Ei muuta kun nyt otsikko muotoon "Topiaksen 351W" ja porukkarakentelumeininkiä kehiin.
Kyllä kerholaisilta saa vinkkejä rakenteluun, kun kerrot mitä olet koneelta haluamassa ja tosiaan etenet rauhallisessa tahdissa.
Tässä tulee toista konetta rakentavan harjoittelijan jutustelua tähän sekaan. Enempi koneita rakennelleet ovat jo tuossa kyselleet tarkempaa detaljitietoa, joten minun jutut tähän kevennyksenä.
Mitäs osia sinulla nyt on tallin lattialle hankittuna jo valmiiksi, onko kaikki aloitusviestissä oleva lattialla vai pelkkä lohko?
Muutama sana noista listalla olevista:
Topias74 kirjoitti:- Lohkon koneistus
Missä mitoissa lohko tällä hetkellä on? Varmaan peruskäyttöön riittää poraus/hoonaus + dekkien oikaisu, kustannuksia tulee varmaan luokkaa 700€ (dekit yhteensä noin 300€ ja poraus noin 50€/reikä).
Topias74 kirjoitti:- Flat-top männät
- Comp cams 274Xe laahuri
Eikös nokan kanssa tähdätä dynaamisessa puristussuhteessa jonnekin 8,5 luokkaan, eli männät varmaan valitset sen mukaan mihin laskelmissa pääset staattisen puristuksen suhteen.
Nokan luonne varmaan näkyy tästä listasta:
http://www.compcams.com/Technical/DynoSheets
Tuossa listassa oleva xe268:n käyrä ainakin on melko lähellä edellisen koneeni tehomittausta, joten luulisi noiden muidenkin antavan osviittaa asioihin.
Sanoisin kuitenkin, että hommaa jo tässä vaiheessa rullanokka ja kaikki full-roller rojut, niin ei tarvitse hermoilla nokan sisäänajossa. Hintaa tullee lisää laahurikamoihin nähden varmaan 1k€, mutta jos meinaat ajella konella pitkään ja kuritus on kuitenkin mielessäsi, niin ei ole enää parin vuoden päästä sitten päässä se rullakamoihin vaihtoprojekti.
Topias74 kirjoitti:- - Edelbrock E-Street kannet
Minullahan meni näissä se studi poikki, eli vaihda heti kättelyssä ne järeämmät studit tilalle.
Lisäksi kansitöiden tekijältä viestiä 600 km:n jälkeisen kannen tarkistusremontin tiimoilta: kaikki venttiilit olivat ohipuhaltaneet + kaikki ohjurit olivat liian tiukat ja piti väljentää + jouset olivat liian löysät 5500 rpm. kierrätykseen (oli lukot hakanneet varren uran reunaa).
Itselle tulee noihin nyt mm. tuplajouset. Kanavia sipaistu + venttiilit nyt tiiviit. Full rollerit eivät toivottavasti enää katkaise studeja jne. Jos olisi vaan 2013 laittanut sen 500-1k€ kansiin lisää rahaa, niin ehkä olisi välttänyt konerempan (+ olisi hankkinut full rollerit).
Topias74 kirjoitti:- - Edelbrock RPM Air-gap imusarja
Tämä on minullekin nyt tuossa hankittuna.
Voi kiinnostaa lukea:
http://www.mustangandfords.com/parts/m5 ... omparison/
http://www.hotrod.com/cars/project-vehi ... fold-test/