Paisuntasäiliön koko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Lauri
Addikti

Paisuntasäiliön koko?

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Mulla on menossa isomman syylärin ja sähköflektien asennus ja tila loppui alkuperäisen paisuntasäiliön kanssa. Minkäköhän kokoinen paisuntasäiliön pitää foxissa olla, noita edullisia löytyy aika monenkokoista ja muotoista. Orkkis on kuitenkin aika iso, mutta ei se pinnan taso mun mielestä kovin paljoa ole kylmän ja kuuman koneen välillä vaihdellut.
91GT
Addikti

Re: Paisuntasäiliön koko?

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mulla on kans isompi syyleri ja lueskelin että näitä alkuperäisiä on hajonnutkin kun hapertuvat vanhetessaan. Mää laitoin tuollaisen Cantonin säiliön ja se on minusta pienempi mitä alkuperäinen ja koko on riittänyt vallan mainiosti. https://www.cantonracingproducts.com/pr ... 3-MUSTANG/
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Canton on aika komea, mutta niin on hintakin :huikallo: Mulla oli ennemminkin mielessä joku 15€ pönttö skruvatista tai sitten jos oikein riehakkaaksi alkaa niin tällainen: http://www.summitracing.com/int/parts/s ... /overview/
Pertti
Mega-addikti
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra

Viesti Kirjoittaja Pertti »

kaara91 kirjoitti:Periaatteessa halvimmillaan tuohon paisuntasäiliöksi riittää litran kaasutinsprii pullo, jonka korkin läpi tulee syylärin korkin juuresta letku ulottuen pullon pohjaan saakka. Pullon korkkiin porataan varmuudeksi muutaman millin reikä letkun viereen, jotta pullo ei paineistu, kun korkki ruuvataan kiinni.
Eikös syylärin korkkikin pidä vaihtaa, vai imeekö normaalin painekorkin läpi veden takaisin kun paikat jäähtyy.
edit. tuossahan on sellainen järjestelmä ollutkin käytössä, korkki on jo valmiiksi oikean mallinen
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Vastaa Viestiin