Modulaaari höpötystä!

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Nonni, en ole ostamassa modulaaria, mutta ihan mielenkiinnolla lähdin kyselemään näin talvipäivien ratoksi, että minkälaisia tehoja noista modulaareista oikein saa, kertokaa omia kokemuksia jotka olette asian kanssa painineet, kiinnostaa niin 2V, 3V, 4V vaparit kuin myös ahdetutkin! Rupatellaan vaihteeksi näistä uudemmista moottoreista..... :wink:

Hyviä ja huonoja puolia!?

Vakio GT:ssä on vissiin jotain 215-225hv vai onko?

Uudemmassa PI koneessa kait 260hv?

4V Jotain 285-320 välillä?

Mitä näistä saa irti?

Ahdetuista saa sitten paljon ja enemmän...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Omia kokemuksia ei ole, koska en moista mottia omista. Olen kyllä aina ollut 4.6 litraisten DOHC 32v Modularien ystävä. Tuo 4 venttiilikansi on se mikä kiinnostaa noin urheilumielessä on se sitten 4,6, 5,0, 5,4 tms. litraa. Vakio tehtaan crate 5.0 coyote oli tuossa lähidynossa työntänyt pelkällä ecu/venttiilian ajoitusten muutoksella +500 hv vaparina.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

1996 4.6 DOHC Mustang Cobrassa vakiona 305 hv (muistaakseni). Konnasuodatin, isommat kaasuläpät, pakoputkisto ja lastu vaihdettuna dynottu 347 hv. Hemmetin hyvä mjoottori, vääntää sopivasti alhaalla kruisailuajoon ja sitten kun kierrättää yli 3500 rpm niin tapahtuu.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

400 hevosvoimaan pitää varmaan jo dokkikonekin avata ja tehdä sisälle muutoksia? Paljonkohan tommosesta 2V koneesta saa irti päästöjen vielä pysyessä alueella?

Tuo coyote kyllä olisi maukas mjoottori! :lol:
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja sami92 »

309hv Ilpon dynossa viime kesänä, lähtö oli tuo 260hv. Orkkis 2v kannet, muuten aikalailla osat vaihdettu. Pientä päivitystä ja säätöä vielä kaipaa.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin eli kansia ei ole portattu ja vakionokat?
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja sami92 »

Nokat on Comp Cams XE262AH. Kannet muuten vakiot, mutta palotilassa oleva outo nystyrä hiottiin pois.
Mustang GT vm.2000 Convertible
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Aika hyvin, jos menee vielä päästöistäkin heittämällä!

Paljonkohan tulis lisälöylyä niillä Trick Flow:n kansilla? Pääseeköhän jo lähelle 350hv:tä?
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Mullakin on 96 lincussa 4.6 32V kone ja alavääntöä jään vähän kaipailemaan. Varmaankin lastuttamalla sais helpoimman avun.
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja kari gt »

trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee
Liitteet
tfs dyno tw 185 2014c.pdf
(53.31 KiB) Tiedosto ladattu 188 kertaa
live fast die young and have fun
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee

Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja kari gt »

simppa 73 kirjoitti:
kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee

Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
onko toi softa siinä varmasti oikea ,ja pieni muutos noihin hihna pyörien kokoon niin kyl se siitä :D
live fast die young and have fun
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

simppa 73 kirjoitti:
kari gt kirjoitti:trickiltä ois tuollain dynolappu toivottavasti tuo tiedosto aukee

Itsellä ahdettu ja päästy aikalailla samoihin tehoihin. Autoon vaihdettu Comp Cam Stage 1 nokat ja ahtoja nyt n 0,35 bar. Auto 3 venttiilitekniikalla, eli vuoden 2005 mallia. Itse en edelleenkään tykkää tuosta koneen luonteesta. Alle 3500 aika ponneton, eli ala vääntöä kaipaisin enemmän. Kierroksilla kyllä sitten ihan ok.
Mulla omakohtainen kokemus on kyllä melkolailla toinen. Oma vakio -05 GT:n pannu ilman mitään muutoksia tuntunut alusta asti
hyvinkin vääntävältä normiajossa. Eikä se tuolla Alastarollakaan tossulta tuntunut vuonna 2008 (1.35,87). Se ei loppujenlopuksi
ole kuin vähän yli 3 sek. hitaampi kuin tuo CYRri. Elokuussa -08 Stadian dynossa mitattiin 253,5 HP pyöriltä (n. 315 moot.teho)
ja väännöksi 431 Nm 3855 rpm. Jaksaa lähteä vetämään ilman vapinoita-tärinöitä vähän yli 1000 rpm 5:lla alle 60 km/h. Tokihan
toiminta alkaa tosiaan siellä yli 3000 rpm:n jälkeen. Tottahan tuosta vielä paremmaksi pistää tuo Bossi jossa molempia (imu- ja
pakonokkia) säädellään kierrosten-kuormituksen mukaan. Jaksaa myös lähteä hieman yli 1000 rpm:n jälkeen vetämään hyvin
mutta siellä ylempänä se laulu vasta alkaakin (pyöriltä 398,5 HP - 451 HP moot.teho n. 7455 rpm, vääntöä 480 Nm n. 4500 rpm).

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Modulaaari höpötystä!

Viesti Kirjoittaja SamiM »

JVU/65-HT kirjoitti:Mullakin on 96 lincussa 4.6 32V kone ja alavääntöä jään vähän kaipailemaan. Varmaankin lastuttamalla sais helpoimman avun.
Toinen konsti on perävälityksen tihentäminen. Moottori olisi paremmin vääntöalueellaan koko ajan. Kuitenkin neliventtiilikone, niin ylävireinen on luonteeltaan. Tuossa Cobrassa josta kirjoitin aiemmin oli 4.30:1 perävälitys, joka teki autosta tuntumaltaan vääntävän.
Vastaa Viestiin