Wheel Spacerit 99 cobraan
Wheel Spacerit 99 cobraan
Onko kellään kokemuksia noista spacereistä?
Tehdasvanteet ovat nykyisin alla ja ne passaa ihan hyvin. Mutta olisi jotenkin mukavampi saada sitä "muskeliauto" - lookkia lisää, levittämällä vanteita ulospäin. Nyt ne ovat niin syvällä rengaskotelossa ja näyttävät lähinnä hölmöiltä.
Muuttavatko spacerit jotenkin ajettavuutta yms juttuja? Kannattaako sellaiset hommata vai yrittääkö sitten etsiä vaan vanteita, joissa et-lukema olisi pieni ja vanne leveämpi? Huikean kokoisia vanteita ja rengassettejä tuohon kärryyn voi kyllä asentaa. Suhteellisen kalliita ovat sellaiset amerikantyyliset vanteet täälläpäin, verrattuna normivanteisiin, mitä on edullisesti tarjolla. Näissä tosin harvemmin on sitä vanteen leveyttä ja sellaisia et-lukemia, että saisi niitä ulospäin sieltä rengaskotelosta. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Tehdasvanteet ovat nykyisin alla ja ne passaa ihan hyvin. Mutta olisi jotenkin mukavampi saada sitä "muskeliauto" - lookkia lisää, levittämällä vanteita ulospäin. Nyt ne ovat niin syvällä rengaskotelossa ja näyttävät lähinnä hölmöiltä.
Muuttavatko spacerit jotenkin ajettavuutta yms juttuja? Kannattaako sellaiset hommata vai yrittääkö sitten etsiä vaan vanteita, joissa et-lukema olisi pieni ja vanne leveämpi? Huikean kokoisia vanteita ja rengassettejä tuohon kärryyn voi kyllä asentaa. Suhteellisen kalliita ovat sellaiset amerikantyyliset vanteet täälläpäin, verrattuna normivanteisiin, mitä on edullisesti tarjolla. Näissä tosin harvemmin on sitä vanteen leveyttä ja sellaisia et-lukemia, että saisi niitä ulospäin sieltä rengaskotelosta. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Ja kyllä niitä vanteita uskaltaa lähteä meren ylikin tilaamaan, kunhan vaan keksit että millaset tahot!
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Lainaan tätä ketjua omalle kysymykselle.
Eli millä spekseillä tommosia 17x9" (ehkä 18") vanteita vois miettiä 99-04 alle.
Minkälaisilla ET luvuilla muilla on?,saisi takana tulla kuitenkin reilusti ulommas.
Vanteitahan toki löytyy leveämpiäkin mutta mieli tekisi pitää rengaskoko järkevänä,245/45/17"
Eli millä spekseillä tommosia 17x9" (ehkä 18") vanteita vois miettiä 99-04 alle.
Minkälaisilla ET luvuilla muilla on?,saisi takana tulla kuitenkin reilusti ulommas.
Vanteitahan toki löytyy leveämpiäkin mutta mieli tekisi pitää rengaskoko järkevänä,245/45/17"
XJR
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Eteen 9" vanne ja taakse 10" tai 10,5" jos 17" vanne, tai mulla oli 94 cobrassa edessä 9x18 ja rengas 255-40-18 ja takana 10x18 ja rengas 285-35-18, ET tais olla molemmissa jotain luokkaa 20-22. Tuli kyllä nätisti lähelle lokasuojan reunaa!
En tosin tiedä pitääkö -99 ja uudemmissa olla hiukan eri ET! Jollain kerholaisella jos olisi lähistöllä joku kiinnostava vanne setti niin voisihan sitä kysyä jos saisi kokeilla? Tietäisi miltä näyttää ja onko ET lähellä oikeaa vai onko pelivaraa.

Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Joo,netti pullollaan noita 17x9 17x10.5" settejä.
Joko sellainen paketti 245/45 etu ja 275/40 taka,jos ei löydy mieluisaa vannemallia 17x9 missä olisi
ET vaihtoehtoja 0-25.
Joko sellainen paketti 245/45 etu ja 275/40 taka,jos ei löydy mieluisaa vannemallia 17x9 missä olisi
ET vaihtoehtoja 0-25.
XJR
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Miks pistää taakse 9" vanne jos kymppituumasen saa kympin kalliimmalla? Tästä syystä laitoin eteenki kympit 

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Joo ei ole nyt kymppien säästö päällimmäisenä,vaan rengaskoosta.ei taida 10":lle 245 kovin nätisti mennä?
Eli vähäistä mukavuutta yritän säilyttää.
Eli vähäistä mukavuutta yritän säilyttää.
XJR
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Kyllä toi 245 ihan hyvin menee kympille, ei nyt ehkä ihan paras vaihtoehto. Mulla on nyt 255/40-17 joka nurkassa ku ei ollu varaa leveempiin ja ne ottaa jo muutenki takaa kii (ei millääntapaa liity SN sovitukseen, auto alkaa olla kohta kunnon frankenstain ku on osaa sieltä sun täältä...)
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Omaa kokemusta spacereista -95 mallisessa kutosessa.4.6 kirjoitti:Onko kellään kokemuksia noista spacereistä?
Tehdasvanteet ovat nykyisin alla ja ne passaa ihan hyvin. Mutta olisi jotenkin mukavampi saada sitä "muskeliauto" - lookkia lisää, levittämällä vanteita ulospäin. Nyt ne ovat niin syvällä rengaskotelossa ja näyttävät lähinnä hölmöiltä.
Muuttavatko spacerit jotenkin ajettavuutta yms juttuja? Kannattaako sellaiset hommata vai yrittääkö sitten etsiä vaan vanteita, joissa et-lukema olisi pieni ja vanne leveämpi? Huikean kokoisia vanteita ja rengassettejä tuohon kärryyn voi kyllä asentaa. Suhteellisen kalliita ovat sellaiset amerikantyyliset vanteet täälläpäin, verrattuna normivanteisiin, mitä on edullisesti tarjolla. Näissä tosin harvemmin on sitä vanteen leveyttä ja sellaisia et-lukemia, että saisi niitä ulospäin sieltä rengaskotelosta. Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Takana toimii tuuman levikkeet orkkis et:n vanteissa, mutta edessä ei.
Kokeilin siis myös eteen, mutta ajamisesta tuli sellaista hakemista, että äkkiä pois.
Alustaa oli jousilla pudotettu reilu tuuma, mutta pyöräkulmiin ei luultavasti ollut koskettu, kai sekin vaikuttaa...
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Luulis tommosen eteen 9" ja taakse 10"- leveiden vanteiden olevan just hyvä. Paljon löytyy kyllä jaolle sopivia leveitä vanteita mutta et- luvut on sitten liian korkeita ja näin valikoima pienentyy huomattavasti. Jos siis yrittää etsiä vanteita käytettynä tai jotain muita kuin "bullit" tyylisiä. Kyllähän uutena löytyy vaikka mitä mut jotenki tuntuu hölmöltä iskeä vanteisiin rahaa kiinni 15-20% auton arvosta ja siihen vielä renkaat päälle. Tosin ei kai harrasteautoilun pidäkään olla järkevää, budjetti aina vaan pilaa kaiken "mulle kaikki heti nyt" -tilanteet 

Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
juu,eteen 9" taakse 10"-10.5" taitaa olla helpoin tie.
Vanteet+renkaat saa n.1000€ pintaan..
Vanteet+renkaat saa n.1000€ pintaan..
XJR
-
- Addikti
- Viestit: 259
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
- Auto: Mustang Gt -95
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Mä tilasin just tsw:ltä vanteet ja gummit.. etee 8.5 ja taakke 10.5 (renkaat alkuu nyt 255 ja 275), et etee +20 ja taakse +27.. aina ollu takana adapterit ja varmaa nytkin tarttee.. 3 eri adapteri parit löytyy hyllystä
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Tosta oon kyllä samaa mieltä, just laitoin viimekesänä uudet vanteet ja renkaat eikä menny ku lähes 50% auton hinnasta4.6 kirjoitti:jotenki tuntuu hölmöltä iskeä vanteisiin rahaa kiinni 15-20% auton arvosta ja siihen vielä renkaat päälle. Tosin ei kai harrasteautoilun pidäkään olla järkevää, budjetti aina vaan pilaa kaiken "mulle kaikki heti nyt" -tilanteet


-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Renkaat ja vanteet ovat vain kulutus osia.kaara91 kirjoitti:No mites nää suomen mestarit. Auto maksaa 3000 € ja moottori siihen 40000€ + muut. Noi vanteethan on halvat, jos pelkästään niihin tyytyy oli ne mitä hyvänsä.
Molempia pitää olla riittävästi ettei lopu kesken kauden.
Siten pitää olla vielä katsastus - / katuvanteet ja renkaat.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Wheel Spacerit 99 cobraan
Tyhmänä kysyn, miksi pitää käyttää adaptereita? Eikö kannata laittaa kerralla sopivat vanteet, ilman mitään ylimääräisiä "virityksiä".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey