kaasutin tyhjenee
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: kaasutin tyhjenee
Eipä taida olla suositus, mutta... Mulla jää toimettomaksi kohta JEGsin sähköpumppu, joka vaihtuu Holleyn "vastaavaan"!
Olis tarpeeton...
Olis tarpeeton...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: kaasutin tyhjenee
Mulla yhdessä autossa auttoi uusi pumppu, venttiilit ei pitäneet pumpussa ja vuoti tyhjäksi. Aina sai ennen sahata käyntiin, mutta ei tarvinnut enää uudella pumpulla. Tuoreetkin pumput voi vuotaa, ei tarvii isoa roskaa sinne venttiilin väliin niin jo vuotaa.
Toinen juttu mikä tuli mieleen oli että mites tankin hengitys, jos ajossa vetää tankkiin alipaineen, ja sitten seisoessaan imee bensan takaisin linjasta tankkiin.
Toinen juttu mikä tuli mieleen oli että mites tankin hengitys, jos ajossa vetää tankkiin alipaineen, ja sitten seisoessaan imee bensan takaisin linjasta tankkiin.
Re: kaasutin tyhjenee
Mulla riittää jos auto seisoo lämpimänä 3 tuntiakin niin ei lähde enää. Kerran sahasin sen armottomalla souvilla käyntiin mutta ei aina viitsi akkua tyhjäks pyörittää. Hörpyllä heti tulille ja joko sammuu (hörppy ei riitä) tai sitten jatkaa käymistään ilman ongelmia. Mekaaninen pumppu on uusi. Tietty mulla on tuo vanha pumppukin vielä jos kokeilis sillä. Tarkistanpa alipaineen vielä tankistakin kunhan kehtaan mennä herätteleen naapurit.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: kaasutin tyhjenee
En kovin heppoisin perustein siirtyis sähköiseen pumppuun. Se pitäisi mieluiten asentaa tankin lähelle ja vaatii johdotukset ja muutoksia bensalinjaan. Ja ainakin nämä hiperf pumput pitää ääntä aikalailla.
Toimiva mekaaninen on helpompi ja huolettomampi ratkaisu. Pitäis käynnistyä kohtuu helposti, jos muut paikat on kunnossa.
Itellä on sähköpumppu, mutta en olis laittanut, jos mekaanisen tuotto olis riittänyt varmuudella. Toki sähköisellä käynnistys on helpompi, kun paineet on ylhäällä heti startatessa, mutta kiehumisongelmaa kaasarissa on mullakin = haisee voimakkaasti. Sähköpumpun sammutan ennenku auto on tallissa, et kohokammiot jää melkeen tyhjäksi.
Toimiva mekaaninen on helpompi ja huolettomampi ratkaisu. Pitäis käynnistyä kohtuu helposti, jos muut paikat on kunnossa.
Itellä on sähköpumppu, mutta en olis laittanut, jos mekaanisen tuotto olis riittänyt varmuudella. Toki sähköisellä käynnistys on helpompi, kun paineet on ylhäällä heti startatessa, mutta kiehumisongelmaa kaasarissa on mullakin = haisee voimakkaasti. Sähköpumpun sammutan ennenku auto on tallissa, et kohokammiot jää melkeen tyhjäksi.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: kaasutin tyhjenee
Omaan Mustiin vaihdoin Edelbrockin mekaanisen pumpun ja suodattimen painepuolelle lähelle kaasaria niin loppu bensojen häviäminen. Nyt starttaa laakista, tosin kylmänä tyhjäkäynti tuossa on erittäin huono muttakun lämpiää niin oikeen makiasti pelittää.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: kaasutin tyhjenee
Jep tuossa on käsiryyppy ja vaikka sitä kuin vetelee niin huonosti käy. Jos vetää liiaksi läppiä kiinni niin tukehtuu heti.kaara91 kirjoitti:Se taas johtuu rikastimen eli kylmäkäynnistimen toiminnasta/ säädöistä.ak72 kirjoitti: tosin kylmänä tyhjäkäynti tuossa on erittäin huono muttakun lämpiää niin oikeen makiasti pelittää.
En tiedä miten tuota säätäis, ehkä helpoin ois hommata sähköryypyllinen kaasari....
Edit: kävin ruuvaamassa fast idle ruuvia jospa tuo auttas ryypyn toimintaan, sen näkee nyt sitten kun starttaa kylmänä seuraavan kerran.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: kaasutin tyhjenee
Koitin ruuvata enemmän "kiinni" sitä ruuvia vivustossa joka säätää kaasua kun ryyppy vedetään auki, samalla katsoin että ryyppyläpät jäis auki sopivasti että kone saa ilmaa. Pitää tänään illasta sitten katella miten homma onnistu. Helppo homma teoriassa aika yksinkertanen härpäke tuo ainakin Edel 1405:ssa.