Vikalista haettu, käsijarrun säädöt?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Vikalista haettu, käsijarrun säädöt?

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hep.

Vikalista haettu, hylky tuli lähinnä takapainoisista jarruista. Porot kun ovat aika vajaamielisiä, niin en tajunnut tuota ongelmaksi, vaikka tiesinkin niiden lukkiutuvan. Tämä hylkyyn johtanut haaste oli aika vaikea, toissakesäisen jarrurempan yhteydessä kun tuli konehuoneeseen säätö jarrutasapainolle... Nyt vaan kun vielä testailee, että tuli käännettyä oikeaan suuntaan :D

Mutta känkkä... siellä sitä kiskottiin kaksin käsin, että sai läpi, mutta meinas äijä että pitäis olla jotenkin herkempi. Onko tuo minkälainen homma säädellä känkkää? Laitellaan sekin nyt kuntoon kun noita ihmetellään.

Kolmas kunniamaininta tuli töötistä. Ei taida ratti saada maata tai jotain, töötti kyllä toimii kun suoraan antaa virtasta. Ei ole edes GT:n ratti vissiin, vaikka muutoin '66 GT onkin... Noh, pikkuvikoja. Herättää pakoäänillään sen verran huomiota, ettei yleensä tööttiä ole paljon tarvinnut.
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mul on huomenna edessä sama operaatio, mistä on jäänyt melkoiset traumat ja pelkotilat vaikka sitten ihan uutta autoa katsastaisi :wink: Viikkoa etukäteen jännittää viheliäisen katsastus.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Vuosi toisensa jälkeen viisastuneena:

hio aina jarrukengät mataksi ja rummut kevyesti, esim. 60-100 karkeudella hiomapaperilla. ENNEN katsastusta. Säädä kengät sopivan lähelle, puhalla paineilmalla pölyt pois.

Säästyy hylsy-uudelleenkatsastusprosessin vaiva, ja se 17e jälkitarkastuksesta kun ei mene rumpujarrut läpi. Puolen tunnin ennakoivalla duunilla onneen...

Prkl. Arvaatte varmaan miten kävi? Tarina on pidempi oikeasti kuin mitä tässä lukee...joskus taas nuotiotulien äärellä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Käsijarrua säädetään vaijerin etupäästä. Kun liu'ut auton alle, niin näet systeemin ja käsität katsomalla paremmin. Ei ole vaikea säätää. Jos vaijeri on pahasti venynyt voi olla, ettei säätövara riitä.

Kenkien kehiminen tapahtuu muistaakseni suht' samalla tavalla kuin muissakin Fordeissa, eli kenkien alaosan yhdistää säädettävä tanko.

Kyllä muuten nuo takarummutkin aika paljon lämpöä tuottaa, kun tulee radalta muutaman kierroksen jälkeen, niin ei niitä pyöränmutskuja mielellään kädessä pitele.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mä sain leiman 8) Jarrut pelitti mainiosti. Mulla oli viime syksynä kässärivaijeri vain jumissa. CRC:tä suojaputkeen sen minkä meni, niin johan alkoi tarttumaan.
Vastaa Viestiin