289 kansien valumerkinnät
- nugget68
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Syys 2014, 19:09
- Auto: Mustang Convertible -68, 289-2V
- Paikkakunta: Helsinki
289 kansien valumerkinnät
Onko kukaan harrastanut syvemmin noita valukoodeja? Ei sillä että noilla varsinaista merkitysta olisi mutta mielenkiinnosta kyselen. Musse on -68 289 2V ja kun siitä nyt kerran on kannet irti kierrestudien laiton takia, niin selvittelen samalla onko osat miten alkuperäisiä. Ja näyttää olevan (C8OE toisessa kannessa ja C[tyhjä]O[tyhjä] toisessa eli 60-lukua mutta vuosi puuttuu). Numismaatikollehan olis lottovoitto löytää virheellisesti lyöty kolikko.
Noihin 8A23 ja 8A27 valunumeroihin en löytänyt kirjallisuudesta mitään selitystä (George Reid, Ford Engine Parts Interchange), eikä löytynyt googlaamallakaan. Onko kovinkin yleistä että merkinnät on vähän miten sattuu, sinne päin?
Noihin 8A23 ja 8A27 valunumeroihin en löytänyt kirjallisuudesta mitään selitystä (George Reid, Ford Engine Parts Interchange), eikä löytynyt googlaamallakaan. Onko kovinkin yleistä että merkinnät on vähän miten sattuu, sinne päin?
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 289 kansien valumerkinnät
Moi
Tuolta löytyy hyvin koodeja.
http://www.mustangtek.com/heads/Heads.html
Nuo näyttäs olevan 68 tammikuulta
Juha
Tuolta löytyy hyvin koodeja.
http://www.mustangtek.com/heads/Heads.html
Nuo näyttäs olevan 68 tammikuulta
Juha
Re: 289 kansien valumerkinnät
8 A 23 / 28
8 = Year =1968
A= Month = tammikuu
23 / 28 = Day = 23 päivä ja 28 päivä
C8OE 289
Valves 1.67, 1.45
63cc palotila
8 = Year =1968
A= Month = tammikuu
23 / 28 = Day = 23 päivä ja 28 päivä
C8OE 289
Valves 1.67, 1.45
63cc palotila
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- nugget68
- Hiljaisempi
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29 Syys 2014, 19:09
- Auto: Mustang Convertible -68, 289-2V
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 289 kansien valumerkinnät
Kiitos, sieltähän ne päivämäärät selviää mustangtek.com sivulta kun hoksaa klikata "date decoding", en ollut sitä huomannut.
Venttiilien kooksi mittasin 1,45" ja 1,78" eli kai nuo kannet olis kai C8OE-L tai C8OE-M vaikka en tuota L/M tarkennetta missään huomakaan. Kun valmistuspäivä molemmilla kansilla on tammikuun lopulla ja auton valmistuspäivä 14 helmikuuta niin kyseessä lienee hyvä kandidaatti "numbers matching" autolle
Lohkon valunumeroa en vielä ole päässyt näkemään mutta piakkoin sekin selviää. Näillä näkymin koneen kasaaminen ei ehdi vapuksi valmiiksi, joten saatan pummia Porvoon kruisingille muiden kyytiin.
Venttiilien kooksi mittasin 1,45" ja 1,78" eli kai nuo kannet olis kai C8OE-L tai C8OE-M vaikka en tuota L/M tarkennetta missään huomakaan. Kun valmistuspäivä molemmilla kansilla on tammikuun lopulla ja auton valmistuspäivä 14 helmikuuta niin kyseessä lienee hyvä kandidaatti "numbers matching" autolle

-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 289 kansien valumerkinnät
Moro
Kyllähän nuo alkuperäisiltä vaikuttaa.
Tuo päivämäärä on ns valupäivä ei se kun kannet on kasattu tai koneistettu.
Lohkossa on valupäivä siellä startin alla.
Sitten siinä on koneistuspäivä stansattu kahteen kohtaan. Toinen on on edestä katsottaessa oikealla vesipumpun kanavan päällä. Siinä on sellainen tasainen koneistettu kohta. Toinen stanssi on öljypohjan tiiviste pinnassa koneen takapäässä.
Juha
Kyllähän nuo alkuperäisiltä vaikuttaa.
Tuo päivämäärä on ns valupäivä ei se kun kannet on kasattu tai koneistettu.
Lohkossa on valupäivä siellä startin alla.
Sitten siinä on koneistuspäivä stansattu kahteen kohtaan. Toinen on on edestä katsottaessa oikealla vesipumpun kanavan päällä. Siinä on sellainen tasainen koneistettu kohta. Toinen stanssi on öljypohjan tiiviste pinnassa koneen takapäässä.
Juha