Sähkölasi ropleem..

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Sähkölasi ropleem..

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Ropleema sähköräppänän kanssa. Ja autona 1991 GT Mustangi..

Apukuskin puolella ei ikkuna laskeudu, nousi kyllä kun viimeks toimi ja Oulua kohti suunnistin.

Nappasin ikkunan moottorille menevän 2 johdon liittimen irti (puna-kelta ja kelta-puna) ja aloin tutkailemaan mittarin kanssa virrat päällä.
Kun painan alas, toiseen johtoon tulee n. 12 volttia, kun ylös niin toiseen n. 12 volttia. Eli kytkin toimis, ja poweria tulis..

Kun paan moottorin kiinni, niin ei enää toimikkaan kovin järkevällä tavalla, eikä moottori inahdakkaan alaspäin painallukseen. Mutta kun painaa ylöspöin, niin kuuluu pieni naksahdus moottorista, eli virta menee perille mutta there is nothing to do koska mun window on jo up.

Mitäs nyt, moottori vaihtoon :?:

- Sami Partanen .
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Mulla nopeutui :shock: ikkunoiden ylös/alas meneminen kun vaihdoin vain katkaisijat :shock:
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Re: Sähkölasi ropleem..

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Dervish kirjoitti:Ropleema sähköräppänän kanssa. Ja autona 1991 GT Mustangi..

Apukuskin puolella ei ikkuna laskeudu, nousi kyllä kun viimeks toimi ja Oulua kohti suunnistin.

Nappasin ikkunan moottorille menevän 2 johdon liittimen irti (puna-kelta ja kelta-puna) ja aloin tutkailemaan mittarin kanssa virrat päällä.
Kun painan alas, toiseen johtoon tulee n. 12 volttia, kun ylös niin toiseen n. 12 volttia. Eli kytkin toimis, ja poweria tulis..

Kun paan moottorin kiinni, niin ei enää toimikkaan kovin järkevällä tavalla, eikä moottori inahdakkaan alaspäin painallukseen. Mutta kun painaa ylöspöin, niin kuuluu pieni naksahdus moottorista, eli virta menee perille mutta there is nothing to do koska mun window on jo up.

Mitäs nyt, moottori vaihtoon :?:

- Sami Partanen .
Mulla on aivan samanlainen ropleem -79 Fairmontin apumiehen ikkunassa.
Toimii kuitenkin sillointällöin satunnaisesti.
Jotain tekemistä on kosteudella, kun sateisina päivinä tai niiden jälkeen toimii useammin. Mutta kuivan (aurinkoisen) kelin aikaan ei pelaa.

Eli hyvinkin voisi olla noista kytkimistä pinnat hapettunut ja virta kulkee kosteuden avittamana paremmin läpi. Pitääpä tutkia.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Unohtunu taas tääki, ja unohtuu seuraavaks 3 viikkoa..

Mutta joo.

Kun moottori onpiuhoissa kiinni niin jännitteet heittää ihan häränpyllyä, mutta kun moottori on irti niin jännitteet on OK niin ylös kuin alaskinpäin painellessa napista.

Ja tosiaan ylöspäin inahtaa, mutta alas ei.

Päätelmä, moottori uusiksi joskus.

Käykös muuten 1979 T-Birdin moottori tähän -91 mustiin suoriltaan vai ostanko uuden ?
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Käy, mahtunee jopa hanskalokeroon, mutta viimestään takakonttiin. Ikkunaa et taida sillä kiinni saada.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Dervish kirjoitti: Kun moottori onpiuhoissa kiinni niin jännitteet heittää ihan häränpyllyä, mutta kun moottori on irti niin jännitteet on OK niin ylös kuin alaskinpäin painellessa napista.
Olisko napin kontaktipinnat syopyneet? Kokeile liikkuuko, kun laittaa virtaa "raakana" lapi? Jos toimii jollakin muulla nappulalla tai patenttikytkennalla, niin laita rele valiin ja hommaa paremmalla ajalla ehja nappula. Siella menee kuitenkin kaikki mehut suoraan katkaisijan lapi ja katkaisin matanee ajan myota. Ja miksei ole reletta? Maksaa 50c / kpl eli taalan per auto ja kun autoja tehdaan 1 milj. kpl, niin... :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo viat sen mukaisia kuin on merkki FORD, mut ei merkki autoa huononna vaan sen tekijät, kaikenmaailman mulkerot.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

ROKI kirjoitti:Joo viat sen mukaisia kuin on merkki FORD, mut ei merkki autoa huononna vaan sen tekijät, kaikenmaailman mulkerot.
Fordilla enemmän telakkapäiviä, kuin ajopäiviä! :lol:
9K92F
Hiljaisempi
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Syys 2004, 14:58
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja 9K92F »

Foxy Lady, kiitos vihjeestä.
Eli vika paikallistettu kuskin ovessa oleviin kytkimiin.
Mulla auttoi (ainakin toistaiseksi) kun ruiskutteli CRCtä väliin ja vähän normaalia rankempaa edestakaisn renkutusta sille kytkimelle, niin nyt taas pelaa.
If you don't care where you are, you ain't lost.
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

9K92F kirjoitti:Foxy Lady, kiitos vihjeestä.
Eli vika paikallistettu kuskin ovessa oleviin kytkimiin.
Mulla auttoi (ainakin toistaiseksi) kun ruiskutteli CRCtä väliin ja vähän normaalia rankempaa edestakaisn renkutusta sille kytkimelle, niin nyt taas pelaa.
Kiva, että minustakin on apua jollekkin :D
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Vastaa Viestiin