Foxin kulmapainot.

On sulla muodot Mustangin...
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Sain autoni punnittua. Tulos on tosin melko outo. Kaveri ei myöntänyt mutta uskoisin että takapään vaakojen johdot olisi olleet ristissä.
Auto nostettiin tunkilla vaakojen päälle, mutta tuskin kai esim panhard tanko voi noin oudoksi tulosta vääntää takapään osalta jos alusttaan jäi vähän "kanitusta".
Edessä sitten taas aika vähän jakautuu hantin puolelle. Kallistuksenvakaajat on vakiot.

Tankissa noin 1/3 bensaa. Suluissa on kuskin kanssa punnittu paino. Jos oikein viilataan pilkkua niin nyt on hieman raskaampi katsastus pakoputkisto paikalla. :lol: Rekisteriote kertoo 1480kg joten kevennysten ja alusta ja korin jäykistyksien/muutoksien ja isompien jarrujen ja pyörien jälkeen ollaan näköjään melko samassa mitä uutena.

Tuossa Visan topicissa olleessa foxin vaakakuvassa oli painot jakautuneet paljon paremmin kuskin kanssa mitä minulla.

Nyky autoihin lisätään kai 75kg kuski otteessa ilmoitettuun painoon. :( Ei tuo sitten kovin kevyeltä vaikuta uudempiin verrattuna.



................................keula

......................(459)...............(427.5)
...................... 422................. 420.5

................................(1575.5)
...................................1485

......................(336.5)..............(352.5)
......................322.5.................319.5

Hienot on "krafiikat" mutta kyllä tuosta idea selviää. :poks:
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 455
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Kallistuksenvakaajat oli tietty irrotettu? Painaa tosi tarkkaan saman kuin mun s197. Mulla etu-vasen 456 ja oikea 425. Siis kuskin kanssa. Eteenhän olis kyllä tärkeintä saada painot mahdollisimman samaks. Vaikka takapään kustannuksella, jos on korkeussäädettävät tolpat.. Ei panhardin kyllä pitäis juuri vaikuttaa jos on vaaterissa ja päistään liikkuu estoitta. Eteenhän on voinut jäädä kanitusta jos ei ollut liukulevyjä.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Ei ollu vakaajia irti. Siihen saattoi jäädä vähän kanitusta johonkin kun nostettettiin kylki kerralla vaakoille. No ei tuo punnitus maksanu oikein mitään kun sattui Alastaron Porsche päivillä puntari kun siinä piipahdin ja lähinnä kiinnosti että onko tuo paljon vakiota painavampi. Sälli kehu että paljon paremmin on painot tasan per puoli verrattuna possuihin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Onhan nuo aika järkyttäviä lukuja.
Vakaajat tulisi olla irti niin tietäisi tarkat kulmapainot. Noita muutaman kilon heitoja esiintyy usein.
Minulla etuakseli 680 kg ja taka-akseli 570 kg yht. 1250 kg noin 40 litraa bensaa, eli 150 kg ylipainoinen. Punnittu aika-ajon jälkeen Kemorassa.
Miettikää hieman tehopaino suhdetta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ja foxinhan piti olla se kevytkoppasin mustangi, mites täs ny näin päin on menty???
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Visa
Addikti
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Kesä 2010, 11:18
Auto: Ford Mustang Gt -88. Ford Mustang Gt -91, Ford Mustang ht -66
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja Visa »

Mulla tosiaan oli omassa vakaajat irti. Samoin painoa on lisäämässä takana torque arm, sekä panhard tanko. Etupäässä on sitten eteenpäin siirtävät tukivarret sekä K-member. Edessä on myöskin coil over jousitus, ja takana on vielä alkuperäisessä paikassa jouset, kylläkin saadettävillä tukivarsilla. Painojakautuman olisi tosiaan saanut vielä paremmin kun olisi enemmän säädellyt, vieläkin tarkemmin kohdalleen, mutta se ainainen hosu ja hoppu, mikä on varmuuden loppu....akku myöskin sijaitsee hanttarin puolella takaluukussa. Samoin toi T56M on aikapaljon painavampi mitä T5, ja sitten vielä tehostamaton ojaus on kevyempi mitä tehostettu. No se kyllä vaihtuu takaisin tehostettuun talven aikana. Kyllä tuo paino vaan on todella iso, ja myrkkyä radalla, mutta omalla autollani ajellaan kuitenkin ihan normaalia ajoa, töihin ja mihin milloinkin, niin en ainakaan vielä ole ajatellut ruveta sisustan osalta laitetta keventämään. Oikeastaan meidän kahteen foxiin muodostunee talven aikana lisä painoa, puolikaarien muodossa. Kompromissejahan nämä aina on, elei sitten ratakärpänen puraise niin pahasti että muutuu vain siihen käyttötarkoitukseen.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Foxista saa helposti painoa paljon keulalta pois kun raksii keulapalan takaa ylimääräisiä osia pois... :roll:
Saisko veivi-ikkunoillakin jotain pois, kun voi heittää lasinnostajan moottorit romukoppaan?
-Jukka-
tippa77
Aktiivi
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 18:19
Auto: mustang gt 5.0 1991

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja tippa77 »

Onhan tossa foxissa melkoiset palkit ovien sisäpuolilla ja takapuskurissa. Takapuskurin palkki on varmaan bensatankin takia melkoinen jööti . Jenkkipojat taitaa raksia noi järjestään pois ?
Visa
Addikti
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Kesä 2010, 11:18
Auto: Ford Mustang Gt -88. Ford Mustang Gt -91, Ford Mustang ht -66
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Foxin kulmapainot.

Viesti Kirjoittaja Visa »

Kyllähän noiden keulan ja perän palkkien poistaminen on käynyt hetkittäin mielessä, sitten taasen jokin järjen ääni on sanonut että eipäs nämä katiskat muutenkaan kolaritilanteessa ole niitä kaikkein turvallisimpia, niin antaa nyt olla vaan. Tiedä sitä minkä verran niistä hyötyä sitten olisi, ja sama asia noista ovien sisällä olevista, ei niistä kylkikolarissa varmaankaan haittaa ole. Sehän on tietenkin sitten eri asia jos autossa on kaaret mitkä hoitaa tuon asian. No jokainen tekee kuten parhaimmaksi näkee, ja ainakin omalla kohdallani, kerran kesän aikana radalle ehtineenä, painotus on kuitenkin hieman enemmän noilla katu ominaisuuksilla. Vaikka täytyy myöntää että hieman nopeammaksi kuvittelein tuota omaa laitettani, mutta onhan siinä vielä paljon sellaisia osa-aluita missä on reilusti parantamisen varaa. Halvin ja helpoin kevennys taitaisi olla tuollaiset 15 kg kuljettajasta, jopa jokin työterveys täti sitä vihjaili.
Vastaa Viestiin