Restomod kysymyksiä
- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Restomod kysymyksiä
Muutama kysymys suht edullisesta restomod autosta:
1. 1969 johon vaihdettu 90-luvun SN 5.0 ruiskukone, saako helpolla leimaan Suomessa?
2. Koneen jatkona on kova aski, tässä potentiaalisessa projektissa kiinnoistaisi kuitenkin automaatti, onnistuuko vaihto helpolla?
3. Vinyylikatto ei innosta, saako sen poistettua jollain konstilla ja kunnostettua & maalattua?
Kiitos tiedoista!
1. 1969 johon vaihdettu 90-luvun SN 5.0 ruiskukone, saako helpolla leimaan Suomessa?
2. Koneen jatkona on kova aski, tässä potentiaalisessa projektissa kiinnoistaisi kuitenkin automaatti, onnistuuko vaihto helpolla?
3. Vinyylikatto ei innosta, saako sen poistettua jollain konstilla ja kunnostettua & maalattua?
Kiitos tiedoista!
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Restomod kysymyksiä
Toi konehan menee heittämällä, ei tuu ongelmaa. Automaattejahan noihin 302 motteihin on vaikka kuinka montaa eri vaihtoehtoo, mikä oli mielessä? Toisaalta ois helpompaa ottaa semmonen tekniikka paketti jossa ei tarttis ruveta säätämään, ei puuttuis jotain pikkuosaa josta projekti alkaa venymään ym. Helpoimmalla pääset kun olis siis loota ja moottori samasta autosta.
Vinyylin saa pois mutta mulla ei siihen oo ohjetta.
Vinyylin saa pois mutta mulla ei siihen oo ohjetta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Restomod kysymyksiä
Mihis toi muutoskatsastus tarvitaan??kaara91 kirjoitti:Jep. AOD aski ja turpiini vaan tilaukseen. Ei tarvii sähköisiä ohjauksia. Perävälitys voi olla 3,0-3,7 välillä riippuen mihin käyttöön tulee. Menee sitten suoraan vetolevyn ja shifterin vaihdolla. Kardaanin joukki ja pituus saattaa tarvita myös muutosta, mikä ei myöskään ole ongelma. Kytkinpolkimen voi ottaa sitten pois. Meillä on Päivin Korkkari just tommosella kokoonpanolla. Vaatii sitten vaan muutoskatsastuksen.
Eiköhän se lähde lämmittämällä ja vetämällä vaan käsin ja loput liimat sitten liuottimella.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Restomod kysymyksiä
Vaihteistohan muuttuu, kaikki ei kuulemma sitä aina muutoskatsasta... 
Paitsi jos auto on valmiiks automaattilootalla. Ruiskustakaan ei pitäs mitään suuria prosentteja tulla eikä sitä todennäkösesti senkään takia tarvii muutoskatsastaa.

Paitsi jos auto on valmiiks automaattilootalla. Ruiskustakaan ei pitäs mitään suuria prosentteja tulla eikä sitä todennäkösesti senkään takia tarvii muutoskatsastaa.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Restomod kysymyksiä
No huh, onneksi vaihdoin automaatin manuaaliin
.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Restomod kysymyksiä
Minä kun vaihdoin automaatin manuaaliin, joskus jälkeenpäin setä halus väkisin merkata prosentit otteeseen. Toiset ei oo niin tarkkoja näistä vanhuksista, mutta tuurista kiinni.
Automaattiin vaihto on sinänsä simppeli prosessi, mutta pikkuosat tullee maksamaan yllättävän paljon, jos joutuu ostaa erikseen. Helpoin on, jos saa kaikki hilut sellaiselta joka tekee swapin toisinpäin.
Itellä syy siirtyä automaatista manuaaliin oli tehohävikki. Tuntu et automaatti vatkaa öljynsekaan ne vähätkin hevoset mitä omasta motista löytyy.
Automaattiin vaihto on sinänsä simppeli prosessi, mutta pikkuosat tullee maksamaan yllättävän paljon, jos joutuu ostaa erikseen. Helpoin on, jos saa kaikki hilut sellaiselta joka tekee swapin toisinpäin.
Itellä syy siirtyä automaatista manuaaliin oli tehohävikki. Tuntu et automaatti vatkaa öljynsekaan ne vähätkin hevoset mitä omasta motista löytyy.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Restomod kysymyksiä
Onko se jonnekin kirjoitettu onko joku 60 luvun auto manuaali vai automaatti vaihteistolla niin, että katsastaja sen jostain paperista näkee tai vaivautuu tarkastamaan?
Ei minulta ole koskaan kysytty, onko auto ollut automaatilla vai manuaalilla vaikka vaihteistoja on vaihdettu.
Eikä tuon ruisku koneen kanssa ole ollut suurempia ongelmia katsastuksen kanssa.
Ilmeisesti tuollaisen 5.0 EFI koneen kassa ei tule mitään ongelmia vaikka teho olisikin hieman korkeampi kuin alkuperäisen kaasarikoneen. Tehon mittaus ero 60 luku vs. 90 luku.
60 luvun 225 hp ei taida ihan vastata 90 luvun 225 hp. Luvut todellisuudessa lienee niin lähellä toisiaan ettei se aiheuta ongelmia.
Ei minulta ole koskaan kysytty, onko auto ollut automaatilla vai manuaalilla vaikka vaihteistoja on vaihdettu.
Eikä tuon ruisku koneen kanssa ole ollut suurempia ongelmia katsastuksen kanssa.
Ilmeisesti tuollaisen 5.0 EFI koneen kassa ei tule mitään ongelmia vaikka teho olisikin hieman korkeampi kuin alkuperäisen kaasarikoneen. Tehon mittaus ero 60 luku vs. 90 luku.
60 luvun 225 hp ei taida ihan vastata 90 luvun 225 hp. Luvut todellisuudessa lienee niin lähellä toisiaan ettei se aiheuta ongelmia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Restomod kysymyksiä
Joo, sitä tarkotinki että uudemmissa lukee otteessa että onko automaatti vai manuaali, jos lukee et on man., varmaan ihmettelee jos ees hoksaa koko hommaa ("kaikkihan nämä on automaatteja...")
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Restomod kysymyksiä
Minulla ihmetteli uutuuttaan kiiltävää T5 -laatikkoa. Ja samalla näki että kardaanitunnelin aukkoa on muokattu. Ja vielä kysyi et eikö tää ollu ennen automaatti.Mexico65 kirjoitti:Onko se jonnekin kirjoitettu onko joku 60 luvun auto manuaali vai automaatti vaihteistolla niin, että katsastaja sen jostain paperista näkee tai vaivautuu tarkastamaan?
Ko. katsastaja on ihan ok, mutta välillä menee pilkun viilaukseen. Tosin saman kaverin toimesta 351w lohko jäi huomaamatta pariksi vuodeksi ennenkuin muutoskatsastin sen vapaaehtoisesti
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Restomod kysymyksiä
Ja mulla olis joutilaana erittäin hyvä venttiilikoneisto ja turbiini AOD:n 

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Restomod kysymyksiä
Mistä kohtaa sun piti muokata tunnelia? Mistä syystä??jls kirjoitti:Minulla ihmetteli uutuuttaan kiiltävää T5 -laatikkoa. Ja samalla näki että kardaanitunnelin aukkoa on muokattu. Ja vielä kysyi et eikö tää ollu ennen automaatti.Mexico65 kirjoitti:Onko se jonnekin kirjoitettu onko joku 60 luvun auto manuaali vai automaatti vaihteistolla niin, että katsastaja sen jostain paperista näkee tai vaivautuu tarkastamaan?
Ko. katsastaja on ihan ok, mutta välillä menee pilkun viilaukseen. Tosin saman kaverin toimesta 351w lohko jäi huomaamatta pariksi vuodeksi ennenkuin muutoskatsastin sen vapaaehtoisesti
Mulla ei ole koskaan sanottu mitään alsakansista, kuituosista, laatikosta eikä jousituksesta. Vanteet on muutoskatsastettu, samoin kuin moottori 289 -302. Kone meni siinä samalla kuin vanteet, muuten ei sitäkään olisi katsastettu.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Restomod kysymyksiä
Maallikon mielestä:Homer65 kirjoitti:Mistä kohtaa sun piti muokata tunnelia? Mistä syystä??jls kirjoitti:Minulla ihmetteli uutuuttaan kiiltävää T5 -laatikkoa. Ja samalla näki että kardaanitunnelin aukkoa on muokattu. Ja vielä kysyi et eikö tää ollu ennen automaatti.Mexico65 kirjoitti:Onko se jonnekin kirjoitettu onko joku 60 luvun auto manuaali vai automaatti vaihteistolla niin, että katsastaja sen jostain paperista näkee tai vaivautuu tarkastamaan?
Ko. katsastaja on ihan ok, mutta välillä menee pilkun viilaukseen. Tosin saman kaverin toimesta 351w lohko jäi huomaamatta pariksi vuodeksi ennenkuin muutoskatsastin sen vapaaehtoisesti
Mulla ei ole koskaan sanottu mitään alsakansista, kuituosista, laatikosta eikä jousituksesta. Vanteet on muutoskatsastettu, samoin kuin moottori 289 -302. Kone meni siinä samalla kuin vanteet, muuten ei sitäkään olisi katsastettu.
Jos otteessa lukee moottori vaihdettu, on sama mikä mylly siellä on, ainakin prosenttien puolesta.
Toki tehon ja tilavuuden lisäys pitäisi ottaa huomioon jälkeenkinpäin, mutta mistäs noita aina huomaa.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi