Cylinder heads out of the box

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ompas järkyttävän huokoinen kansi, tuossa kaaran alakuvassa! Kukamikä tuollaisia tekee ?
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No niimpäs tietenkin tuota kiinan prookomppikamaa oli jonkun kerholaisenkin moottorin yläkerrassa, ja leikki loppui lyhyeen .
:krooh:
cougar1967
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja cougar1967 »

PeteP kirjoitti:No niimpäs tietenkin tuota kiinan prookomppikamaa oli jonkun kerholaisenkin moottorin yläkerrassa, ja leikki loppui lyhyeen .
Mullakin ollut tuollaiset procompit nyt kolme kesää ollut kiinni. Huolellinen tarkastus ennen asennusta ja mulla oli kaikki ok. Kenkää on saanut reilusti ja hienosti on pelannut. Joten eiköhän noissa massatuotanto kansissa kaikissa ole välillä maanantai kappaleita on se sitten "prookomppi", edelbrock tms. Nuo omat kannet ei kyllä ollut huokoisia ollenkaan.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

cougar1967 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:No niimpäs tietenkin tuota kiinan prookomppikamaa oli jonkun kerholaisenkin moottorin yläkerrassa, ja leikki loppui lyhyeen .
Mullakin ollut tuollaiset procompit nyt kolme kesää ollut kiinni. Huolellinen tarkastus ennen asennusta ja mulla oli kaikki ok. Kenkää on saanut reilusti ja hienosti on pelannut. Joten eiköhän noissa massatuotanto kansissa kaikissa ole välillä maanantai kappaleita on se sitten "prookomppi", edelbrock tms. Nuo omat kannet ei kyllä ollut huokoisia ollenkaan.
ei lisättävää, oli merkki mikä hyvänsä.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, itsekkin pers aukisena joskus pari kesää ajelin procompo kansilla. halvemmat oli kun alkuperäisten huolto. Tehoa ei paljon tullut lisää, mutta auto kyllä liikkui matalia 13s aikoja.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ostin aikanaan Foortin GT40 303Y (TO, irroitettu ajamattomista cratemoottoteista kun paremmat 303X kannet tulivat ohjelmistoon) alu kannet, halvat kun oli. Purkamaan joutui kun venttilijouset ei riittäneet mihinkään järkevään nokkaan. Oli haastavaa löytää jousia (single), lopulta 3mm prikat alla ja letukan isolohkon jousilla saatiin Comp Camsin speksit kohdalleen. R-koneistuksessa mittailtiin. Keinujen pohjaa piti modata, studien pohjakartio oli niin pitkä että oikella vipan liikeradalla kartio jumitti vipan uraan.
Samalla pahimmat koneistuskynnykset kanavista pois. Palotiloista kaivoin aika paljon venttiilien "seinän puolelta" pois, venttiilit oli niin lähellä, alle kahden millin väli, ettei olisi tasan virrannut mitään siltä puolelta. Samoin seeti oli niin syvällä kannessa että millin nostolla ei vielä oikeesti reikä ollut auki ollenkaan, snurralla kynnys pois.
En osaa sanoa oliko hyötyä, ehkä oli, Amerikan spedet sanoi että 330hp on noille kansille maksimi mutta nelisensataa tuli moottoripenkissä. Läpätessä venttiileitä huomasin että olis todennäköisesti vuotaneet ilman läppäystä.

Eli jos halvalla ostaa ( muistaakseni 780€ pari) voi joutua jumppaamaan ja maksamaan vähän lisää. Toimivat kyllä saa jos viittii askarrella.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Cylinder heads out of the box

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ostin aikanaan FRP:n GT40 303Y (TO, irroitettu ajamattomista cratemoottoreista kun paremmat 303X kannet tulivat ohjelmistoon) alu kannet, halvat kun oli. Purkamaan joutui kun venttilijouset ei riittäneet mihinkään järkevään nokkaan. Oli haastavaa löytää jousia (single, tuplat ei mahdu ilman koneistusta), lopulta 3mm prikat alla ja letukan isolohkon jousilla saatiin Comp Camsin speksit kohdalleen. R-koneistuksessa mittailtiin.
Keinujen pohjaa piti modata, studien pohjakartio oli niin pitkä/loiva että oikella vipan liikeradalla kartio jumitti vipan uraan.

Samalla pahimmat koneistuskynnykset kanavista pois. Palotiloista kaivoin aika paljon venttiilien "seinän puolelta" pois, venttiilit oli niin lähellä, alle kahden millin väli, ettei olisi tasan virrannut mitään siltä puolelta. Samoin seeti oli niin syvällä kannessa että millin nostolla ei vielä oikeesti reikä ollut auki ollenkaan, snurralla kynnys viistäen pois. En osaa sanoa oliko tuunauksesta hyötyä, ehkä oli, Amerikan spedet väittivät että 350hp on noille kansille ihan maksimi mutta nelisensataa tuli moottoripenkissä.

Venttiileitä läpätessä huomasin että olisivat todennäköisesti vuotaneet ilman läppäystä.

Eli jos halvalla ostaa ( muistaakseni 780€ pari) voi joutua jumppaamaan ja maksamaan vähän lisää. Toimivat kyllä saa jos viittii, voi ja osaa askarrella. Mutta ei kyllä välttämättä kovin hyvä "out of the box" :?
1966 HT 347 Stroker
Vastaa Viestiin