Alipainetta
Alipainetta
Lyhyestä virsi kaunis eli mistäs 302 koneesta "kuuluu" ottaa alipaine jarrutehostajalle? Ja jos vaikuttaa niin auto -72 mallinen.
Kiitos!
Kiitos!
-72 avo, 302cid
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alipainetta
Useinmiten tuo takaiskuventtiili on jo valmiiksi rakennettu tehostimen letkuliittimeen, jolloin ei tarvita erillistä takaiskuventtiiliä letkuun:kaara91 kirjoitti:Putkeen pitää asentaa tataiskuventtiili tehostimen ja imusarjan putken väliin, jolloin alipaine ei karkaa tehostimesta kun kaasu painetaan pohjaan.
Re: Alipainetta
Kiitoksia! Kuvan tehostimessa (pienempi möltti kuin omani??) oleva letkunpaikka näyttää samalta eli lienee siinä jo tuo venttiili. Eli vakio imusarjassa on jossain paikka kenties valmiiksi eikä tarvitse tehdä?
-72 avo, 302cid
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alipainetta
Laita imarista kuvia. Yleensä löytyy useampikin valmis lähtö, jotka tulpattu kuusiokolotulpilla.Jatias kirjoitti: Eli vakio imusarjassa on jossain paikka kenties valmiiksi eikä tarvitse tehdä?
Imusarjassa olevat tulpat ovat yleensä 1/4, 3/8 tai 1/2 NPT-kierteellä. Sopivia letkulähtöadaptereita löytynee kerholehdessä mainostavilta tahoilta tai esim. nippelit.fi 3/8 NPT-reikään noin 10mm:n sisähalkaisijalle olevalle letkulle haulla "3/8 Hose- 3/8 NPT pipe".
Re: Alipainetta
En saa kuvia tähän hätään mutta täytyy tutkia. Tuollaisia tulppia saattaa työmaalta löytyäkkin ja jos ei niin tekemällä viimeistään. (Helpommalla pääsee ku ostais valmiin ostais...
)

-72 avo, 302cid
Re: Alipainetta
En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitäkaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.

-72 avo, 302cid
Re: Alipainetta
Jatias kirjoitti:En halua väitellä asiasta mutta eikö 10,2reikä jos pilkkua viilataan?(ei herneitäkaara91 kirjoitti:Jos omistaa M12 kierretapin, niin M12 pultista saa tehtyä käypäsen natsan. Poraa vain 7mm reiän pulttiin ja katkaisee 8-10mm jengaosaa, jolloin saa sopivan natsan, jos haluaa täysin kototekoisen. 10,5mm reikä imusarjan blennumiin kaasarin alle sopivaan paksuun kohtaan ja M12 jenga siihen tiivisteliimalla natsa kiinni.)





Ei seiskakakkonen avo tarvi jarrutehostinta...
Ainakaan jos on muuten alkuperäiset jarruhilut.

-Jukka-
Re: Alipainetta
Noinhan siinä olisi taatusti käynytkinkaara91 kirjoitti:Jos olisin sanonut, että 10,2 mm pora, olisit kysynyt, että käykö 10,5mm kun ei oo tuota 10,2. Oon minäkin vasta 40 vuotta tehnyt koneistushommia, vaikkakin en enää kuin harrastusmielessä. Liimaa se jenga kuitenkin tarvii, jotta on ilmatiivis. Sama mistä kohtaa sen alipaineen ottaa, mutta mielellään yhteiseltä alueelta kuin jostain varsinaisesta sylinterin imukanavasta.


-72 avo, 302cid
Re: Alipainetta
Joo asiaa vähän ajattelin ja tajusin mitä hait, kaikilla ei ole käsillä tosiaan noita kartiokierre tappeja mutta tässä tapauksessa sattui säkä itselle että juuri noita npt kierteitä meillä paljon tehdään juuri kyseisissä koko luokissa.
-72 avo, 302cid