Turvavöiden asennus

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minäpäs laitan sulle kuvat huomenillalla, kun on 65 ja 66 purettuna tallilla peltipuhtaana. Saatpahan varmasti oikeat paikat tietoon.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

UPEETA ROKI KIITOS!!!!!!! :D :D :D :D
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Lukase YV.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mitenkä 65 HT:ssä jos haluaa kolmipistevyöt, mihin yläpäästä kiinni?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Siitä on ollut ennenkin puhetta, mutta takatolpasta pitäis löytyä paikka, jossa mutteri valmiina. Semmotten "jatkovarren" tarvii, käyttöä helpottamaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Jackripper
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 20:17
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jackripper »

Laitoin omaan -65HT juuri alkuperäiset lannevyöt taakse. Jouduin tekemään itse reijät koska en löytänyt niitä valmiina. Etuvöitä en ole vielä kiinnittänyt, onkohan niille paikat olemassa?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

On paikat sekä kardaanitunnelissa että sivupalkeissa. Kierre on 7/16" UNF ja on syytä laittaa sinne kovaa pulttia Grade 8 vähintään.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Jackripper
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 20:17
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jackripper »

No hyvä. Onhan nuo lannevyöt hyvä olla olemassa. Mielummin minä siirryn laakeammille ratsastusmaille mustangista kuin pellolta... =)
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Turvavöiden asennus

Viesti Kirjoittaja starsky »

Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Turvavöiden asennus

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Yläkiinnikkeen paikka FB:ssä on haussa 3-pistevyölle.
Saisi olla mahdollisimman huomaamaton ja silti sijaita niin että sisustuksen panelointi sopii rei'ittämättä.
Jossain tuossa nuolen kärjen kohdilla arvioisin. Sovittaminen ei juuri nyt onnistu.
Onko hyvistä toteutuksista kellään kuvia tai tarkkaa paikkaa mutterille ?


Kuva
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turvavöiden asennus

Viesti Kirjoittaja jls »

Minä asensin 65 fb:n vyön tuosta etummaisesta aukosta. Laitoin tueksi niin ison lattaraudan, kuin siitä reiästä saa sopimaan, johon hitsasin turvavyön mutterin. Eli vyö ei oo pelkästään tuossa ohuessa pellissä kiinni vaan jakaa kuormaa isommalle alueelle.

Vyö tulee sopivalle korkeudelle. Hitusen joutuu kurottamaan, mutta yltää ihan hyvin.

http://www.midnightdsigns.com/james/3PointBelt.html
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Turvavöiden asennus

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Joo. 8 x 4 cm lätkä sinne ainakin sopi. Löytyi paneelikin niin sain sovitettua.
Mutterin paikka on paljon taaempana kuin noissa Jameksen kuvissa eli tuuman paneelin reunasta eteenpäin.
Tuollaista alentajaa/pudottajaa, kuin Starskyllä pitää tässäkin ratkaisussa käyttää.

Kuva


Tässä linkki ihan mielenkiintoiseen asennustapaan, jossa rulla jemmataan quarter trimin taakse.
Siisti ja aika huomaamaton eikä rulla ole takamatkustajan jaloissa. Tuossakin yläkiinnitystä olisi voinut laittaa taaemmas.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Turvavöiden asennus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos laittaa tuolla amerikan pojan mallilla, tuon rullan toimivuus kannattaa kokeilla ennen lopullista asennusta, koska ainakin osa rullista pitää asentaa pystysuoraan "kaatumiskytkimen" takia.
Kuoren sisällä on liipaisin, jonka saa poistettua, mutta sitten toimii vain keskipakolukko.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Vastaa Viestiin