Hankkisin uuden öljypohjan ja korkkitiivisteen ja eipä tunnu pitävän.. Vanhat tiivistemassajämät raaputtelin ja puhdistelin, mutta onko tuo tiivistemassa ja kumitiiviste se ainoa ja oikea tapa laatikon öljypohjaan? Mitä nämä kalliimmat alumiiniset öljypohjat sitten ovat? Onko sellaiseen järkevä investoida?
Ps. Tarkastetaanko laatikon öljymäärä koneen käydessä sekä lämpösenä vai lämpösenä ja kone sammuksissa?
Mustang c4 öljypohja
-
- Aktiivi
- Viestit: 34
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 19:56
- Auto: Ford Mustang '67
Ford Falcon '64
Ford Sierra '92
Suzuki PV '87 - Paikkakunta: Raisio
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mustang c4 öljypohja
Kyllä se peltipohja ja korkkitiiviste vaikka vielä ohuella silikonikerroksella höystettynä pitää jos vaan pinnat ehjät. Ruuveja ei saa vääntää kovin piukkaan, peltipohja vääntyy ja korkki halkeaa. Öljyt tarkistetaan lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä. Kone sammuksissa näyttää aivan liikaa.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Mustang c4 öljypohja
Kaikki ovat pitäneet mitä on tullut laitettua peltipohjia korkkitiivisteellä. Taitaa voida sanoa jo että kymmeniä.
Avaimena hommassa on puhtaat, rasvattomat ja suorat pinnat sekä oikea kiristys. Pikkuvasaralla puu vastineena naputtelee ruuvinreikien kohdat aavistuksen takasinpäin eli ruuvinkannan puolelta koholle. Kierteisiin hieman öljyä ja kiristys lyhyellä kouran levyisellä varrella vähän kerrallaan ympäri kiertäen. Kireys on sopiva kun korkki on vain hieman puristunut ruuvien kohdilta. Ilman tiivisteliimaa siis. Jos sitä haluaa laittaa, niin vain hyvin ohuelti.
Öljyntarkistukseen vielä että vaihekeppi P-asennossa.
Avaimena hommassa on puhtaat, rasvattomat ja suorat pinnat sekä oikea kiristys. Pikkuvasaralla puu vastineena naputtelee ruuvinreikien kohdat aavistuksen takasinpäin eli ruuvinkannan puolelta koholle. Kierteisiin hieman öljyä ja kiristys lyhyellä kouran levyisellä varrella vähän kerrallaan ympäri kiertäen. Kireys on sopiva kun korkki on vain hieman puristunut ruuvien kohdilta. Ilman tiivisteliimaa siis. Jos sitä haluaa laittaa, niin vain hyvin ohuelti.
Öljyntarkistukseen vielä että vaihekeppi P-asennossa.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mustang c4 öljypohja
Minulla vuoti ne vaihteensiirtäjän sekä alipainekellon O renkaat. Luulin aina öljypohjan vuotavan ja vaihtelin ties kuinka monta tiivistettä ja öljypohjaa ihan turhaan.