Teorian on hyvä olla hallussa ettei aja vahingossa liian lujaa.
5.0 litran kasi tuottaa aika hyvin kaasua, sitä voi joutua ohjaamaan aika aikaisessa vaiheessa ohi turbon tai turbojen. Helpoin tapa kadulle lienee, että tehdään perusvahva ja alhaalta vääntävä motti, siihen sopivan kokoiset turbot tai turbo joka alkaa tuottamaan kunnolla vasta 3000rpm jälkeen. Silloin normi liikennöinti ei kärsi ja kun puhuria tarvitaan sitä tulee 3000 rpm jälkeen. Näin minä hahmottelin joskus mottia ja apunani oli maan ykkös v8 turboäijät, joilla yritys&erehdys linja oli tuttu joten haluttiin välttää karikot. Minä en ainakaan haluaisi mottia jossa olisi esim 90% väännöstä tyhjäkäynnillä - riippuen tietty onko sitä 120 vai 1200 Iisakki metriä.
Turbo pikkulohkoja?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Turbo pikkulohkoja?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3