Automaattilaatikoiden tehonkesto?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Marcus
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Loka 2006, 06:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Vaihdelaatikoiden tehonkesto?

Viesti Kirjoittaja Marcus »

Harrastetaas vähän topic-nekrofiliaa ja nostetaan tätä :peukku:

-94 GT 5.0:aan sormet syyhyää ensitalvelle tehdä hieman päivitystä, helpot bolt-on modit kesän aikana edellisten jatkeeksi ja kannet+nokka varmasti menee talven pimeinä iltoina kiinni ja samalla vaivalla "premium rebuild kit" eli takomännät ja kiertarit jotka kestävät tulevienkin kesien virityskuumeen :) 2016 keväälle tavoitteena ylittää se 300hp. Yli 200tkm ajettu laitos mutta laatikko tuntuu toimivan täydellisesti ja öljykin on aistinvaraisen tarkastuksen mukaan tervettä sekä tuoretta.

Mieli tekisi kovasti rakentaa kaikki niin ettei luotettavuuden kanssa tule ongelmia ja kokoonpano myöskin kestää virityksen arkiajossa. Tässähän on jo näköjään vakiona cooleri jonka ajattelin päivittää kylläkin tämän topicin hyvien vinkkien mukaisesti ainakin tuplasti isompaan vaikkei autolla ajetakaan jatkuvasti jarrupolkimen päällä seisten.
Haaveissa siintää myös laatikon softaus tai paremminkin controlleri jolla laatikon toiminta saadaan tarpeiden mukaan hieman täsmällisemmäksi ts.sporttisemmaksi :)

Kannattaako suoraan tilata uudet sisuskalut punaisine levyineen ja kevlarpantoineen ts. onko todennäköistä että hyvin toimiva aski porsii reilun 300hp:n kohdalla? Miten tuon askin päivittäminen itsessään onko järkevää ja mahdollista yrittää itse tehdä kun työkalut pysyy käsissä, onhan noita ryssinyt kuitenkin ihan "ammattilaisetkin" ;) Avaimet käteen ratkaisuna +500hp askit tuntuu olevan rapakon takana 2000usd luokkaa ja kamat eivät kuitenkaan ole paljon yli neljäsosaa tuosta joten silti kannattanee teettää täällä ennemmin kuin tilata uusi aski mikäli tarve tulee.
Mustang 5.0 GT Convertible -94 (Ex Mustang 3.8 Convertible)
Avatar
kuningaspultti
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 09 Elo 2012, 08:45
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihdelaatikoiden tehonkesto?

Viesti Kirjoittaja kuningaspultti »

Pieni henkilökohtainen vuodatus tuosta ketjussa mainitusta 4R70W laatikosta. Mulla on tuollainen Lentechin rakentama 850 hp versio, from Canada.
Ohjurina PCS:n TCM-2000. Nämä on siis kiinni 2005 Mustangissa.
Viime syksynä sitten eräässä hieman reippaammassa kiihdytyksessä laatikko otti nokkiinsa niin, että siitä katosi kolmonen. Tarkastuksen jälkeen selvisi, että remppahan siinä olisi edessä. Lentechin konsultoinnin jälkeen master rebuild kit, tilaukseen. Jälkikäteen selvisi vielä, että kakkos pakan mäntä oli halki, eli aikaa kului.
Osat paikalleen ja laatikko kiinni. Kevään ensimmäiset ajot ja elämä hymyili kolme päivää, kunnes...
Rauhallisessa ns. sisäänajossa alkoi tuntua moottorijarrutuksen tuntua, eikä laatikko tuntunut vaihtavan enää kaasua lisäämällä pienemmälle. Linjapainemittaukset oli paineiden osalta muuten ok, mutta tasakaasulla ajaessa esiintyi melkoista heijausta paineissa.

Öljypohja auki, eikä jäänyt epäilystäkään, etteikö jotain olisi taas kunnolla pielessä. Öljy haisi kuin teen spirit yms.
Laatikko irti ja tälläkertaa kuljetin sen Powermaticin käsittelyyn Vantaalle. Jälleen kuitenkin osat (levyt, OD hihna, pakin rumpu, OD servo) tilaukseen.
Nyt laatikko on kasattu, mutta odottelee vielä tallin lattialla asennustaan.

Täyttä selvyyttä ei saatu, miksi tämä toinen katastrofi tapahtui. Joka tapauksessa Intermediate ja forward clutch levyt, peruutus rumpu sekä OD hihna olivat entiset.
Ohjelmointia on tarkastettu ja teetettetty moneen monituiseen kertaan, eikä sieltä ole vikaa selvinnyt. Jonkinlaista ohivuotoa venttiilirungossa todennäköisimmin on tapahtunut?
Lentech ei muuten suositellut Alton punaisia levyjä!? Syyksi kertoi vain luotettavuus ongelmat.

No joskohan kuitenkin ennen helteitä saisi Kenne Bell päästää iloista ujellusta ilmoille!
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihdelaatikoiden tehonkesto?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Voisiko tuon otsikon muuttaa "automaattilaatikoiden tehonkesto" ...?
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Vaihdelaatikoiden tehonkesto?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Jos laatikosta haluaa hyvän niin aina uusii vapaakytkimet laadukkailla osilla, ns. lootakorjaajien ammattisalaisuus. Silmällä ei tahdo erottaa viallista.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Automaattilaatikoiden tehonkesto?

Viesti Kirjoittaja starsky »

Antti66HT kirjoitti:Voisiko tuon otsikon muuttaa "automaattilaatikoiden tehonkesto" ...?
Muutin viestiketjun otsikon. Toivottavasti sopii myös mutkaselle.
Vastaa Viestiin