8,8" perään levyjarrut§
-
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 27 Touko 2005, 22:38
8,8" perään levyjarrut§
mistä vehkeestä saisi helpoiten käymään? suht halavalla...
Kattelin tuossa taannoin kaverin uuden mondeon takalevyjä ja satuloita, koko riittäis vakioajokkiin ja ehkä vähän virutettuunkin, kuulimpa huhun että joku olis soveltanut citroenin C5 taka satulat, en tiedä onko varmaksi perää huhu mikä huhu.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Näppäränä poikana värkkäät tuollaiset:
http://www.vikingmustang.com/RearDiscs.asp

*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
-71 Ht, 4V 351C
Takajarrusatulaksi käy melkein mikä vain jossa kässäri vaikuttaa suoraan jarrumäntään ja niitä on paljon. Erityisesti jos pysytään normaalihalkaisijaisissa 10,5 - 11" ja ohuissa levyissä. Purkaamon hyllyjä vain penkomaan.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
Viimeksi muokannut GTS, 20 Kesä 2005, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Rakentelin 8" akseliin levyjarrut 850 volvon levyistä ja audin satuloista. Satuloihin ei tarvinut tehä mitään muutoksia ja käsijarrun sai näppärästi pelaamaan audin vaijereilla.harmi80_ kirjoitti:Näppäränä poikana värkkäät tuollaiset:http://www.vikingmustang.com/RearDiscs.asp
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.GTS kirjoitti:Takajarrusatulaksi käy melkein mikä vain jossa kässäri vaikuttaa suoraan jarrumäntään ja niitä on paljon. Erityisesti jos pysytään normaalihalkaisijaisissa 10,5 - 11" ja ohuissa levyissä. Purkaamon hyllyjä vain penkomaan.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Taitaa olla määräävänä tekijänä se, mihin sijoittuu ilmausruuvi.ROKI kirjoitti: Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.
(Ettei tarvitse satulaa irroittaa, saadakseen kaikki ilmat ulos.)
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Tällä autolla ei TODELLAKAAN ajeta loskakelillä.ROKI kirjoitti:GTS kirjoitti:Takajarrusatulaksi käy melkein mikä vain jossa kässäri vaikuttaa suoraan jarrumäntään ja niitä on paljon. Erityisesti jos pysytään normaalihalkaisijaisissa 10,5 - 11" ja ohuissa levyissä. Purkaamon hyllyjä vain penkomaan.
SN 95 Mustangin takasatula sietää suuria ja aika paksujakin levyjä ja pidänkin sitä yhtenä parhaista.
Allaolevassa 8.8 perän levykonversiossa HHP on käyttänyt jo olemassa olevia BOSCH jarrusatuloita - jotka ovat yleisesti käytössä monissa perheautoissa - ja joita joutui tässä erityitapauksessa jyrsimään kyllä aika paljon asennettaessa BAERin 13" levylle.
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva007.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva013.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva011.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y54/46gts/Kuva022.jpg
Ongelmia tulee todennäköisesti alkuperäisen jarrusylinterin halkaisijan riittämättömyydestä ja jarru ottaa silloin kiinni vasta syvään painettaessa.
Alkuperäinen paineensäätöventtiili saatetaan myös joutua vaihtamaan säädettävään malliin. Alkuperäinen rajoittaa liikaa jarrupainetta levyjarrujen kanssa.
Lukuisia konversioita tehneenä olen kokenut että eniten päänvaivaa saattaa aiheuttaa käsijarruvaijerin sovittaminen.
Noinhan se varmaankin käy, funteerasin vain tuota satulan veikeä asentoa mitä tuolla on haettu, kun yleensä satulat ovat enemmän ylhäällä, tuntuis että kerää vanteelta loskat herkemmin.




Ei millään pahalla mut on tuolla kruisattu loskassa kun on iskarit ja takaakseli ruosteessa, olisinkin halunnut tietää miksi valittu satulanasento, kaikista alttiimmalle paikalle keräämään kaiken mahdollise mitä vanteesta ja alustasta lentää. Tietenkin tärkeintä on toimivuus, ei vain ole sattenut koskan toista samanlaista asennusta vastaan, hyvät kaluthan tuossa pirssissä on asennettuna.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tämä asento valittiin, koska alkuperäinen käsijarruvaijeri riitti juuri ja juuri tuohon asentoon asennettaessa. Kokonaan uusien erilaisten vaijerien hankinnassa ja asennuksissa olisi ollut aika monen tunnin lisätyö, joten kannatti käyttää uudehkot alkuperäisvaijerit hyväksi.
Joissain kilpa- ja ja superautoissa näkee satulan asennetun aivan alimpaan asentoon jotta se olisi paremmin jäähdyttävässä ilmavirrassa kun aina ei ole helppoa ja mahdollistakaan asentaa jäähdytysputkia.
Kura ja kivet lentävät hyvin ympäri taka-akselia, mutta 9" leveän vanteen sisällä syvälle asennettuna jarrusatula on erinomaisen hyvin suojattu suoraa kivi- ym. tulitusta vastaaan, oli se missä asenossa tahansa.
Sori, tällä autolla ei muuten ole kahdeksaan vuoteen täyskunnostuksen jälkeen ajettu loskassa - vain nopeata kesäajoa - ja salama valokuvassa kaikki näyttää pahemmalta kuin ne todellisuudessa ovat. Onneksi kori on hyvin ruostesuojattu niin siihen ei kesäkivet vaikuta.
Taka-akseli olisi pitänyt maalata epoksimaalilla jotta se kestäisi kesäkivien kulutuksen, mutta kun se oli 7,5 > 8,8 konversiota tehtäessä jo valmiiksi maalattu tavallisella maalilla niin sai silloin kelvata.
Joissain kilpa- ja ja superautoissa näkee satulan asennetun aivan alimpaan asentoon jotta se olisi paremmin jäähdyttävässä ilmavirrassa kun aina ei ole helppoa ja mahdollistakaan asentaa jäähdytysputkia.
Kura ja kivet lentävät hyvin ympäri taka-akselia, mutta 9" leveän vanteen sisällä syvälle asennettuna jarrusatula on erinomaisen hyvin suojattu suoraa kivi- ym. tulitusta vastaaan, oli se missä asenossa tahansa.
Sori, tällä autolla ei muuten ole kahdeksaan vuoteen täyskunnostuksen jälkeen ajettu loskassa - vain nopeata kesäajoa - ja salama valokuvassa kaikki näyttää pahemmalta kuin ne todellisuudessa ovat. Onneksi kori on hyvin ruostesuojattu niin siihen ei kesäkivet vaikuta.
Taka-akseli olisi pitänyt maalata epoksimaalilla jotta se kestäisi kesäkivien kulutuksen, mutta kun se oli 7,5 > 8,8 konversiota tehtäessä jo valmiiksi maalattu tavallisella maalilla niin sai silloin kelvata.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4