Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitenkä oot sen kasannu? Tai mitä muita osia oot käyttäny että olet saanu sen optimi asentoon ja mihin kohdille? Laitoitko välilaipalla runkoon vai porasitko uudet reijät? Mitä pitman armia käytit? Paljon kysymyksiä mutta olis kiva kun tietäis että miten muut täällä suomessa on niitä laittanu, ja vaikka kuviakin! :D
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Nonnis,Borgesonin simpukka on paikallaan ja lyhyt koeajo tehty,lyhyt sen takia,että en ottanu vielä liikennekäyttöön.Asennus oli suht helppo,rattiakseli painui kevyesti sisään sen mitä tarvikin eli melkein pohjaan kun rättinivel tuli niin lähelle tulipeltiä.Koeajon perusteella ohjauksesta on väljät pois,ohjaus on selkeästi jäykempi kuin vanhassa systeemissä,minkälainen se on sitten isommissa nopeuksissa ja mutka-ajossa,jää nähtäväksi.Vielä en osaa kummosia arvosteluja antaa mutta paikoillaan on!
2030
Aktiivi
Viestit: 112
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 22:33
Auto: Ford Mustang coupe-65, 289, C4
Paikkakunta: Kotka

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja 2030 »

Torinobrougham kirjoitti:Nonnis,Borgesonin simpukka on paikallaan ja lyhyt koeajo tehty,lyhyt sen takia,että en ottanu vielä liikennekäyttöön.Asennus oli suht helppo,rattiakseli painui kevyesti sisään sen mitä tarvikin eli melkein pohjaan kun rättinivel tuli niin lähelle tulipeltiä.Koeajon perusteella ohjauksesta on väljät pois,ohjaus on selkeästi jäykempi kuin vanhassa systeemissä,minkälainen se on sitten isommissa nopeuksissa ja mutka-ajossa,jää nähtäväksi.Vielä en osaa kummosia arvosteluja antaa mutta paikoillaan on!


Saisko kuvia pleace!
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tämä Topiaksen on vissiin uudempi kuin tuo otsikon -66, kun kertoo rättinivelestä ja alselin painumisesta sisään..
Vai onko -66 jo useammasta palasta oleva rattiakseli?
Mulla on sellainen käsitys, että -65 ainakin tarvitsee rälläkkää irrotukseen ja tukilaakerin uuden asennukseen, kun on kiinteä akseli simpukasta ratin booriin asti.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

2030 kirjoitti:
Torinobrougham kirjoitti:Nonnis,Borgesonin simpukka on paikallaan ja lyhyt koeajo tehty,lyhyt sen takia,että en ottanu vielä liikennekäyttöön.Asennus oli suht helppo,rattiakseli painui kevyesti sisään sen mitä tarvikin eli melkein pohjaan kun rättinivel tuli niin lähelle tulipeltiä.Koeajon perusteella ohjauksesta on väljät pois,ohjaus on selkeästi jäykempi kuin vanhassa systeemissä,minkälainen se on sitten isommissa nopeuksissa ja mutka-ajossa,jää nähtäväksi.Vielä en osaa kummosia arvosteluja antaa mutta paikoillaan on!


Saisko kuvia pleace!
En ottanut kuvia ja nyt kuvaaminen on jo vähän hankalaa kun jarrunestesäiliö ja tehostin on jo paikallaan.Jos ajelet joskus Kouvolassa,tuu vaikka kattomaan,p.040-5931373/Petri Mäkelä.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo mulla on 67 jossa liukuva rattiakseli, 65-66 joutuu rälläkkä hommiin.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulla oli kiinteäakselinen tavallinen simpukka paikoillaan ja nyt uus kiinteäakselinen Borgeson takasin paikoillaan enkä irtiotossa saatikka takasinlaitossa tarvinnu rälläkkää!!!

Ja juu, auto -67 musse jossa oli kuusvitosen simpukka ja johon saman vuoden Borgeson erityisien syiden vuoksi laitettiin.

Että mihin sitä rälläkkää tarvii???

Mulla oli kyllä kone pois paikoiltaan jotta silloin ei mitään katkaisuvälineitä ainakaan tarvita...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Make67 kirjoitti:Mulla oli kiinteäakselinen tavallinen simpukka paikoillaan ja nyt uus kiinteäakselinen Borgeson takasin paikoillaan enkä irtiotossa saatikka takasinlaitossa tarvinnu rälläkkää!!!

Ja juu, auto -67 musse jossa oli kuusvitosen simpukka ja johon saman vuoden Borgeson erityisien syiden vuoksi laitettiin.

Että mihin sitä rälläkkää tarvii???

Mulla oli kyllä kone pois paikoiltaan jotta silloin ei mitään katkaisuvälineitä ainakaan tarvita...
Ainakin ohjeissa rälläköidään siitä kiinteästä rattiakselin ulkokuoresta pieni pätkä alapäästä pois, koska borgeson on juurikin sen rattiakselin suuntaan pidempi, johtuen juuri tehostus palikasta siinä simpukan etuosassa.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mitään en rälläköinyt asennuksen yhteydessä. Paikallaan on ja toimii. Mutta, minulla tosiaankin TEHOSTAMATON Borgeson, se ilmeisesti muuttaa asiaa...?

Eli sori vaan kun sotken teidän tarinoita :roll:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo muuttaa asioita, silloin se on varmaan samankokoinen kuin alkuperäinen joten ei tarvii tehdä mitään muutoksia.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Siistiä!!! 8)
Vastaa Viestiin