crate moottori
-
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: crate moottori
Tässä on mun moottorin dyno tulos.
Mitattu parolassa lukemat takapyörä tehoja.
232hp/5500 rpm takapyöristä
367n/3500 rpm takapyöristä.
Ford Racing lupaa,
340 horsepower 5500 RPM
350 lb.ft. torque 4200 RPM
Eli moottorin teho n.280? Ei ihan sitä mitä luvattiin, mutta tastä on hyvä ottaa opiksi...
Moottori Ford racing M-6007-X302, Kaasarina Holley 650 tuplapumppu, imusarja Weiand street warrior, pakosarjana Heddman elite long tube ja pakoputkisto magnaflow 2,5.
Mitattu parolassa lukemat takapyörä tehoja.
232hp/5500 rpm takapyöristä
367n/3500 rpm takapyöristä.
Ford Racing lupaa,
340 horsepower 5500 RPM
350 lb.ft. torque 4200 RPM
Eli moottorin teho n.280? Ei ihan sitä mitä luvattiin, mutta tastä on hyvä ottaa opiksi...
Moottori Ford racing M-6007-X302, Kaasarina Holley 650 tuplapumppu, imusarja Weiand street warrior, pakosarjana Heddman elite long tube ja pakoputkisto magnaflow 2,5.
- Liitteet
-
- Dyno.jpg (9.94 KiB) Katsottu 2666 kertaa
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: crate moottori
Mihin käyttöön?hmroysami kirjoitti:kertokaas mistä paras hinta/laatu suhde jos aikoo hankkia crate moottorin turnkey periaatteella
Paljonko tulee arviolta kilometrejä kesässä/vuodessa?
Ainoa tapaus, missä voi minusta todeta "osta halvin" on autonäyttelyissä konepelti kiinni kierrätettävään trailer queeniin hankittava moottori. Eli auto, joka viedään trailerilla näyttelyyn ja ainoa omin voimin ajettava matka on suunnilleen parkipaikalta näyttelyosastolle ja takaisin trailerille + autot, joilla ajetaan satunnainen kaupunkicruisailu parina päivänä kesässä ja kilometrit jäävät jotain alle 500 km/vuosi.
Arpaahan voi tietysti heittää ja luultavasti tulee halpatoimittajiltakin ulos satunnaisia yksilöitä, jotka kestävät ongelmitta kovaakin rääkkiä useita vuosia.
Huomasin, että olet myymässä/myynyt vanhaa konetta pois ja ko. kone on myynti-ilmon mukaan ok kunnossa. Suunnitelmissa lienee siis tehokkaamman koneen hankinta?
Tehoja jos lähdet hakemaan, niin selvitä ensin toimittajat, jotka takaavat tietyn teholukeman löytyvän myös oikeasti kampiakselin päästä ja toimitukseen sisätyy ko. moottorin dynopaperi. Ilmoita em. toimittajille tehovaatimuksesi (millä kierrosnopeusalueella haluat tehon löytyvän?) ja pyydä heiltä tarjous.
Turnkey-moottorissahan tulee kaasutin, virranjakaja jne. mukana, eli kokonaisuus pitäisi olla täysin optimisäädöissä ja valmis asennettavaksi koneen keulalle, eli toimittajan dynottama teholukema pitäisi löytyä oikeasti koneesta (pakopuoli voi muuttaa tulosta jonkin verran, mutta ei liene suuri heitto).
Tarjouksen pyytäminenhän ei sitouta sinua vielä mihinkään, mutta sitouttaa toimittajan. Ei maksa mitään jne. Ennenkuin lähdet rapakon takaa mitään tilaamaan, niin kokeilehan tarjouspyyntökierroksella kotimaiset toimittajat.
edit: typoja korjattu
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: crate moottori
Kotimaasta löytyy aika konepetoja ja ulkomailtakin. Helpompi on reklamaatio asioissa käydä taputtelemassa sitä kotimaista tekijää selkään tosin.
Onhan noita koneja kuollut laumatolkulla valtamerillä, se ottaa koville olla 6-7vk kontissa. Eräs 427w luovutti 100 kaakkia merimatkan aikana. Iso Shafiroff 1000hv luovutti myös 100 orua laumasta merimatkan aikana.
Paljon on kiinni dynamometristä ja kierrosten nousunopeudesta. Tulokset harvoin menevät käsi kädessä muiden dynojen kanssa. Eli jos haluaa 350hv koneen niin tilaa 450 hv Myllyn... Sitähän pitää saada mistä maksaa, eli ehkä tästä syystä pysyisin hyväksitodettujen rakentajien palveluiden varassa.
Onhan noita koneja kuollut laumatolkulla valtamerillä, se ottaa koville olla 6-7vk kontissa. Eräs 427w luovutti 100 kaakkia merimatkan aikana. Iso Shafiroff 1000hv luovutti myös 100 orua laumasta merimatkan aikana.
Paljon on kiinni dynamometristä ja kierrosten nousunopeudesta. Tulokset harvoin menevät käsi kädessä muiden dynojen kanssa. Eli jos haluaa 350hv koneen niin tilaa 450 hv Myllyn... Sitähän pitää saada mistä maksaa, eli ehkä tästä syystä pysyisin hyväksitodettujen rakentajien palveluiden varassa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: crate moottori
Tuo mitä starsky kirjoitti on hyvin sanottu.
Lisäksi tulee ostajan huolehtia ITSE, että tuleva kone saa riittävästi bensaa, sähköä ja jäähdytys on hoidettu huolella vastaamaan uuden koneen tarpeita. Näitä asioita ei rapakon takaa hoideta, mutta muutamat kotimaiset toimittajat voivat myös huolehtia asioista niin, että kaikki on valmista ajoa varten.
Lisäksi tulee ostajan huolehtia ITSE, että tuleva kone saa riittävästi bensaa, sähköä ja jäähdytys on hoidettu huolella vastaamaan uuden koneen tarpeita. Näitä asioita ei rapakon takaa hoideta, mutta muutamat kotimaiset toimittajat voivat myös huolehtia asioista niin, että kaikki on valmista ajoa varten.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: crate moottori
Ajattelin laittaa kans kuvia tällaisesta aukaistusta crate-moottorista, aukaistu vain vähän liian myöhään, n.3000 mailia ajettu stroke-motti.
http://postimg.org/gallery/1x1slrfz6/
Sylinterit on pahoilla naarmuilla, joko koneessa on ollut roskia tai suuri öljynkulutus on edesauttanut nopeaa kulumista. Rullanokkalohko, laahaavat nostimet, kone oli tosi jäykkä pyörittää kunnes löysäsin keinut. nokan laakerit on kaikki alapuolelta tohjona. KK-laakerit yläpuolelta. Kampiakselin pultista on kierteet huonot. Jonkin verran on soikeutta sylintereissä ja laikullista kulumista. Tehoja ilmoitettu 350, kannet perus-gt:stä, imukanavissa noin tuuman matkalla avarrus cnc:llä venttiilin juuressa. Ketju ja rattaat kuluneet.
http://postimg.org/gallery/1x1slrfz6/
Sylinterit on pahoilla naarmuilla, joko koneessa on ollut roskia tai suuri öljynkulutus on edesauttanut nopeaa kulumista. Rullanokkalohko, laahaavat nostimet, kone oli tosi jäykkä pyörittää kunnes löysäsin keinut. nokan laakerit on kaikki alapuolelta tohjona. KK-laakerit yläpuolelta. Kampiakselin pultista on kierteet huonot. Jonkin verran on soikeutta sylintereissä ja laikullista kulumista. Tehoja ilmoitettu 350, kannet perus-gt:stä, imukanavissa noin tuuman matkalla avarrus cnc:llä venttiilin juuressa. Ketju ja rattaat kuluneet.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/