87-93 etuiskarin mittoja?
87-93 etuiskarin mittoja?
Taas kysellään kun ei oo itellä.
Rally Systemsin Timon kanssa tarvitsisi inspiroida Bilsteinit FoX projektiin. No Timohan kyseli millä mitoilla tehdään ja minultahan meni sormi suuhun.
Suuri osahan ratkee ihan kun mietitään jotain yläpään ja navan väliin mutta tarkka vakioiskarin mitta kiinnostaisi. Varaosakirjoista löytyy kyllä eri valmistajien eri mittoja mutta ei selitystä mistä mihin se mitta todellisessa maailmassa on.
Corralin puolelta löytyi yksi tieto, joka kertoi mitaksi ylemmän kiinnitysrei´än keskeltä varren yläpään olkapaahän 435mm. Tai 17,125". Tämähän olisi jos jotain jos sen vielä saisi vahvistettua. Hra. Kittelä ehdotti myös että toinen vaihtoehto olisi tehdä sellanen väliaikainen iskari jigi jolla sen mitan voi sovittaa mukavasti tukivarsien uuteen geometriaan.
Rally Systemsin Timon kanssa tarvitsisi inspiroida Bilsteinit FoX projektiin. No Timohan kyseli millä mitoilla tehdään ja minultahan meni sormi suuhun.
Suuri osahan ratkee ihan kun mietitään jotain yläpään ja navan väliin mutta tarkka vakioiskarin mitta kiinnostaisi. Varaosakirjoista löytyy kyllä eri valmistajien eri mittoja mutta ei selitystä mistä mihin se mitta todellisessa maailmassa on.
Corralin puolelta löytyi yksi tieto, joka kertoi mitaksi ylemmän kiinnitysrei´än keskeltä varren yläpään olkapaahän 435mm. Tai 17,125". Tämähän olisi jos jotain jos sen vielä saisi vahvistettua. Hra. Kittelä ehdotti myös että toinen vaihtoehto olisi tehdä sellanen väliaikainen iskari jigi jolla sen mitan voi sovittaa mukavasti tukivarsien uuteen geometriaan.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 87-93 etuiskarin mittoja?
Lienee viisainta tehdä jigi, sillä jos mitoitukset eivät ole alkuperäisiä niin vahva kipinöinti karvaisissa kasseissani sanoo että jää lyhyeksi tai pitkäksi.Markus kirjoitti:Kittelä ehdotti myös että toinen vaihtoehto olisi tehdä sellanen väliaikainen iskari jigi jolla sen mitan voi sovittaa mukavasti tukivarsien uuteen geometriaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 87-93 etuiskarin mittoja?
No sillä sais ainakin parhaan hyödyn räätälöidystä pumpusta.
Re: 87-93 etuiskarin mittoja?
No noita spindlen kiinnitysreikiä en edes tullut ajatelleeksi. Iskarithan sinänsä näyttää että ne on ihan samat iskarit sekä SN:ssä ja Foxissa, mutta SN:n kiinnityskorva on alempana.
Aika jännä että jo ~40mm madalluksella iskarit korkkaa ulosjoustossa.
Aika jännä että jo ~40mm madalluksella iskarit korkkaa ulosjoustossa.
Re: 87-93 etuiskarin mittoja?
En mä usko että ainakaan mua varten tarvitsee. Jigillä mitan tarkistaminen iskarin tekijän kanssa alkaa tuntumaan paremmalta ja paremmalta ajatukselta mitä enemmän asiaa mietin. Saadaan katsottua oikealla spindlellä tukivarsien kulmasta minkä mittasella pumpulla mennään. Sais iskarin männän toimimaan mielummin keskialueella kuin kummassakaan ääripäässä.
Ainoa huono puoli tässä jigi- järjestelyssä on että jodun malttamaan ja odottamaan hetken.
Ainoa huono puoli tässä jigi- järjestelyssä on että jodun malttamaan ja odottamaan hetken.
Re: 87-93 etuiskarin mittoja?
Noita jousia ei kovinkaukaa kannata tilata kun ihan kotimaastakin saa.
Esim.
http://www.rallysystems.com/Finnish/JST_Jouset.html
http://www.lautamakimotorsport.fi/kynajouset.htm
ym. vauhtikaupat.
Esim.
http://www.rallysystems.com/Finnish/JST_Jouset.html
http://www.lautamakimotorsport.fi/kynajouset.htm
ym. vauhtikaupat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.