Kysymys venttiileistä ja jousista.
Kysymys venttiileistä ja jousista.
Auttakaa tietämätöntä. Hankin 351:n kansiin uudet venttiilit ja 289 koneeseen uuden nokan ja jouset.
Nyt kysymys ja epätietoisuus on venttiilien pituudella suhteessa venttiilin jouseen.
Uuden venttiilin pituus (5,075") on viisi milliä pitempi, kun alkuperäisen 289 venttiili.
Onkohan venttiilin jousen esijännitys riittävä tähän pitempään venttiiliin ja onko jossain muualla mahdollisuus "astutuksi miinaan".
Pitäisikö venttiiliin tehdä alle koropala tai joku muu ratkaisu, vai unohtaa koko asia?
Nyt kysymys ja epätietoisuus on venttiilien pituudella suhteessa venttiilin jouseen.
Uuden venttiilin pituus (5,075") on viisi milliä pitempi, kun alkuperäisen 289 venttiili.
Onkohan venttiilin jousen esijännitys riittävä tähän pitempään venttiiliin ja onko jossain muualla mahdollisuus "astutuksi miinaan".
Pitäisikö venttiiliin tehdä alle koropala tai joku muu ratkaisu, vai unohtaa koko asia?
Mustang Convertible -68
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Kysymys venttiileistä ja jousista.
jousien mukana tulleessa paperissa näkyy asennuskorkeus. jos ei niin netistä löytyy osanumerolla.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: Kysymys venttiileistä ja jousista.
Kiitti vinkeistä. Kaivoin netistä Comin 942-16 jousille korkeudeksi 1,7" (43,2mm) ja nyt se on 1,811 (46mm).
Ohjurissa on 3,5mm kaula johon voi laittaa koropalan, mutta tarkalle menee että kärsii tuon liki 2,8mm korotuksen.
Varmaan on kompromissin paikka.
Ohjurissa on 3,5mm kaula johon voi laittaa koropalan, mutta tarkalle menee että kärsii tuon liki 2,8mm korotuksen.
Varmaan on kompromissin paikka.
Mustang Convertible -68
Re: Kysymys venttiileistä ja jousista.
Kiitti Kaara! Nuo lukot on hyvä vaihtaa ja levyillä loput 

Mustang Convertible -68
Re: Kysymys venttiileistä ja jousista.
Tämä on aikahyvä video jousien ja ventiileiden asentamisesta.
ja tässä miten se tehdään kun ajetaan kilpaa.
ja tässä miten se tehdään kun ajetaan kilpaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.