Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Tuli ongelma. Ei auttanut kannentiivisteiden vaihto vaan tulee poreita syyläriin. En tietenkään älynnyt tarkastaa halkeamia. Eli kannessa tai lohkossa halkeama, mutta niin pieni ettei mene nesteet sekaisin eikä jäähd.neste vajene. Huohottaa ja öljytikusta löytyy sitä valkoista mönjää. Pakokaasu on ehkä vähän valkoista.
Asiaan, eli olen miettinyt koneen vaihtoa. Nyt 289 tai 302, C4 ja rummut joka nurkassa. Eli tarviiko 351 levyt eteen? Ounastelen että tarvii. Auto on -69 fb. Levyt on kyllä muutenkin mielessä mutta kun en osaa päättää, et mitä tekisin. Helpoin ja halvin tietysti taas kannet pois ja tarkastaa et onko halkeamia. Vai kone? 302 vai 351? Kuinka tehokas? Ajokone et pääsee liikenteeseen vai samantien sopiva katumylly? Paljonko kannattaa maksaa? Itestähän se on loppupelissä kiinni mutta... :oops:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Määrittele tarkasti mitä autoltasi haluat, käyttöauto, leikkikalu, su-auto jne. Mitä ajaminen saa maksaa? Mikä perä & vaihteisto sulla on? Aiotko ajaa matkaa, pyöriä kylällä, vierailla stripillä vai kenties mutkaradalla? Haluatko kierroskoneen vai vääntökoneen jne.

Paljonko olet valmis satsaamaan?? Kerro satsaus summasi noin 2-3:lla niin ollaan lähellä todellisia kuluja. Mitä ikinä päädyt tekemään niin tulet huomaamaan ettei voimaa ole ikinä liikaa. Mielestäni kahdesta pienestä on isompi "parempi" - ota 351 jos sellaisen hyvän jostain löydät.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Niin, otsikon kysymys on vielä vailla vastausta. Mielessä on ripeähkö kesäkäyttöauto jonka kulutus olisi n.13-15l. Mulla olis "mörkö" (-80 Mercury farkku) jossa on 351w ja aod. Juuri leimattu, mutta ei viitsisi ehjää autoa alkaa pilkkomaan. Olis muuten myynnissä! Siinä olisi kyllä hyvä tekniikka. Huomasin OD:n sivulla -67 289+c 4:n joka myös vahän kiinnostaa. Pitäis varmaan kysyä vähän lisätietoa. Nyt paikallaan vakio(kai) c 4 ja (kai) kuutosen perä (viisipulttinen vetoakseli). En ole vielä perehtynyt tarkemmin. Auto on kyllä malli joka on aina ollut mielessä. Eli aion pitää sen ja kauan. Kyllä siinä vielä näpräämistä on. Mutta toivottavasti jo tänä kesänä liikenteeseen.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo kulettaahan se 289 siinä kuin isommatkin, mut tuo korimalli vaatis hiukan jytympää myllyä, 302 Bossi tai 351 Wintsor tai Gleveland, miks ei 390 painoa vain tulee nokalle reilusti. Ja levyt eteen ehdottomasti jos laitat levyt laita yksimäntäinen versio, omassa 66ht musessa on nelimäntä satulat en ole oikei tyytyväinen niiden toimintaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Juu kyllähän tollasessa pitäis voimaakin olla, että olisi vähän katu-uskottavuutta. Vaikka jossain 300:n luokilla. Onhan siinä konitkin valmiiksi joka nurkassa. Kuulin tuossa ehkä kaupan olevasta 351C:stä, joka myös kiinnostaa. Samoin mietin näillä sivuilla kaupan olleista -70:n HT:n levyistä. Nehän saattais käydä heittämällä mulle. Siinä olis varmaan ihan kiva paketti, kun vaan saisi sitten pajotettua paikalleen. Helppoa hommaahan tuo, vaan pressukatoksessa ei oikein koneenvaihto onnistu vaan se tarttee varmaan tehdä jossain muualla. Täytyy kysellä. Saa nähdä sit lootan kans meneekö sekin vaihtoon. Auto on oikeastaan seissyt kolme vuotta niin ainakaan parilla testilenkillä ei kolmonen mennyt päälle ja pakin kun laittaa niin pikku viiveellä jytkähtää päälle. Oisko sit kanavat tukkeentunu seisomisesta tai jotain.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kannattaa käytellä ja käydä vaihdekaaviota läpi useampaan kertaan josko se virkiaisi, tietenkin kun vaihdat koneen isompaan laatikko pitää käydä läpi, perä on 8 tuumanen ainakin kun on 5 pulttinen pyörän kiinnitys, ne levyt menee paikaleen suoraan, jos tarttet apuja YV:N kautta saat lisää.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Jos kiinnostaa niin olisi ylimääräisenä uudet 351W kannet täydellisenä,mukaan uusi nokka ja nostajat ja työntötangot.Näillä ainakin pääsee kansihalkeaman mahdollisuudesta eroon. Puh. 0500-254 889
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Ei taida kansista olla pulaa. Kiitos vaan. Kerkesin tuossa aiemmin jo ostaa 302 ja 351w kannet (projektit) jemmaan. Nyt taidan kuitenkin etsiä koko koneen niin ei tarvitse taistella. Nykyinen kone huohottaa jo vähän et jos sijoittaisi kerralla hyvään. En sit tiedä et pitäiskö tuo lootakin vaihtaa samalla. Yksimäntäiset levyt jo ostin. Kiitos vaan Rokille infosta! Täytyy taas kysellä kun oma tieto loppuu.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sinne vaan 351 keulille, ja samalla kun konetta fiksaat niin vie loota laitettavaks, esim. tuossa keskisuomessa lannevedellä kaveri joka osaa homman, multa löytyy numero. Ehdottomasti levyt eteen, eturumpusatsit romunkeräykseen.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

No niin. Päivitystä tapahtuu eli levyt on ostettu ja pikkuhiljaa pukkaan ne paikoilleen. Vielä on tämä motti juttu auki. Eli pähkäilen, että 5L vai 5.8L ja paljonko sellaisesta kannattaa maksaa. Alkuun varmaan pärjäisin kiusatulla 5L koneellakin ja myöhemmin voisi miettiä jotain vielä vähän tehokkaampaa. Kuitenkin normaaliajoa ajatellen eli kisakonetta en ihan ajatellut. Jos tuo lanneveden heppu on se usa autokorjaaja niin mulla saattaa numero jo olla? Löytyy varmaan täältäkin pari kaveria jotka osais laatikon rempata, katsotaan. Rummut meinasin säästää ihan sen takia et ne on varmaan alkuperäiset. Ja taas pähkäilemään.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Asiansaosaavia laatikon laittajia on Suomessa pilvin pimein, sellaselle kaverille vaan joka on niitä rempannut ,a uudet hilut sisään ja paljon tietä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

FFreak kirjoitti:
Eli pähkäilen, että 5L vai 5.8L
No ei kait sitä kauhean kauaa tartte miettiä että kumman noista ottaa...meinaan jos kuitenkin homman alusta asti tekee.

Kulutuksesta on turha 5.8l kohdalla murehtia, mulla on +300HP 351C/3.25 perä ja C4.
Menee 13.X että heilahtaa 90km/h matka-ajossa.
FFreak kirjoitti: Samoin mietin näillä sivuilla kaupan olleista -70:n HT:n levyistä. Nehän saattais käydä heittämällä mulle. Siinä olis varmaan ihan kiva paketti, kun vaan saisi sitten pajotettua paikalleen.
Tietääkseni rumpujarrujen pääsylinteri ei käy heittämällä levyille.
Omaanikin kun uuden sylinterin ja tehostajan Nymannilta ostin, niin hän oikein erikseen mainitsi että tämähän ei sitten käy jos joskus levyihin vaihdat.
Kuva
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Tuo viimeinen olikin mielenkiintoinen tieto jarruista. Eipä käynyt mielessäkään, että asialla olisi merkitystä. Liekö sitten niin, että rumpujen pääsylinterissä ei riitä "tuotto" levyjen männille? Eli jarrutehoa jää uupumaan? Tämmöinen tulisi ensiksi mieleen. No kattotaan miten äijän käy. Ja kiitoksia jälleen tiedoista ja neuvoista!
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Nimimerkki Salkkarillahan olisi sulle 351 tehnika.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: Tarvitseeko 351 levyt eteen?

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

FFreak kirjoitti:Tuo viimeinen olikin mielenkiintoinen tieto jarruista. Eipä käynyt mielessäkään, että asialla olisi merkitystä. Liekö sitten niin, että rumpujen pääsylinterissä ei riitä "tuotto" levyjen männille? Eli jarrutehoa jää uupumaan? Tämmöinen tulisi ensiksi mieleen. No kattotaan miten äijän käy. Ja kiitoksia jälleen tiedoista ja neuvoista!
Varmaan tehossakin on eroa, mutta muistelen että jotain muutakin löytyy vaikka itse systeemi on kyllä niin yksinkertainen että.

Erittäin hämärä muistikuva kertoo, että rumpujarrusylinterin voisi kikkailemalla muuttaa levyille sopivaksi lisäämällä jonkinlaisen venttiilin jarrupiiriin jonnekinpäin.
Ja balanssinsäätöventtiilistä ei siis ole kysymys.


Esa L voisi kertoa tästä käytännön tietoa.. :) olikohan niin että edessä oli shelbyssä levyt muttei tehostinta ollenkaan...miehellä oli loppukesästä niin iso toinen reisi että ei meinannut ovenkarmista mahtua läpi. :lol:
Kuva
Vastaa Viestiin