SSBC takalevyjarrujen käsijarru
SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Milläkäs vaijerilla olette saaneet käsijarrun pelittämään esim. SSBC:n takalevyjarrukonversiossa? Ihan rumpujarrullisen vaijereilla? Riittääkö vakiovaijerin liikevara?
Tänään kerkesin vasta vähän roplaamaan käsijarrua ja tein toiselle puolelle soviteholkit, jotta vakiovaijeri istuu satulaan.
Tänään kerkesin vasta vähän roplaamaan käsijarrua ja tein toiselle puolelle soviteholkit, jotta vakiovaijeri istuu satulaan.
Mach1 -71
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Saitko käsijarrun pelaamaan? Itsellä samat jarrut ja käsijarrusta aina huomauttavat konttorilla.
Vipuvarsi lyhyt ja pitää käyttää paljon voimaa jotta jarrut toimii dynolla.
Yksi vuosi katsuri veti käsijarrun kahvanpoikki kun kiskoi jarrua. Läpimeni, mutta huomauttelevat aina.
Vipuvarsi lyhyt ja pitää käyttää paljon voimaa jotta jarrut toimii dynolla.
Yksi vuosi katsuri veti käsijarrun kahvanpoikki kun kiskoi jarrua. Läpimeni, mutta huomauttelevat aina.
Vanhoja Fordeja
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
No jollakin tapaa, mutta vaati ihan pirusti voimaa ja minullakin nykyisin kahva vedetty suoraksi
Olisi parempi laittaa euroautojen malliin penkkien väliin, saisi paremmin voimaa.

Mach1 -71
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Juu käkkäri ei toimi edes orig. rumpujen kanssa mitenkään mahtavasti vaikka kahva on ainoo alkuperäinen. Ja Harrille vinkki että vilkkurele on yleinen vika vanhemmitenHomer65 kirjoitti:Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
sekä kannattaa avata kaikki lyhdyt ja hieraista hiomapaperilla kaikki polttimonnastat ja maadoitukseen vaikuttavat osat lampunkannasta. Eikä nee uudet lyhdyt - pohjat
maksa kauheesti ja säästyy näiltä oireilta. Vilkkureleeksi kannattaa vaihtaa ns. elektroninen.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Nää on työlistalla!! Nyt on jotain muutaCFR-759 kirjoitti:Juu käkkäri ei toimi edes orig. rumpujen kanssa mitenkään mahtavasti vaikka kahva on ainoo alkuperäinen. Ja Harrille vinkki että vilkkurele on yleinen vika vanhemmitenHomer65 kirjoitti:Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
sekä kannattaa avata kaikki lyhdyt ja hieraista hiomapaperilla kaikki polttimonnastat ja maadoitukseen vaikuttavat osat lampunkannasta. Eikä nee uudet lyhdyt - pohjat
maksa kauheesti ja säästyy näiltä oireilta. Vilkkureleeksi kannattaa vaihtaa ns. elektroninen.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Onko mitään uutta keksitty SSBC käsijarrun toiminnan parantamiseksi ??
Viimeksi katsuri nauroi koko käsijarrulle kun ei toiminut mitenkään.
Käski korjata ja löi leiman. Ensi kerralla ei varmaan ole yhtä suopea katsuri, joten jotain saisi kehitellä.
Viimeksi katsuri nauroi koko käsijarrulle kun ei toiminut mitenkään.
Käski korjata ja löi leiman. Ensi kerralla ei varmaan ole yhtä suopea katsuri, joten jotain saisi kehitellä.
Vanhoja Fordeja
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Tätä joutuu aina ihmettelemään, se on totta. Kannattaa ainakin katsoa, että käsijarrun vivut "tarttuu" oikeissa kohdissa. Jos tartunta pyörähtää, ei saa pitämään vaikka kuinka kiristää vaijeria. Noissa kiertomännissä on muistaakseni kaksi tai kolme ns. tartuntakohtaa, itellä oli toinen puoli pyörähtänyt yli ja tarttui niin myöhään ettei enää pitänyt. Olen ajatellut lisäksi siirtää kässärin kahvan kardaanitunnelin päälle, voiman lisäämiseksi. Tällä hetkellä on käytössä alkuperäiset vaijerit ja kahva.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Otin toiselta puolen puristimen työpöydälle ihmeteltäväksi. Kiertomäntä,mites tuo toimii, onko jostain löydettävissä toiminta periaatetta ? Onko keskellä jokin kierre systeemi, joka kiristyy pikku hiljaa ? Jarrupalassa on nasta, joka ei anna männän pyöriä käytön aikana.Homer65 kirjoitti:Kannattaa ainakin katsoa, että käsijarrun vivut "tarttuu" oikeissa kohdissa. Jos tartunta pyörähtää, ei saa pitämään vaikka kuinka kiristää vaijeria. Noissa kiertomännissä on muistaakseni kaksi tai kolme ns. tartuntakohtaa, itellä oli toinen puoli pyörähtänyt yli ja tarttui niin myöhään ettei enää pitänyt.
Edit:
Pyörittämällä sisäänpäin ja samalla mäntää painaen meni sisälle päin.
Pitää vaihtaa nuo takimmaiset vaijerit, jollei se auta, niin pitää alkaa harkitsemaan jonkun toisen takajarrun laittoa, tai sitten jarrúkahvaa alettavaa muokkaamaan,
Vanhoja Fordeja