kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

elikkä kokemuksia ja tietoa osaavemmilta olis hakusessa koskien vm-97 svt cobra 4.6l doch 4v konetta ja sen tehojen kasvatusta ym paranteluja.
(koneen lohko valmistettu samalla tehtaalla kuin olikos se ferrari ja lamborghini?)

ostin naisystäväni kanssa hänen isältään auton viime talvena ja hän on sitä hieman rakennellut kun jenkeistä auton sai. kone oikeastaan vakio vain putkistoa muutettu ja puhdistaja.

no mietitty appiukon kanssa että olishan se kiva tehoja nostaa autosta mutta kummalla tavalla? vapari: 450-550hp vai moottorinpäällinen remmi: 550-650hp? eli tuo päätös vielä auki. olisko jollain kokemuksia vaparina tai remmillä virittämisestä ko. koneeseen? ja mitä settejä suosittelisitte? tällä hetkellä tuo vapari innostaa meitä enemmän. entä re85 muutokset? niin että bensakartan voi vaihtaa ns.napista 98 sopivaksi tarvittaessa ja voiko näitä polttoaineita sekoittaa keskenään esim n.5litraa 98 ja tankataan täyteen re85? mitä kaikkea vaihtaa pumpun bensalinjojen lisäksi?

Kaikki tieto virittämisestä ja re85 muutoksista ym asiat otetaan vastaan ilomielin kun olen ensimmäistä kesää jenkki harrastajana.
ikk
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 10:49
Paikkakunta: Kotka

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja ikk »

Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Siksi olemme miettineetkin vaparina pitämistä kun ahdetut on se yleisin ja helpolmalla pääsee periaatteessa. SHM saisi vapari ja ahdin settejä valmiina osanumeroilla. Tietenki tuo teho/paino suhde pitää selvitellä ja nuo päästöt, tosin vaikuttaako kun rek.otteeseen autosta ei ole merkitty max.tehosuhdetta? Eikä päästöistä lue mitään? Tuon etanoli homman jokseenki mietin että ei sitä vaihdettavaa karttaa saakkaan vakio ohjaukseen vaan pitäisi vaihtaa koko ohjainlaite siihen soveltuvaan. Millasta haittaa ja hyötyä etanolin käytöstä jos joku osaisi kertoa tarkemmin?
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja jls »

7kg/kW on ehdoton raja. Varmaan alittuu jo vakiona tuossa, mutta muutosta leimalle ei hyväksytä ilman poikkeuslupia.
Esimerkiksi omassa 1400kg earlyssä moottorivaihdoksen yhteydessä 200kW oli maksimi. Vertailuautoksi kelpasi 271 hevosvoimainen HI-PO, mutta 200kw oli maksimi hyväksyttävä teho juuri tehopainosuhteen takia. Voi mennä tuurilla läpi, mutta säännöt on tiukat. Tämä siis viime keväällä 2014. Aiemmin on ollut paljon väljempää, ei ole montaa vuotta kun vastaavissa autoissa kelpasi tehoiksi vertailuauto +20% (n.320hv) ilman mitään ongelmaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Yksi vaihtoehtohan olisi moottorin ohjaus kahdella eri tehoilla. Ns.katu/katsastus tehot ja sitten kovemmat rata tehot? Pitää juu noita lakipykäliä tutkiskella ja katsella miten saisi menemään läpi leimalle.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

svtcobra97 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?
svtcobra97 kirjoitti:Yksi vaihtoehtohan olisi moottorin ohjaus kahdella eri tehoilla. Ns.katu/katsastus tehot ja sitten kovemmat rata tehot? Pitää juu noita lakipykäliä tutkiskella ja katsella miten saisi menemään läpi leimalle.
Siinähän sitä on pähkäilemistä, kuinkas tuon sitten järkkää vakio eculla?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Siinähän sitä on pähkäilemistä, kuinkas tuon sitten järkkää vakio eculla?[/quote]
Sitä juuri en tiedäkkään että miten vai joutuuko kaikki muuttamaan. Toivottavasti osaavat opastaa.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

svtcobra97 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:
ikk kirjoitti:Tehon nostamiseen ahtaminen ehkä helpoin/tunnetuin ratkaisu. Suomessa lainsäädäntö hiukan rajoittaa tätä, lähinnä tulee teho/painosuhde vastaan melko nopeasti. Vaparina tuo 500hv kuulostaa melko haastavalta ainakin niin että moottorin muut ominaisuudet/päästöt säilyy järkevinä.

Etanolimuutos on mahdollinen ohjelmallisesti mutta napista tapahtuvaa vaihtoa tai aitoa flex fuel systeemiä lienee mahdoton rakentaa vakio-moottorinohjaukseen.

Ei tarvii nappeja kun säätyy automaattisesti polttoaineen mukaan.
http://eflexfuel.fi/
Mutta moottorinohjainlaite pitää vaihtaa tuollaiselle toiminnolle?
ei ole tarvinnu vaihtaa muihinkaan autoihin tai merkkeihin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
ikk
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 10:49
Paikkakunta: Kotka

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja ikk »

Tuommoinen lisäpurkki toimii varmaan "ihan ok" käyttöautossa mutta vakavampaan käyttöön en välttämättä tuota laittaisi.

Olen ajanut E85:lla nyt kolme kesää, suurin "ongelma" on ollut tankkauspisteiden sijanti kulloisenkin reitin varrella. Eli vähän pidemmälle lähdettäessä täytyy hiukan katsella karttaa. En ole kokenut tuota kovin isona ongelmana paitsi Viron reissulla. Siellä piti vaihtaa kesken matkaa bensasäädöt, ohjelman lataus kestää sen n. 2 min.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ei tarvitse karttoja vaihtaa "polttoaineen tunnistus etanolianturilla" ja tiedän laitteita olevan niissä vakavammissakin laitteissa.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Juu kyllä näitä e85 muutoksia kuulemman tukötään käyttää vähän järeämmilläkin tehoilla mitä 8n lukenut ja kuullut. Jos joltain muuten löytyy svt cobraan vm.97 sopivaa ahdin pakettia niin voi ehdolla
Avatar
clark
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Joulu 2005, 20:24
Auto: Mustang 1969 Sportsroof
Paikkakunta: Joensuu

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja clark »

Mulla olisi 2003 terminaattorin (23 tml) originaali Eaton supercharger + siihen JLT imupuoli + terminaattorin ecukin tarvittaessa.
Eli muuten aika täydellinen setti, paitsi Imusarja jää itselle käyttöön. Ei ole tullut vielä laitettua myyntiin, kun omakin projekti on vielä aivan levällään. Laittele viestiä, jos innostut noista.
www.2nd69.com
-69 Ford Mustang Sportsroof
Avatar
svtcobra97
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Touko 2015, 20:41
Auto: Koo-526 mustang svt cobra 4.6l
Paikkakunta: Kirkkonummi, uusimaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja svtcobra97 »

Maileja 130t ja ollut mielessä täys remontti katsoen tarpeellisten osien vaihto. Halpaa ei tule olemaan mutta ajankanssa rakennetaan. Ainakn tämä kesä ajetaan ja ehkä ensi kesänä pistetään osiksi
Vastaa Viestiin