Etuvastus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Etuvastus

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Kävin tuossa hakemassa uuden puolan -71:een ja samalla mittasin vastusarvon välillä laturi-puolan virtajohto ja sain arvoksi 140 ohmia! Startatessa vastus sitten tippui aikalailla nollaan, kuten pitääkin. Onko kenelläkään nyt tietoa tuosta etuvastuksen vastusarvosta? Puolan ostin EiOo-Partsista, ja sanoi olevan Fordiin sopiva, ulkopuolisella etuvastuksella käytettäväksi, eli ilmeisesti lähes alkuperäistyylinen. Mielestäni etuvastuksen kuuluisi olla luokkaa 5-10 ohmia, joten syy viimevuotisiin (ja edellis-) käyntiongelmiin taisi löytyä?

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
bläki
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 11:24
Paikkakunta: Stadista

Viesti Kirjoittaja bläki »

140 ohmia ehdottomasti liikaa, 5-10 ohmia kuullostaisi myös
isolta, jos vertaa mikä on ohminen vastus puolan ensiökäämissä
(eli ei varmaan paljoa jäisi jännitettä ensiönkäämin yli)
Itse ostin MSD:n blaster2:n just ja mukana tuli 0.8 ohmin etuvastus
snadissa skidissä
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

bläki kirjoitti:140 ohmia ehdottomasti liikaa, 5-10 ohmia kuullostaisi myös
isolta, jos vertaa mikä on ohminen vastus puolan ensiökäämissä
(eli ei varmaan paljoa jäisi jännitettä ensiönkäämin yli)
Itse ostin MSD:n blaster2:n just ja mukana tuli 0.8 ohmin etuvastus
Mitä maksoit puolasta, mistä ostit mulla olis kans puolan osto edessä, kun on viellä alkuperäinen puola paikallaan, voi vaikuttaa vähän jo käyntiin :!: :!:.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Roki: US-partsista siis ostin ja kerhoalen jälkeen hintaa jäi 23€ ja risat. Eli mielestäni edullinen hinta. Foordeissa näytti olevan sama puola jo vuodesta -57 tai jotain, joten halpa hinta selittynee sillä.

Täytynee alkaa tutkimaan johtoja ja liitoksia, jos vaikka saisi tuota vastusta vähän pienennettyä. Jos ei tepsi, niin sitten pitää varmaan hankkia se Crane tai Petronix, koska kärjet eivät kai kestä kovin pitkään ilman vastusta. Muutenhan tuo alkaisi musti olla vesipumpun kiinnittämistä ja laturin telineen rakentamista vaille kasassa. (ps. ostetaan motivaatiota :? )

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Mittasitko plussa-puola välin akunkenkä irrotettuna ja virtalukko on-asennossa?
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Juurikin näin. Johtuen siitä, että auto on vieläkin talviseisonnassa ja akku jossakin tallin nurkassa :( . Ja kuten mainitsin; väännettäessä virtalukko starttausasentoon tippui vastus (lähes) nollaan.

Harri
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Re: Etuvastus

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

harmi80 kirjoitti:, kuten pitääkin. Onko kenelläkään nyt tietoa tuosta etuvastuksen vastusarvosta? Harri
64 1/2 - 73 Mustangeissa etuvastus on 1.30 - 1.40 ohmia :wink:
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Kiitos! Tuon täsmällisempää arvoa en kaipaakaan. Nyt täytyy tarkistaa toisella mittarilla, että minulla vastus todella on tuo 140 ohmia, eikä nykyisen mittarin aiheuttama pilkkuvirhe.
*Fuck aerodynamics, it's power that counts*
-71 Ht, 4V 351C
Vastaa Viestiin