1965 gt ht coupe
Valvoja: Ville K
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
1965 gt ht coupe
Mielenkiinnosta kysyn ko. mallin määristä Suomessa. Eli kun ostin oman musseni viime keväänä, kertoi/väitti myyjä auton olevan ainoa Suomessa oleva 65 vuosimallin aito tehdas Gt coupe. Voiko näin olla? En siksi kysele, että erottua pitäisi, mutta kun ekan saamani Corralin tietoja selailin, ei nopealla silmäilyllä vastaavaa mallia näkynyt. 66 gt on jo yleisempi. Tiedän, että vuonna 65 tuo gt-paketti tuli saataville. Oma autoni on rullannut ulos tehtaalta toukokuussa 65, eli varmaankin ihan niitä ensimmäisiä. Mielelläni kuulisin viisaammilta lisätietoja. Hullu juttu, kun nyt on tällaisen auton hommannut, niin kesä ei tunnu millään tulevan. Joka päivä kattelee videoita mustangeista. Näin helposti sitä sekoaa!
- ghostrider
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 18 Loka 2013, 22:46
- Paikkakunta: Salo
Re: 1965 gt ht coupe
Tällaiset tiedot löytyy trafin avoimesta datasta 31.8,2014 tilanteesta. Käyttöönottovuosi = 1965 ja mallimerkinnästä löytyy "GT". Noista jos jotain asiantuntijat pystyy tulkitsemaan. Nämä ovat siis tuolloin olleen liikennekäytössä. Jos on ollut tuohon ajankohtaan tilapäisesti pois liikennekäytöstä = ns. "seisonnassa", niin niitähän ei ole tilastossa mukana.
Kunta_nimi Malli K-ottovuosi ensirekisterointipvm iskutilavuus suurinNettoteho mallimerkinta
Helsinki Mustang 1965 2014-05-21 4727 258 Mustang GT350 CoupÚ (AD) 2ov 4727cm3
Helsinki Mustang 1965 2001-05-11 4730 2D MUSTANG HT-GT-65B/2740
Helsinki Mustang 1965 1993-07-14 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A
Jyväskylä Mustang 1965 1991-03-18 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A
Kangasala Mustang 1965 1991-06-28 4730 2D MUSTANG HT-GT66-65B/2740
Oulu Mustang 1965 2002-04-19 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A/2740
Vaasa Mustang 1965 2012-04-13 4737 154 Mustang GT 2D HT Coupe 2ov 4737cm3 A
Sori, kun on sekavan näköistä, mutta en osaa laittaa sarakkeita hienosti tähän
Kunta_nimi Malli K-ottovuosi ensirekisterointipvm iskutilavuus suurinNettoteho mallimerkinta
Helsinki Mustang 1965 2014-05-21 4727 258 Mustang GT350 CoupÚ (AD) 2ov 4727cm3
Helsinki Mustang 1965 2001-05-11 4730 2D MUSTANG HT-GT-65B/2740
Helsinki Mustang 1965 1993-07-14 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A
Jyväskylä Mustang 1965 1991-03-18 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A
Kangasala Mustang 1965 1991-06-28 4730 2D MUSTANG HT-GT66-65B/2740
Oulu Mustang 1965 2002-04-19 4730 2D MUSTANG HT-GT-66-65A/2740
Vaasa Mustang 1965 2012-04-13 4737 154 Mustang GT 2D HT Coupe 2ov 4737cm3 A
Sori, kun on sekavan näköistä, mutta en osaa laittaa sarakkeita hienosti tähän

- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1965 gt ht coupe
Kiitokset,
Unohdin laittaa sen, että tilavuutta on se 289 kuutiotuumaa/4,7 litraa ja automaatti.
Jossakin vaiheessa itsekin noita trafin sivuja selailin, mutta jotenkin vielä vähän epäselvää. Merkinnöissä tuntuu olevan kirjavuutta
Unohdin laittaa sen, että tilavuutta on se 289 kuutiotuumaa/4,7 litraa ja automaatti.
Jossakin vaiheessa itsekin noita trafin sivuja selailin, mutta jotenkin vielä vähän epäselvää. Merkinnöissä tuntuu olevan kirjavuutta

Re: 1965 gt ht coupe
Trafin tiedot ovat osin puutteellisia. Eivät anglioihin tottuneet virkamiehet ymmärtäneet mikä Mustang on. Se voi olla merkattuna vaikka Ford henkilöauto. Löytyy muuten Trafista sellainenkin auto kuin Porse.
GT:n ehkä paras tunnistuskeino on sumuvalojen katkaisijan reikä, onko se tehdastekoisen näköinen vai ei. Kaikki GT:n paketin osat pystyi ja pystyy kait edelleen ostamaan erikseen reprona. Toisaalta GT-pakettia parempiakin osia on saatavilla.
GT:n ehkä paras tunnistuskeino on sumuvalojen katkaisijan reikä, onko se tehdastekoisen näköinen vai ei. Kaikki GT:n paketin osat pystyi ja pystyy kait edelleen ostamaan erikseen reprona. Toisaalta GT-pakettia parempiakin osia on saatavilla.
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1965 gt ht coupe
Juu, se on varmistettu, että auto on aito GT. Olen miettinyt sitäkin, että laittaisinko takapenkille lannevyöt lapsia varten. Turvavarusteet eivät museorekisteröintiin vaikuta, mutta toisaalta "pilaisi" alkuperäisen auton. Sekään ei kyllä houkuta, että takapenkkiläiset, erityisesti omat muksut, kolarissa lentäisivät tuulilasiin...
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 1965 gt ht coupe
Joo, tuttu tunne tuo kevää odottelu. Mustang-hulluus on tarttuva tauti, mutta ei onneksi kauhean vaarallinen (rahat vaan voi mennä), on niitä huonompiakin harrastuksia.Salmja1 kirjoitti:Hullu juttu, kun nyt on tällaisen auton hommannut, niin kesä ei tunnu millään tulevan. Joka päivä kattelee videoita mustangeista. Näin helposti sitä sekoaa!
Vinkkejä turvavyöasennukseen jos et ole vielä ketjua lukenut:Salmja1 kirjoitti:Olen miettinyt sitäkin, että laittaisinko takapenkille lannevyöt lapsia varten.
Turvavöiden asennuskertomus 66ht
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1965 gt ht coupe
Ketju on tuttu ja tuolta olen juurikin takapenkin vöiden paikkaa katsellut. On muuten hienoa työtä.
Etupenkin vyöt saa käsittääkseni vaihdettua halutessaan ihan helposti ilman että auton alle tarvitsee mennä. Mulla kun ei ole paikkaa tai laitteita tai aikaa tai osaamista juuri mihinkään korjailuun. Minä vain ajelen ja nautin. Onneksi mulla on tuttu, joka osaa kaiken.
Tässä muuten linkki turvavöitä valmistavan kaverin tietoihin jos ei vielä tiedossa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48818.0
Etupenkin vyöt saa käsittääkseni vaihdettua halutessaan ihan helposti ilman että auton alle tarvitsee mennä. Mulla kun ei ole paikkaa tai laitteita tai aikaa tai osaamista juuri mihinkään korjailuun. Minä vain ajelen ja nautin. Onneksi mulla on tuttu, joka osaa kaiken.
Tässä muuten linkki turvavöitä valmistavan kaverin tietoihin jos ei vielä tiedossa:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48818.0
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 1965 gt ht coupe
Hyvä vinkki. Laitoin tiedoksi tuonne asennusketjuun yhtenä mahdollisena hankintapaikkana. Kolmipistevöiden laittaminen ensimmäiseen korimallliin vaatii tosiaan yläkiinnikkeen kanssa enemmän töitä.Salmja1 kirjoitti:Tässä muuten linkki turvavöitä valmistavan kaverin tietoihin jos ei vielä tiedossa:http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48818.0
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 1965 gt ht coupe
Laita pikalukoilla vyöt! Asennat ne ainoastaan tarpeen vaatiessa, ei kauaa kestä asentaa.Salmja1 kirjoitti:Juu, se on varmistettu, että auto on aito GT. Olen miettinyt sitäkin, että laittaisinko takapenkille lannevyöt lapsia varten. Turvavarusteet eivät museorekisteröintiin vaikuta, mutta toisaalta "pilaisi" alkuperäisen auton. Sekään ei kyllä houkuta, että takapenkkiläiset, erityisesti omat muksut, kolarissa lentäisivät tuulilasiin...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 1965 gt ht coupe
Hyvä idea. Parasta se ajelu on kyllä moottorin murinaa, ei kersojen kitinää kuunnellen 
