(edit starsky: tein uuden ketjun tästä, tuotu Minkälaiset välitykset 500hp katuautoon- ketjusta tästä kohtaa)kaara91 kirjoitti:Jos mun mielipidettä kysyt, niin kumpikaan ei ole ihanteellinen. Toi XE 268H on vapari nokka ja Lobe kulma vain 110 astetta. Muutoin asteet ois hyvät 224/230 0,050 nostolla. TFS stage 1 on parempi Loben kannalta, mutta 400 strookkeriin liian vähän asteita 221/225. Tosin alapää ja keskialue vääntää kyllä sitten hyvin, mutta toimivuutta ajatellen sais olla +114 astetta ja sitten noi 224/230. Mainnostetut kierrosalueet ei pidä 400 stroker koneessa paikkansa.FFreak kirjoitti:Mulla oli vanhat renkaat tuo 225/60/15. Nyt on 245/45/17. Tuota samaa mietin kanssa, että on varmaan turhan pieni isolohkolle novi 2000. Katsoin tuossa, että xe268 nokassa olisi käyttöalue 1600-5800rpm ja tf stage1 2000-5500rpm. Tuohon katsoen xe268 kävis paremmin aod:n ja 3.25 perän kanssa. Vai onko joku paremmin ahtimelle soveltuva nokka? Itselle kävis 2000-2200 matkakierrokset.
Bloverilla ja turbolla ristiinmenoa eli lobe kulmaa pitää suurentaa, jotta ahdin ei puhalla pakopuolelle turhaan ilmaa ristiinmenossa. Tämä kuluttaa ahtimen ilmaa ja pudottaa painetta. Samoin polttoainetta menee ilman mukana läpi pakopuolelle ja nostaa kulutusta varsinkin alakierroksilla. Turbolla pakokaasut myös jäähtyy pakopuolelle karkaavan kylmän ilman takia ja alakierrosten toiminta huononee entisestään.
Sitävastoin pakopuolen asteita voidaan lisätä, jotta lisääntyneille pakokaasuille jää aikaa poistua. Isolla lobella imut ja käynti alakierroksilla paranee. Eli myös vääntökäyrä lähtee alempaa ja on laajempi, mutta hieman matalampi.
Onko tässä nyt rullanokasta kyse. TFS stage 1 on rullanokka ja XE268H tappinokka. Jos rullasta on kyse vois COMP 35-306-8 olla noita parempi vaihtoehto. 114 224/230 tai sitten edellistä vääntävämpi 35-312-8 114 220/224. C4 laatikon kanssa toi jälkimmäinen lähtee hieman aikaisemmin vääntämään ja on alapään käynniltään parempi. Tosin yläpää kärsii sitten jonkun verran. AOD ja 3,25 - 3,55 perän kanssa toi 35-306-8 on passeli, mutta jos katukäyttö ja reissuajo on päätarkoitus sitten toi 35-312-8. Molemmat toimii, mutta jälkimmäinen painottaa alakierrosten ajettavuutta. Tolla TSF stage 1 nokalla voit kokeilla, jos haluat varmistua asiasta. Sitä on käytetty vapareissa ja ahdetuissa 302- 347 strokereissa, mutta paras valinta se ei ole ahdinta ajatellen siihenkään. Yleensä ahdin on lisätty myöhemmin jo viilattuun vapariin ja nokka on jäänyt sitten hieman vääräksi optimitoimintaa ajatellen. Toi lobe sais olla vaikka 116 astetta. Mikä ton XE268 tarkempi koodi on.
Starcky vois siirtää tän uuteen topiikkiin Esim. Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
XE268H on 31-242-3. Silläpä juuri kyselin, että tietäisi voiko noita jompaa kumpaa hyödyntää. Taidan kuitenkin hommata paremmin sopivamman niin ei tarvitse vaihdella jälkikäteen. Hyödynnän sitten pikkukakkoseen menevään koneeseen. Itse kun ei vielä(kään) osaa oikein hahmottaa noita asteita, että miten ne vaikuttaa niin hyvä kun saa neuvoja asiaan. Hajulla on sillain, että ymmärtää mistä on kyse. Tuon 268:n valitsin aikoinaan tuon kierrosalueen mukaan. Mites sitten Kaara nuo ehdottamasi nokat, kun molemmissa on tuo alue 2000-6000 niin päteekö se myös 408:ssa? Tuossahan jo tosiaan asiaa valotitkin noista asteista ja vaikutuksista.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Mulle ei ihan selvinnyt, kuinka tehokkaaseen perus moottoriin ahdin tulee ja tuleeko pakokaasuahdin vai roots yms. tyyppinen.
Mutta noin yleisesti se 500 pollea tulee varsin helposti vaikka tuommoisesta 200-250hp:n perusmosasta pakokaasuahtimella.
Eli vaikkapa ihan vakionokalla voi saada sen 500 hepoa, eli varsin helppoa tehoa luvassa.
Mutta noin yleisesti se 500 pollea tulee varsin helposti vaikka tuommoisesta 200-250hp:n perusmosasta pakokaasuahtimella.
Eli vaikkapa ihan vakionokalla voi saada sen 500 hepoa, eli varsin helppoa tehoa luvassa.
Anti -Histamiini 65
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
tuo voi hieman autta,
http://www.hotrod.com/how-to/engine/ctr ... aft-guide/
http://www.hotrod.com/how-to/engine/ctr ... aft-guide/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Suunnitelma olisi siis tällainen. 351->408 johon AFR185 kannet 72cc palotiloilla. Puristuksia n.9. Ryhtirauta ja loiskelevy alakertaan. Nyt siis hakusessa nokka, imusarja ja ruiskusysteemi. Ja turvallinen viritys, että kestää. Ei siis tyyliin, että jos 1barilla hajoaa niin pannaan 0,9baria. Voihan se olla, että se kestää 1,2baria tai jotain. Mutta jos sattuu täys kaasulla lipsahtamaan vapaalle niin ei kosahda.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Elikkä peruskoneen teho asettunee johonkin 350-370hp maastoon. No ei siihen paljon tarvita ylipainetta, jotta puolentuhatta luupäätä on kaasupolkimen alla käskettävänä
Ajatko E85:lla vai 98E:llä? Mietin tuota puristussuhdetta jota aiot käyttää.
Miksei tule pakokaasuahdinta? Vaikka eihän remmivetoinen tietysti vielä noilla tehoilla hirveästi haukkaa tehoa koneesta. Ja ennenkuin kukaan kerkeää kommentoimaan, ettei turbolla herää alhaalta, niin oikeilla osa valinnoilla kyllä herää varsin hyvin.

Miksei tule pakokaasuahdinta? Vaikka eihän remmivetoinen tietysti vielä noilla tehoilla hirveästi haukkaa tehoa koneesta. Ja ennenkuin kukaan kerkeää kommentoimaan, ettei turbolla herää alhaalta, niin oikeilla osa valinnoilla kyllä herää varsin hyvin.
Anti -Histamiini 65
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Oi oi.408 kuutiotuumasta alukansilla lähtee se 500 katuheppaa jo vaparinakin, ei siihen ahdinta tarvita.FFreak kirjoitti:Suunnitelma olisi siis tällainen. 351->408 johon AFR185 kannet 72cc palotiloilla. Puristuksia n.9. Ryhtirauta ja loiskelevy alakertaan. Nyt siis hakusessa nokka, imusarja ja ruiskusysteemi. Ja turvallinen viritys, että kestää. Ei siis tyyliin, että jos 1barilla hajoaa niin pannaan 0,9baria. Voihan se olla, että se kestää 1,2baria tai jotain. Mutta jos sattuu täys kaasulla lipsahtamaan vapaalle niin ei kosahda.
Vaikkapa seuraavalla bolt on reseptillä:
10:1 puristussuhde.
AFR 185 kannet
Comp Cams hydraulirolleri 232/240 astetta@0.050"
RPM AirGap imusarja
780-850 cfm vakuumikaasutin
1 3/4" pitkät peltisarjat.
Ajoin tällaisella moottorilla Futurassa ( noin 1550 kg kuskin kera) 200 loppunopeutta varttimaililla...ja tilavuutta oli vain 393 ci.
Katukelpoisuudesta sen verran että tällä moottorilla käytiin pari kertaa Powerissa ym ym. Maantiekulutus 5-lovisella 13 litraa sadalla.
Max kierrokset 6400 rpm.Vääntää ajettavasti jo 1500 ylöspäin.
Tohon jos lyöt barin ahtopainetta niin sulla on silloin ihan väkisinkin käytännössä yli 800 heppaa..teoriassa lähelle 1000.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Tosiaan ahdin unohtui tuosta viestistä, vaikka sen piti olla juurikin yksi tärkein mikä piti mainita. Kivasti ahdin vikisi videossa ja aika hätäisen tuntuisia foxia parissa muussakin. Äkkisilleen ykkösvalinnaksi nousisi tuo alhaalta vääntävä nokka. Olisi ehkä mukavampi käynniltään ja ajoltaan normi käytössä. Tai no jos käy nätisti tyhjäkäyntiä niin miksei tuo toinenkin. Olisiko tuo toinen jo vähän ränttätänttä mallia kuten videossa. Vähän sellainen sleeper malli käynniltään aatoksissa. Tosin tuo ahtimen vikinä jo paljastaa tarkemmin asioista tietäville jotain.
98e bensaa ainakin nykyisellä koneella olen käyttänyt. Täällä päin ei hirveästi noita e85 asema ole. Sattui olemaan tuo remmi vähän ovh:ta halvemmalla myynnissä, heti mukana ja äänet.
Villehän hurjia tehoja manailee! Aattelin tuolla omalla reseptillä, että jos jotain 450-550 irtoaisi niin eiköhän siinä vähäksi aikaa. Jos tulee enemmän niin pelkkää plussaa. 13-16l kulutuskin on ihan hyvällä mallilla.
Niin, kiitos kommenteista kaikille! Lisää saa laittaa. Jospa jollain muullakin on asioita hautumassa.
98e bensaa ainakin nykyisellä koneella olen käyttänyt. Täällä päin ei hirveästi noita e85 asema ole. Sattui olemaan tuo remmi vähän ovh:ta halvemmalla myynnissä, heti mukana ja äänet.

Villehän hurjia tehoja manailee! Aattelin tuolla omalla reseptillä, että jos jotain 450-550 irtoaisi niin eiköhän siinä vähäksi aikaa. Jos tulee enemmän niin pelkkää plussaa. 13-16l kulutuskin on ihan hyvällä mallilla.
Niin, kiitos kommenteista kaikille! Lisää saa laittaa. Jospa jollain muullakin on asioita hautumassa.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Sorry off -topic, mutta miten oot miettiny tuon jälkiasennetun ahtimen leimaamisen? 7kw/kg raja tuntuu olevan aika ehdoton. 351w trukkimoottori tuottaa jo noin 215 hv dokumenttien mukaan (-90 luvun alun F150 vakiona mitä ite käytin yhtenä perusteena dynopapereiden lisäksi).
Miten onnistuu perustelu, että ahtimesta ei tule kuin parikythevosta lisää? Keinoja varmasti on, mutta oma 289->351w vaparin muutoskatsastuskin oli hieman perusteluja vaativa. Joskus leikitelly itekin ajatuksella, josko tuon mykyisen motin vielä ahtais, mutta ei oo tällä hetkellä ajankohtainen.
Miten onnistuu perustelu, että ahtimesta ei tule kuin parikythevosta lisää? Keinoja varmasti on, mutta oma 289->351w vaparin muutoskatsastuskin oli hieman perusteluja vaativa. Joskus leikitelly itekin ajatuksella, josko tuon mykyisen motin vielä ahtais, mutta ei oo tällä hetkellä ajankohtainen.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Niin kyse on 351w vakio lohkosta, joka on järeämpi kuin 302 vakiolohko. Kestää kyllä 7000 rpm. (Teho ei noilla kansilla kyllä enään lisäänny 6000 rpm jälkeen.) Villen suosittelema nokka olisi kyllä varmasti toimiva. Täytyy muistaa että jos strokeriin laitat vakionokan, niin teho alue putoaa vakiosta vielä alemmas... Et varmasti halua huippu tehoa 4000 rpm kohdalla. Vähintään 280 mainosasteita...
a
a
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Katsurille käy esim. mekaaninen kuristin imupuolella, ettei tule liikaa hepoja. Ja rajoittimen voi laittaa "varmanpäälle" 5500 jos meinaa pahasti mennä yli...jls kirjoitti:Sorry off -topic, mutta miten oot miettiny tuon jälkiasennetun ahtimen leimaamisen? 7kw/kg raja tuntuu olevan aika ehdoton. 351w trukkimoottori tuottaa jo noin 215 hv dokumenttien mukaan (-90 luvun alun F150 vakiona mitä ite käytin yhtenä perusteena dynopapereiden lisäksi).
Miten onnistuu perustelu, että ahtimesta ei tule kuin parikythevosta lisää? Keinoja varmasti on, mutta oma 289->351w vaparin muutoskatsastuskin oli hieman perusteluja vaativa. Joskus leikitelly itekin ajatuksella, josko tuon mykyisen motin vielä ahtais, mutta ei oo tällä hetkellä ajankohtainen.

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Pidä vaparina ja tee kone vähän sinne päin, niin teho saattaa rajoittua juuri ja juuri alle 500 hp (Villen konsepti). Eikä tule ongelmia katsastuksen kanssa. Jos tuon vielä toteuttaa kaasari versiona niin pääsee ajamaan ensi kesänä.
Viimeksi muokannut Mexico65, 22 Joulu 2015, 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Moottorinvaihtohommissa ( ja muissakin rakentelujutuissa) SÄÄNTÖ NUMERO 1 !
Valitse katsastusasema / katsuri oikein. Nykyään on mahdollisuus valita ja katsastusinsinööreinä on io meitä aitoja asianharrastajia jotka ruuvaavat itsekin ymmärtävät mistä on kyse.
Mulla nousee tukka pystyyn kun kuulen edelleen jatkuvasti juttuja joissa kaveri on mennyt rehellisenä ja pahaa aavistamattomana esittämään suunnitelmiaan paikalliselle katsastusasemalle jossa ei tiedetä näistä vehkeistä mitään.Asiantuntemuksen ja itsetunnon puuttumisen vuoksi kielletään ja laitetaan raja matalalle varmuuden vuoksi.
----------------------------------------
Tosta moottorista vielä, uskon että saat kyllä Mussen katsastettua ahtimellakin mutta kyllä se helvetinmoista jumppaa vaatii, sekä teoriassa( itse luvat) kuin myös käytännössä.Sun tarvis rakentaa aivan käsittämättömän matalaviritteinen 408 jos meinaat edes dynomittauksen ajaksi saada tehot tarpeeksi alas.
Kuten totesin niin ihan katukelpoisesta kaasari 393:kin lähtee se 450-500 vääntävää heppaa ilman ahdinta, miksi vaivautua ? Ei se ole kuin alle 80 heppaa per litra.
Valitse katsastusasema / katsuri oikein. Nykyään on mahdollisuus valita ja katsastusinsinööreinä on io meitä aitoja asianharrastajia jotka ruuvaavat itsekin ymmärtävät mistä on kyse.
Mulla nousee tukka pystyyn kun kuulen edelleen jatkuvasti juttuja joissa kaveri on mennyt rehellisenä ja pahaa aavistamattomana esittämään suunnitelmiaan paikalliselle katsastusasemalle jossa ei tiedetä näistä vehkeistä mitään.Asiantuntemuksen ja itsetunnon puuttumisen vuoksi kielletään ja laitetaan raja matalalle varmuuden vuoksi.
----------------------------------------
Tosta moottorista vielä, uskon että saat kyllä Mussen katsastettua ahtimellakin mutta kyllä se helvetinmoista jumppaa vaatii, sekä teoriassa( itse luvat) kuin myös käytännössä.Sun tarvis rakentaa aivan käsittämättömän matalaviritteinen 408 jos meinaat edes dynomittauksen ajaksi saada tehot tarpeeksi alas.
Kuten totesin niin ihan katukelpoisesta kaasari 393:kin lähtee se 450-500 vääntävää heppaa ilman ahdinta, miksi vaivautua ? Ei se ole kuin alle 80 heppaa per litra.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Mites paljon niitä tehoja saisi maksimissaan tuohon -69:iin laittaa? Onko se tuo 7kw/kg vai verrokki 429 boss ja siihen se 20 vai 25% tehoja. Kyllä silti meinasin remmin laittaa. Ei se ole nyt niistä tehoista ja väännöistä kiinni, että kuinka paljon niitä tulee. Tahtoo vaan olla erilainen nuori.
Kyllähän se on saatava leimattua, jos kerran teinitkin saa tuuninkiautoihin 600-800 heppaa. Ei tosin taida olla katsastettuja noille tehoille. Ja veikkaan, että leiman jälkeen on taas huipputehot käytössä.
Jonkin aikaahan tässä menee kun täytyy ensin laittaa pikkukakkonen ajoon, että on edes joku ajopeli kasilla. Tossa uudessa kone/loota/perä kokoonpanossa menee mulla kuitenkin sen verran aikaa, ettei taida ihan nopeasti valmistua. -69 on nyt kuitenkin vihdoin ajokunnossa niin ajellaan nyt sillä kunnes uusi paketti on valmis. Sitten alkaa sovittelu lootalla ja koneella jne. Osiakin on tilailtava ja lohko käytettävä koneistamossa. No nämähän voi tietty jo tehdä tänä talvena. Nokka saattaa olla jo selvillä, siis jos comp:ia meinaa. Tönärien pituuden näkee sitten joskus. Imusarja määräytyy varmaan sen ruiskun mukaan. Mitäköhän vielä? Mutta sen ruiskun kanssa tarvii vielä jeesiä. Tarvii varmaan tehdä oma topikki sille. Tuo nokka-asia taitaa olla pulkassa. Tottakai saa jatkaa vielä aiheesta. Ja kiitos jo tulleista kommenteista.

Jonkin aikaahan tässä menee kun täytyy ensin laittaa pikkukakkonen ajoon, että on edes joku ajopeli kasilla. Tossa uudessa kone/loota/perä kokoonpanossa menee mulla kuitenkin sen verran aikaa, ettei taida ihan nopeasti valmistua. -69 on nyt kuitenkin vihdoin ajokunnossa niin ajellaan nyt sillä kunnes uusi paketti on valmis. Sitten alkaa sovittelu lootalla ja koneella jne. Osiakin on tilailtava ja lohko käytettävä koneistamossa. No nämähän voi tietty jo tehdä tänä talvena. Nokka saattaa olla jo selvillä, siis jos comp:ia meinaa. Tönärien pituuden näkee sitten joskus. Imusarja määräytyy varmaan sen ruiskun mukaan. Mitäköhän vielä? Mutta sen ruiskun kanssa tarvii vielä jeesiä. Tarvii varmaan tehdä oma topikki sille. Tuo nokka-asia taitaa olla pulkassa. Tottakai saa jatkaa vielä aiheesta. Ja kiitos jo tulleista kommenteista.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Minkälainen nokka 500hp ahdettuun pikkulohkoon.
Tuossa noita uusia trafin määräyksiä
g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW; ajoneuvon omamassan katsotaan tällöin vastaavan punnittua omamassaa taikka tyyppihyväksynnässä määriteltyä tai valmistajan ilmoittamaa omamassaa korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annetun liikenne- ja viestintäministeriön asetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; jos vertailumoottorilla suhde on enintään 10 kg/kW, saa suhde kuitenkin pienentyä 30 %, mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW; ajoneuvon omamassan katsotaan tällöin vastaavan punnittua omamassaa taikka tyyppihyväksynnässä määriteltyä tai valmistajan ilmoittamaa omamassaa korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annetun liikenne- ja viestintäministeriön asetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
live fast die young and have fun