Sytytysennakoista....

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Sytytysennakoista....

Viesti Kirjoittaja 1962 »

FE 390, CJ kansilla. Puristukset on n. 11.
Motti on alavääntöinen ja rajoitin 5000 rpm.
Perusennakkona on 12* (onkohan passeli?)

Millä kierroksilla olisi hyvä saavuttaa täydet ennakot
ja paljonko se olisi sopiva olla???
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Nokka ilmeisesti mieto..
kokeile 14 astetta aloitus , 36astetta täysennakko n.3000rpm kohdalla
jos detonoi, peruuta takaisin päin että nakutus häviää
muuten voi joutua myös muuttaa sytytyskäppyrää /alipaine ennakkosäädintä
jos ennakot sattuu seilaa missä sattuu... se on aina vähän autokohtainen
onko tomaattii vai manuska, pitkä vai lyhyt P-välitys yms
kokeile tätä aluksi muuttuuko haluttuun suuntaan..
1962
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1962 »

No joo... se perusennakko on se 12* Ja kokonaisennakko oli vain 22* 3000rpm.
Kohotin nyt kok.ennakon 28*.
Johan rupes motti vääntää ihan erimalliin.

Jatkan tästä eteenpäin korottamalla kok.ennakkoa sinne 36*/3000RPM.
Voi sanoa että NÄÄ ON NIITÄ HALPOJA HEVOSIA. :D
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Joskus voi niinki sanoa... , ennakon lisääminen voi myös lisätä
moottorin käyttölämpöä onko dampperin merkinnät kohdallaan...
hyvä jos vähän virkos , onko alipainesäädin mukana sytkän tsekkauksessa.. käytä 98e bensaa 11. rutuilla jos sellaiset todella
löytyy...
Vastaa Viestiin