ONKO MUSTANG GT vai GTS ?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

ONKO MUSTANG GT vai GTS ?

Viesti Kirjoittaja kuki »

Miten tulkitsette, onko ko. VIN-koodilla varustettu Mustang 1FALP42T8SF226087 siis GT vai GTS? VIN-koodin purkajalla sai: "P42 two-door coupe, GT", Carfax-raportti antoi tiedon "MUSTANG GT/GTS".

Luin palstan aikaisemman hyvän keskustelun GT/GTS -asiasta ja siellä puhuttiin, että mm. penkeistä ja ratista voisi ehkä päätellä onko GT vai GTS (riisuttu malli GT:stä?). GTS:n ratissa ei siis ole mitään nappuloita ja ratin materiaali jotakin muovijohdannaista? Puhuttiin myös "Built sheetistä". Onko se joku tunnistenro tms? Yritän liittää tähän kuvan auton ratista, joissa näkyy vähän myös penkkejä, jos joku tunnistaa niistä, onko auto GT vai GTS. Kuva

Ratissa näyttäisi jotakin nappuloita kyllä olevan. Parempaa kuvaa ei tällä hetkellä valitettavasti ole vielä käytettävissä. Mitäs tuo VIN-koodin purkajan antama tieto moottorin osalta "T, 5.0L, H.O, eight cylinder" H.O -lyhenne tarkoittikaan? Ja tuota Carfaxin osaa: "Sold at auction in Florida, Listed as a dealer vehicle" jäin miettimään. Kyseessä ollut siis ilmeisesti joku huutokauppa..?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kuvan auto on GT, siinä on sähköikkunan kytkimet. GTS on veiviklasein.
Penkitkin on GT:n
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Kyllä ihan GT näyttäisi Oriveden :lol: Pony olevan...
Selvemmin GTS:n erottaa etuistuimista, jotka on "lättänät", eli se vähäinenkin sivuttaistuki puuttuu.
Myös puuttuu sumuvalot, sähköikkunat, takaspoileri.
Mutta GTS on vain varusteluero. Noita kaikkiahan saa tosin lisävarusteina..


Tos jotain lontoon murteella..

1995 Mustangs would be nearly identical to the 1994 models. 1995 would be the last year of the Windsor-built 5.0.

A GTS was added to the lineup for 1995. There were 6,370 produced--4,848 5-speeds and 1,522 automatics. GTSs came standard with the basic equipment that made a Mustang a GT. This included the 302cid pushrod V-8 powerplant, Borg-Warner T-5 manual transmission and a Traction-Lok axle. Obvious external characteristics of a GTS are the absence of a rear decklid spoiler, lack of fog lamps in the front airdam, and 16"x7" 5 spoke SN-95 pony rims. Factory original GTSs will have the "Mustang GT" logo embossed on the rear bumper cover, as is the case on standard GTs, and "Mustang GT" badging on the front fenders. Dual 2.25" stainless steel tail pipes exit the back.

Inside the passenger compartment, the GTS Mustang shared the same amenities as the base V-6 Mustang. Seats are cloth and 4-way power adjustable seats were only optional on the driver's side. Windows and door locks were manual. Only the driver and passenger side mirrors were powered. Air conditioning and an AM/FM stereo cassette player were standard. Visor mirrors were non-illuminated, as opposed to illuminated like the GT and convertible Mustangs. The instrument pod was the only interior amenity borrowed from the GT, and it included a 7000 rpm redline tach, 150 mph speedometer, fuel, volt, oil, and temp gauges.

As a side note, all options on V6 models were also available on the GTS. These options are easily broken down into two categories. Package Group 1 consisted of power windows, door locks and remote decklid release, which was standard on GT and convertible. Group 2 consisted of cruise control, dual illuminated visor mirrors (standard on GT and convertible), and an AM/FM stereo cassette player with premium sound. Four-wheel antilock brakes, an AODE transmission, and remote keyless entry were also options. Customers were able to order GTSs from the factory with as little or as many options as they wanted. Options were also available at the dealer, on request of the purchaser.

Ford did away with the GTS designation in 1996, with 1995 being the only year a true GTS model existed, replacing it with the 248A option package which deleted many things from the car and made it comparable to the GTS. This package continued to be offered until the end of the 1998 model year. For more info on GTS Mustangs, visit Hillie's GTS Mustang Site.
kuki
Aktiivi
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 09:31

Viesti Kirjoittaja kuki »

Kiitos jälleen hyvistä kommenteista!
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

GTS on kevyempi, kuin GT. Silti samat tehot. GTS:stä saa virittämällä kulkevamman kuin GT:stä painoeron takia, joten siksi esim. radoilla erittäin arvostettu malli.

Jani
95' GTS
Vastaa Viestiin