Älä hullua yllytä...Galaxie61 kirjoitti:en meinaa ja hattua nostan kun joku tuon tosissaan kokeilee.porttari kirjoitti:Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.
Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
mielellään yllytän jos koneella voi vielä ajaakkin muuten kun kaasu pohjassaMexico65 kirjoitti:Älä hullua yllytä...Galaxie61 kirjoitti:en meinaa ja hattua nostan kun joku tuon tosissaan kokeilee.porttari kirjoitti:Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.
Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ahdin meni Foordiin onneksi, mutta enempää en kerro kun lupasin pitää ostajan anonyymiteetin. Joo, pitkä lamppu on natikoissa käytössä, siinä alkaa kyl hätäisempi hermostuun. Sulla on kyl reaktio etupuolellas, sillä mulla oli kaikki lähdöt n. 1s lampulla...mave kirjoitti:Fastback, Menikö ahdin mihin? Otetaan ilman muuta kisa natikois jos kaikki natsaa. Siellä vissiin ajetaan sportman lampulla? Mä oon tunnettu punavaloista ton kanssa..
Toi oma 343cid /529hv/7100rpm, oli tämmönen motti mitä vaan pikkuhiljaa kehitettiin eteen päin; ihan eri asia olis ollut lähteä tyhjästä ja valita kaikki osat sopivaksi. Esimerkiksi victor jr kannet oli mulla jo vuonna 1999, ekan kerran stripille kun menin noitten kanssa ajoin 12.1/186 porissa.
Jos nykyyän lähtis tyhjästä tekeen vapari pikkulohkoa niin paljon sais kyllä tehoa helpolla.
500-600hp moottori on ihan helppo juttu meidän 302 pohjasille.
Itellä oli tarkotus tehdä ton 530hv vaparin jälkeen 363cid 720-740hv pikkulohko, mut ahdin vei kesken projektin mennessä. Osat mäntiä lukuun ottamatta oli jo, Kaasari oli 1050cfm dominaattori, super victor imusarja, 225 R trickflow kannet, Joltain nokkagurulta Jay joku oli nokka missä nostoa .800" asteita 050" luokkaa 280, isot 2" primääri sarjat yms ongelmaksi tuli männä. Olisin halunnut 13.5-14 puristukseksi, kaikki mäntä valmistajat oli sitä mieltä että tarvittavilla vent koloilla ei pysty tekemään semmosta mäntää. Vain n.. tasan 12 olis päässy ja se taas olisi ollut kyseiselle nokalle turhan vähän että motti olis toidin minu hienosti.
Osat meni muualle ja mulle tuli procharger.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tässä vertailukohdaksi vakio -66 289:


-
- Aktiivi
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
- Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
- Viesti:
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tossa vielä video miten suomen tehokkain pikkulohko ford laulo, niin kauan kun laulo..(motti kyllä kunnossa vieläkin, auto ei)
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tuollaisia lukemia on mitattu omasta autosta. Strategiset lukemat takapyöriltä mitattuna: 406hp ja 521Nm.

Kuvaajassa vakion lukemat punaisella ja muutoksien jälkeiset lukemat sinisellä. Jos käytetään 13 prosenttia tehohäviöihin, niin nuo takapyörän lukemat vastaavat moottorilta noin 470 hp ja 600 Nm arvoja.

Kuvaajassa vakion lukemat punaisella ja muutoksien jälkeiset lukemat sinisellä. Jos käytetään 13 prosenttia tehohäviöihin, niin nuo takapyörän lukemat vastaavat moottorilta noin 470 hp ja 600 Nm arvoja.
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Eikös tuon kuvan perusteella 370Hv? Vai miten tuota pitää lukea? Eihän tuossa kyllä näy paljonko nousee 5500rpm jälkeen! 

- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Näkyikö sulla koko kuva vai vaan osa siitä?Topias74 kirjoitti:Eikös tuon kuvan perusteella 370Hv? Vai miten tuota pitää lukea? Eihän tuossa kyllä näy paljonko nousee 5500rpm jälkeen!
Tuossa linkkinä sama kuva:
https://lh4.googleusercontent.com/-_Sd2 ... 0After.jpg
Edit: taitaapa foorumisofta typerästi leikata "liian isot" kuvat pienemmäksi ja jättää osan näyttämättä...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
370hv vakiona jos Topias katsoo punaista kuvaajaa. Muutosten jälkeen plus 400hv. Suunta on oikea.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Joo, mulla näkyi vain johonkin 5700rpm asti. Mutta tolla sun laittamalla linkillä näkyi kokonaan.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Noissa ulkoisina linkkeinä laitetuissa kuvissa kuvan saa näkyviin kokonaan yleensä zoomaamalla selainikkunan sisältöä (pienemmäksi). Esim. IE-selaimessa voi zoomailla CTRL+hiiren rulla ja takaisin oletusnäkymään CTRL+0 (valikoista tietysti pääsee myös. mutta hieman hitaammin).pokkus kirjoitti:Edit: taitaapa foorumisofta typerästi leikata "liian isot" kuvat pienemmäksi ja jättää osan näyttämättä...
Tietysti myös kopsimalla tuon kuvan osoitteen selaimen osoiteriville...
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Katos vaan. ctrl + ja ctrl - toimii kanssa zoomaukseen (ja se ctrl 0 normikokoon paluuseen).
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Aika pikkumuutoksilla nuo lisätehot on tullut (Bama tune ja CAI) ja ahdintahan tuo seuraavaksi oikeasti kaipaisi jos haluaisi saada jotain merkittävää eroa enää aikaiseksi. Tuolla vaan rokotetaan Suomeen tuonnissa sen verran pahasti, ettei taida kannattaa...Fastback kirjoitti:370hv vakiona jos Topias katsoo punaista kuvaajaa. Muutosten jälkeen plus 400hv. Suunta on oikea.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 23 Joulu 2014, 21:13
- Auto: 1970 Mach1
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Terves!
Olis tuommonen rakennelma.
351w
AFR 185 kannet
silv-o-lite männät
~10.8 puristus
CC 280h nokka
Performer RPM imusarja
Edelin 750 kaasari
Hedmannin pellisarja
Mietiskelin että saakohan tuolla nokalla parhaan hyödyn irti muista hiluista?
Olis tuommonen rakennelma.
351w
AFR 185 kannet
silv-o-lite männät
~10.8 puristus
CC 280h nokka
Performer RPM imusarja
Edelin 750 kaasari
Hedmannin pellisarja
Mietiskelin että saakohan tuolla nokalla parhaan hyödyn irti muista hiluista?

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Jos mahdollista niin varmaan joku uudempi XE olis parempi ja tietysti vielä rullanokka olis vieläkin parempi! Mulla sama nokka menossa Budjetti 302:sen sisuksiin, vanha nokkamallihan se jo on, parempia on jo paljon tarjolla.