T-bird sc, sulanut tulppa?
T-bird sc, sulanut tulppa?
Vaihdoin tulpat lintuun, tyhjäkäynnillä oli sytytyskatkoksia. Kuvassa toisena vasemmalla oleva tulppa on sulaneen näköinen ja kärjestä pala kadoksissa. Tulppa oli irroittaessa öljyinen. Auton käynti parani tulppien vaihdon jälkeen eikä ylimääräisiä tai sivu ääniä kuultavissa. Mutta auton öljyn syönti huolestuttaa, litra menee kolmeen viikkoon, reiluun kahteen tuhanteen kilometriin. Eikä ole alleensakkaan laskenut. Voiko poissa pelistä oleva sylinteri liittyä asiaan vai jotain vakavampaa? Mistä johtuu moinen tulpan sulaminen? En tiedä ovatko kuinka vanhat.
-
- Mega-addikti
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: T-bird sc, sulanut tulppa?
Tuollainen kulutus pitäisi näkyä ja haista pakoputken päästäkin selvästi, jos ei kerran vuoda.
Öljylaadun vaihtaminen tekee joskus tuollaisen kulutuksen jo yhden vaihtovälin aikana.
Mobil1 oli kallista enkä malttanut sitä ostaa vanhaan micraan. Oli käytetty tuota ykköstä uudesta asti, eikä vähennyt vaihtovälillä yhtään. Minä laitoin jotakin shellin tmo:ta ja parin tuhannen jälkeen ehjä, 105tkm ajettu micra savusi kuin dieselveturi.
Avasin moottorin, männän renkaat olivat uuden veroiset, mutta venttiilivarren tiivisteet olivat murentuneet täysin.
Myöhemmin olen sitten yrittänyt käyttää saman tyyppisiä öljyjä, jos on tiedossa, että pitempään on ajettu samalla.
Öljylaadun vaihtaminen tekee joskus tuollaisen kulutuksen jo yhden vaihtovälin aikana.
Mobil1 oli kallista enkä malttanut sitä ostaa vanhaan micraan. Oli käytetty tuota ykköstä uudesta asti, eikä vähennyt vaihtovälillä yhtään. Minä laitoin jotakin shellin tmo:ta ja parin tuhannen jälkeen ehjä, 105tkm ajettu micra savusi kuin dieselveturi.
Avasin moottorin, männän renkaat olivat uuden veroiset, mutta venttiilivarren tiivisteet olivat murentuneet täysin.
Myöhemmin olen sitten yrittänyt käyttää saman tyyppisiä öljyjä, jos on tiedossa, että pitempään on ajettu samalla.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: T-bird sc, sulanut tulppa?
Se vähän mietityttääkin ei savuttele tai haise sen kummemmin. Kunnon polkasulla jättää toisinaan pilven. Ahtoputkia ja cooleri on muutettu,tässä yks kaveri osasi antaa vinkkiä tarkistaa huohotin. Huohotin lähtee oikeanpuoleisesta venttiilikopasta ja tulee putsarille tulevaan putkeen. Onko tuossa joku venttiili välissä, kopassa? Voiko tuo venttiilikoppa tukkeutua sisältä päin? Pystyisikö huohotinta parantamaan esim: toiseenkin koppaan huohotus? Kaasuläppä on täysin puhdas samoin tuo huohotin putki, ei pienintäkään öljyjälkeä. Olen miettinyt jos vaihtaisin öp tiivisteen, venttiilikoppien tiivisteet ja venttiilivarren kumit. Kuinka työläs on nuo venavarren kumit tälläiseen? Tarvitseeko kannet nostaa ylös?