
Ilmaispalvelut vieneet nekin...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hinnat ovat karanneet käsistä, mutta seuraavalla "pula-ajalla" hinnat taas vähän järkeistyvät. Ei sen puoleen, en minäkään ikinä myisi Fastbackiani siihen hintaan mitä siitä maksoin :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

stangrider kirjoitti:65-66 Ht v8:lla hintahaitari näkyis olevan tän kevään markkinoilla
8000-15000 euro, ja korinvaihto fastbackitkin alkaa jo 15.000 eurosta..
Fastbackejä ei tosin paljoo myynnissäkään.
.

Korinvaihto fastback??

Ei kait niitä fastbackeja voi kauheasti olla myynnissäkään, kun niitä on vähiten tehty kolmesta korimallista. Esim. avoja tehtiin palttiarallaa 50tuhatta enemmän.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Niin, ainakin yhteen törmäsin, jos on Ht:n VIN ja Fb:n kori...
Sitten on nää 6sesta 8koneiseksi muutetut versiot.
Eli tarkkana kannattaa olla ja tossa vaiheessa 20 e jäsenmaksua
Suomen parhaaseen autoklubiin :lol: ei ole paha sijoitus...

Tietysti jos on itse tyytyväinen ostamaansa, niin sehän on jokaisen oma
asia..
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

No on nousseet hinnat:

Omasta maksoin 1XXXXe ja jos nyt myisin niin hinta olisi 35000e!

:shock: :wink:
Kuva
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

stangrider kirjoitti:Niin, ainakin yhteen törmäsin, jos on Ht:n VIN ja Fb:n kori...
Mitäs tuumaat siitä kun on HT:n VIN ja autokin sitä on , mutta rekkari otteessa lukeekin että 2D Fastback Coupe 63-65A.....
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Mitäs tuumaat siitä kun on HT:n VIN ja autokin sitä on , mutta rekkari otteessa lukeekin että 2D Fastback Coupe 63-65A.....[/quote]

*** Onhan näitä eri versioita, olisko tiuhempi perävälitys :lol:
Sitten osa on rekisteröity 5lle, osa 4lle hlölle ja tietysti 2+2
onkin mielenkiintoinen, kun vain tilapäisesti takapenkillä saa olla :?:
Harvempii siellä kuitenkaan asuu :roll:

Sorry, taas lipsuu vähän topicin viereen...
Mutta nousua on hinnoissa todetaan. Kuten myös bentsiinin osalta..
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ah, joo, nyt meni jakeluun, eli kaikenlaisia kirjausvihreitä on syntynyt kun autoja on rekisteröity. Siitähän oli muistaakseni RaunoH:llakin joskus Corrallissa maininta, että siellä voi lukea vaikka Ford ha, Mustang ha, Ford Mustang ha tms.

Earlyjen hinnoissa on ollut vuosien varrella valitettavaa nousua, kun ajatellaan, että näähän on vaan Fordeja, joita on tehty valtavat määrät. Vielä valitettavampaa se on uustuonnin kannalta. Silloinhan maksettavaksi määrättävään veroon tulee mukaan auton verottoman keräilyarvon hinnan nousu, kun vertailuhinta on pyyntihinta Suomessa. Lain hengen mukaan tuontiauton veron hinnan pitäisi kuvata vastaavan Suomessa olevan auton jäljellä olevan veron määrää. Kun vero lasketaan x% pyyntihinnoista, niin saadaan aikaan hassu ilmiö. Esim. 65 HT:ssa on nyt siis jäljellä enemmän veroa kuin mitä sitä oli 10 vuotta sitten.
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Arto65FB kirjoitti: Lain hengen mukaan tuontiauton veron hinnan pitäisi kuvata vastaavan Suomessa olevan auton jäljellä olevan veron määrää. Kun vero lasketaan x% pyyntihinnoista, niin saadaan aikaan hassu ilmiö. Esim. 65 HT:ssa on nyt siis jäljellä enemmän veroa kuin mitä sitä oli 10 vuotta sitten.
Haa tästä päästänkin jälleen mieliaiheeseen:
Kuinka määritellään vaikkapa 65 mustangin tms. jäljellä olevan veron määrä, kun maassa on jo valmiiksi KAHDELLA eri verokannalla olevia autoja.
Ensimmäiset, jotka on tuotu aikanaan maahantuojan toimesta suomeen, ja silloisen auroverokäytännön mukaan salatulla veron määrällä, joka voi olla mitä tahansa silloisesta myyntihinnasta. Yleensä tuohon aikaan kalliimmissa autoissa oli hieman suurempi maahantuojan ja piirikauppiaan kateprosentti, joten veron määrä onkin voinut olla yllättävän alhainen ovh:sta.
Toiset, joita iso osa nykyisestä harrasteautokannasta on, eli silloisella 25% museautoverokannalla uustuontina tuodut.
Museoautoverohan muuten "unohtui" SUUREN utoverouudistuksen tiimellyksessä olikohan se kolme vuotta sitten. Asiastahan annettiin oikein eduskuntaponsikin ja luvattiin korjata pikimmiten. Kummasti se kiire näissä jutuissa lakkaa jos pienen hyödyn saajana onkin kansalainen eikä valtio.
Jos tässä muuten oikein vääntää tätä juttua, niin on menossa luultavasti kolmas verokanta tällä hetkellä, jonka otanta on kuitenkin suhteellisen pieni.

Mikäs näistä nyt on sitten se oikeuden mukaisin tuojan kannalta?
Vaikea vastata, mutta lienee selvää,että esimerkkiautossa jonka pyyntihinta on vaikkapa 10000 euroa, voi olla veroa jäljellä kolmenlaisia eri summia.
Sitten tulee tosiaan mieleen tuo lamavuosien arvonlasku Arton mainitseman pohjalta. Jos silloin sai vastaavan auton vaikkapa 4500 eurolla (tai markkojahan ne silloin oli) niin onkos tässä välissä mukamas noista maksettu veroa joka vaikuttaa Antti Autontuojan vertailuhintaan. Joo ei ole, mutta on meillä vaan hienot ja vähän tulkinnanvaraa jättävät lait, puhumattakaan viranomaisista jotka niitä toteuttaa...

Ei muuten edes ole oma lehmä millään lailla ojassa, ottaa vain nämä verojutut aina silloin tällöin hieman kupoliin.
nimim. jouluna saadusta palkankorotuksesta 11% nettona kotiin, onneks ei sentään menny pakkasen puolelle.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Kyllähän kaiken järjen mukaan museoikäisissä autoissa, siis kohta 30v, autoveron pitäisi on TASAN NOLLA.

Aikanaan ei saanut noita erikoiskilpiäkään millään, sitten maksoivat 5000mk mutta euron tullen 1000 ecua. Siis taaskaan ei mikään kallistunut :lol:
Nyt voisivat kyllä vapauttaa tuonkin järjestelmän siten että voisi olla edes kuusi vapaavalintaista numeroa/kirjainta, taas menis tavaraa kaupaksi.
Ei sen kilven painaminen vankilassa maksa yhtään enempää
lukeeko siinä MUS-8 tai HEP-PA :P, mutta Suomen valtiohan on tunnetusti niin rikas ettei ole rahan tarvetta.
Kyllä nykyisillä atk-systeemeillä pitäis onnistua.
Vastaa Viestiin