Itse olen ollut noiden paperisten suodattimien kannalla, vaikkakin niitä kuluukin hiukan enemmän käytössä. Vaikka se öljy tuleekin noissa esim. K/N putsareissa mukana keräämässä likaa, niin monesti se öljy sitten sotkee paikkoja pitemmän päälle. Toisinaan kotelomallista riippuen, kun tekee suuremman ilmanoton, niin vakiosuodatin(kin) riittää pitemmälle.
Ahdetuissa ei kannattaisi käyttää niitä haitarimallisia putkia ilmanottopuolella. Sillä tyypillä on huono tapa tehdä haitallisia pyörteitä, johtuen sisäpuolen spiraalimallisesta pinnanmuodosta. Tietysti mitä suurempaan kokoon mennään, sitä vähemmän sitä todennäköisesti ilmaantuu, mutta yhtä kaikki, itse suosin aina sileäseinämäistä putkea. Kokemusta ei ole ns. remmiahtimien kanssa, mutta perinteisen pakokaasuahtimen kanssa sitäkin enemmän tuosta pyörteilystä kokemusta. Paine ei tahdo nousta kunnolla, vaikka hukkaportti olisi kiinni.
Eräässä harrastepelissäni n. 20v sitten ihmettelin, kun paine ei nouse päälle kilon ei sitten millään. Otin lopulta suodattimen haitariputken veks, niin paine pomppas päälle 2 kilon

. Sen jälkeen tein sileän imuputken, niin samalla suodattimella pelasi hienosti. Ja ainahan sitä voi mittailla imukotelosta vaikka alipaineita kun vetää läpät selällään, jotta tuleeko pumppaushäviöitä siltä osastolta.
Muutenkin suosin ilmanottoa vaikka jäähdyttimen vierestä tms. erilliseen koteloon, tai miksei vaikka johdettuna alkuperäistyyppiseen putsarikoteloon. Suotta sitä kuumaa ilmaa konetilasta imettää koneeseen. Kaasarivehkeet ainakin menee entistä rikkaammalle kuumassa.