todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja mave »

Make67 kirjoitti:8.2"(302), käppyrän vois laittaa joskus kyllä näytille...
Hyvät väännöt, taitaa olla kuutiotuumia 360 jotain?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Juu on. 347cid.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja mave »

Make67 kirjoitti:Juu on. 347cid.
Vissii sitten 3.4" iskulla ja normi porauksella? Vai onko käytettyä isoa poraus mahdollisuutta hyväksi ja lyhyemmällä iskulla?Tosi hyvin vääntöö jos 660nm, Sämpyn dynossa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

mave kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Juu on. 347cid.
Vissii sitten 3.4" iskulla ja normi porauksella? Vai onko käytettyä isoa poraus mahdollisuutta hyväksi ja lyhyemmällä iskulla?Tosi hyvin vääntöö jos 660nm, Sämpyn dynossa?
Muistaakseni 4.125" poraus ja 3.250" isku -> 347 cid.

Vertailun vuoksi tuo minun 334 cid (5.5 l) ruisku vapari.
4.125" poraus 3.125" isku.
Puristukset 12.8:1 (V-Power)
Kannet AFR 205
Nokka:
COMP CAMS 35-773-8
Duration At 0.015 Tappet Lift 292 298
Gross Valve Lift 0.621" 0.627", 1.6 rockers, minulla imupuolella 1.7 eli imunosto 0.666"
(Nyt ne tehot tulee julki.)
550 hp / 7600, 100 hp / l
600 Nm / 5400, 109 Nm / l
Nyt nokkaa on miedonnettu ja puristuksia laskettu.
Teho laski noin 50 hp, samoin vääntökin hieman laski mutta auto oli yhtä nopea vartilla ja vähän nopeampi radalla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

On kyllä ukoilla kovia tehoja myllyssyissä :peukku:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kun kerran isolla porauksella teette/teetätätte konetta niin miksi ei samantien 363:sta?
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja mave »


Mexicolla hieno moottori! Ite oon aina tykänny moottoreista mitkä vetää ylös asti!
Tossa linkki meikäläisen 530hv 10.5s vetoon sisältä kuvattuna( video lähes 10v vanha ei ihan huippu laatua).
Linkki tais siirtyä viestin alkuun..
Mun vanha 343 tosiaan oli 4.030 porauksella koska oli tehty sportman lohkoon jossa max poraus 4.060".
Ilman muuta jos mahdollista niin 4.125" poraus vaan ja itse laittaisin 3.4" iskunkin enkä välittäis "huonosta" veivi suhteesta tai öljyurasta tapinkolossa. Se on aika pitkälti teoria juttuja noi ja ne ei ole mun juttuja.
Nykyinen tai sekin on nyt entinen motti on tehty New boss lohkoo jossa vielä tukiranka yms juttuja että pysyis nipussa, pukit meinaa siitäkin huolimatta elää ja joka kerta kun aukasee niin jälkiä on pukeissa ja lohkon vastapuolella, mut nipussa pysyy kuiteskin. Tämä moottorihan on taas 3.25" iskulla ja 4.030" porauksella, vaikka olis mahdollista boss lohkossa olla isompaakin molemmat. Halusin tarkotuksella sylinterit paksuksi
ja puristuskorkeuden mahdollisimman korkeaksi että mäntä olisi tukeva ahdin käyttöön. ( 2bar ahtoa ja noin 1350hevosta). Tulevassa Turbo moottorissa käytän samaa alakertaa kun ei ole rahaa nyt tehdä uuttakaan.
Tähän moottoriin tulee about 1500hp. Tulevaisuudessa tulee kyllä uusi moottori dartin lohkoon ja isommalla porauksella ja iskulla. Vielä jos palataan tohon 530hv moottoriin niin se ajoin sillä 3-4kautta ja sit lohko halkesi.. Edelinen 302 jota kierrätettiin yli 8000rpm niin ei hajonnut koskaan vaikka lohko oli vakio vm68, vdivit vakiot, kampura samoin ja männät ne sikapainavat mutta kestävät trw pattimallit. Ahdin moottoria muuten kierrätetään 9000rpm asti ja on pysynyt 4 kautta nipussa kiinalaisillakin osilla.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Pikkulohko, vapari
95hp /L
113.8Nm / L
6500rpm
ja kannet on vaan 185:t

Koitetaan tällä ajaa ensi kesänä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja mave »

GT-350 kirjoitti:Pikkulohko, vapari
95hp /L
113.8Nm / L
6500rpm
ja kannet on vaan 185:t

Koitetaan tällä ajaa ensi kesänä.
Voisko saada tehot ja väännöt ihan oikeina lukemina, moottorikoot yms?
Vai onko nää mustang clubilaisten mottihommat yms jotain salatiedettä?
Eikä nyt ole tarkotus vittuilla, vaan olisi kiva jos näitä dynotus yms juttuja toisi ihan julkisesti esille..
Vaikuttaa että rupee pikkuhiljaa löytyy kohtuu tehokkaita jenkkifordeja enempikin. Joku vielä olis niin pehmeä päästä että innostuis vielä tosissaan kiihdytyshommista noilla, edes kiikala,hyvinkää,v8 päivät yms juttuihin. On ollu noissa tapahtumissa mun mielestä harvassa nopeat mustangit ja muut jenkki foordit, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tarkotus olis ens suvena itsekin päästä natikoihin ainakin maverickin uudella ajomoottorilla yrittää 11.5s ajan rikkomista, Voisin vaikkaa haastaa mr. fastbackin pieneen matchraceen jos vaan molemmilla vehkeet kunnossa tuolloin.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Fastback »

mave kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Pikkulohko, vapari
95hp /L
113.8Nm / L
6500rpm
ja kannet on vaan 185:t

Koitetaan tällä ajaa ensi kesänä.
Voisko saada tehot ja väännöt ihan oikeina lukemina, moottorikoot yms?
Vai onko nää mustang clubilaisten mottihommat yms jotain salatiedettä?
Eikä nyt ole tarkotus vittuilla, vaan olisi kiva jos näitä dynotus yms juttuja toisi ihan julkisesti esille..
Vaikuttaa että rupee pikkuhiljaa löytyy kohtuu tehokkaita jenkkifordeja enempikin. Joku vielä olis niin pehmeä päästä että innostuis vielä tosissaan kiihdytyshommista noilla, edes kiikala,hyvinkää,v8 päivät yms juttuihin. On ollu noissa tapahtumissa mun mielestä harvassa nopeat mustangit ja muut jenkki foordit, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tarkotus olis ens suvena itsekin päästä natikoihin ainakin maverickin uudella ajomoottorilla yrittää 11.5s ajan rikkomista, Voisin vaikkaa haastaa mr. fastbackin pieneen matchraceen jos vaan molemmilla vehkeet kunnossa tuolloin.
Joo, oikeassa oot Mave, nää ovat pikkuisen salatiedettä, ei sen takia etteikö olisi kivaa että on paukkua pellin tai kuidun alla, mutta kenellä onni on se onnen kätkekööt. Kai sitä pelätään jotain Kartsa Katsuria tms. jotain kyrpää kuka kantelee koneen tehoista tai ei. Noita tehoja on kyllä helppo päätellä vartin pätkällä kun näkee loppunopeudet ja niitä vertaa auton painoon - pääsee todella hyvin kartanolle. Jos tämä oli Mave kutsu niin mää uun iliman muuta ottaan match racen!!! Se on kunnia päästä pieksemään street C/D mestari vartilla :mrgreen: No joo, voi tulla turbiiniin että tukka tutajaa, on toi sun auto yliluonnollisen keveä. Mun tarttis laihduttaa (autoa) aikalailla, mutta mexico sanoo ettei 60 kg:sta voi paljoa pois ottaa... :lol: Nyt kun toi Procharger kävi kaupaksi, niin jää ahtamatta toi pikkuuune, mutta jos vaikk imusarjan runnereita jatkaisi hitsaamalla tms. Mää olen tuossa isot Ford pyssyt vaiheessa siinä pisteessä, että entinen tractor pulling mies on jo eräässä kovassa tiimissä mekaanikoimassa - eli mää luulen, että sieltä saattaa entisen Twinturbo Ford pullerin rakentaja vielä intoutua krääktouhusta - who knows?

Hienoa että topic on taas palautunut henkiin ja Mavella on aikaa kommentoida.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja porttari »

Tuo kankisuhde on ollut tapetilla asiakkailla vuosien mittaan paljonkin. Mutta tuo asia ei ole mielestäni ihan yksiselitteinen. On nimittäin ollut moottoreita, jotka kiertävät korkealle ja antavat vieläpä hyvin voimaakin, vaikka ns. veivi huitelee pytyssä liki poikittain :mrgreen: . Mites, onko kukaan koskaan askarrellut näihin lohkoihin "korsettia", jossa kampura jää lohkon tason alle ja käytetään kuivasumppua ( alaspäin tilat pienetyvät väkisinkin, jolloin sumppu on hyvä matalan öljypohjan takia).

Erääseen ei Amerikkalaiseen sellainen tuli, kun noin 10000rpm pinnassa pyörivä alakerta alkoi elää ( runkolaakerit kiillottuivat selkäpuolelta ja sylinteriputket alkoivat haljeta. Tuolla jutulla siitä elämisestä pääsi aika hyvin eroon, toki sittemmin tuli täysin billettilohko ja vanha pitsihattu lohkon päälle. Ja nyt sitten 6 pulttiset runkopukit, jotta kestää paineistaa ja kierrättää. Litratehot vähän n.450 hp tässä pelissä. Ja tämä siis paineistettu laitos.

Tai kuinka hyvin sellanen 4 pulttilohko ylipäätään kestää kierrättää, koska kierroksethan sen pannun useasti tappavat?

Kovasti kiinnostaisi kokeilla, mitä voimaa saisi 289:stä vaparina pihalle rautahatuilla, niin että ois käytetty läppä/pytty ratkaisua ja panostettu pakosarjoihin yms yms. Kierrättäähän sitä kyllä pitää, mutta mitäs siitä. Kierroksillahan se voima tulee tämmöisessä, mutta kyllä kuulostaisi aika makeelta :D
Anti -Histamiini 65
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

porttari kirjoitti:Tuo kankisuhde on ollut tapetilla asiakkailla vuosien mittaan paljonkin. Mutta tuo asia ei ole mielestäni ihan yksiselitteinen. On nimittäin ollut moottoreita, jotka kiertävät korkealle ja antavat vieläpä hyvin voimaakin, vaikka ns. veivi huitelee pytyssä liki poikittain :mrgreen: . Mites, onko kukaan koskaan askarrellut näihin lohkoihin "korsettia", jossa kampura jää lohkon tason alle ja käytetään kuivasumppua ( alaspäin tilat pienetyvät väkisinkin, jolloin sumppu on hyvä matalan öljypohjan takia).

Erääseen ei Amerikkalaiseen sellainen tuli, kun noin 10000rpm pinnassa pyörivä alakerta alkoi elää ( runkolaakerit kiillottuivat selkäpuolelta ja sylinteriputket alkoivat haljeta. Tuolla jutulla siitä elämisestä pääsi aika hyvin eroon, toki sittemmin tuli täysin billettilohko ja vanha pitsihattu lohkon päälle. Ja nyt sitten 6 pulttiset runkopukit, jotta kestää paineistaa ja kierrättää. Litratehot vähän n.450 hp tässä pelissä. Ja tämä siis paineistettu laitos.

Tai kuinka hyvin sellanen 4 pulttilohko ylipäätään kestää kierrättää, koska kierroksethan sen pannun useasti tappavat?

Kovasti kiinnostaisi kokeilla, mitä voimaa saisi 289:stä vaparina pihalle rautahatuilla, niin että ois käytetty läppä/pytty ratkaisua ja panostettu pakosarjoihin yms yms. Kierrättäähän sitä kyllä pitää, mutta mitäs siitä. Kierroksillahan se voima tulee tämmöisessä, mutta kyllä kuulostaisi aika makeelta :D
tuo on testattu jo -60 luvulla.
400 ja 450 hv välille ja kierroksia 8000-8500.
enemmän lukeneet voi sitte viisastella nippelitiedoilla. :sorry13:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja porttari »

Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.

Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.
Anti -Histamiini 65
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja mave »

Fastback, Menikö ahdin mihin? Otetaan ilman muuta kisa natikois jos kaikki natsaa. Siellä vissiin ajetaan sportman lampulla? Mä oon tunnettu punavaloista ton kanssa..
Toi oma 343cid /529hv/7100rpm, oli tämmönen motti mitä vaan pikkuhiljaa kehitettiin eteen päin; ihan eri asia olis ollut lähteä tyhjästä ja valita kaikki osat sopivaksi. Esimerkiksi victor jr kannet oli mulla jo vuonna 1999, ekan kerran stripille kun menin noitten kanssa ajoin 12.1/186 porissa.
Jos nykyyän lähtis tyhjästä tekeen vapari pikkulohkoa niin paljon sais kyllä tehoa helpolla.
500-600hp moottori on ihan helppo juttu meidän 302 pohjasille.
Itellä oli tarkotus tehdä ton 530hv vaparin jälkeen 363cid 720-740hv pikkulohko, mut ahdin vei kesken projektin mennessä. Osat mäntiä lukuun ottamatta oli jo, Kaasari oli 1050cfm dominaattori, super victor imusarja, 225 R trickflow kannet, Joltain nokkagurulta Jay joku oli nokka missä nostoa .800" asteita 050" luokkaa 280, isot 2" primääri sarjat yms ongelmaksi tuli männä. Olisin halunnut 13.5-14 puristukseksi, kaikki mäntä valmistajat oli sitä mieltä että tarvittavilla vent koloilla ei pysty tekemään semmosta mäntää. Vain n.. tasan 12 olis päässy ja se taas olisi ollut kyseiselle nokalle turhan vähän että motti olis toiminu hienosti.
Osat meni muualle ja mulle tuli procharger.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

porttari kirjoitti:Niinkö meinaat ettei tuon tehon päälle pääsisi, kun laittaisi vaikkapa ruiskun läppärunkoineen, riittävän äreän rullakepin vippoineen, korkean rutun hyvine polttoaineineen jne jne? Taisi vissiinkin olla kuuskytluvun puolenvälin tienoilla käytössä laahurinokat jne? Jos nyt historic koneistakin jo tulee pikkasen päälle 400 hummaa 289 koneesta, niin kait sitä enemmän pitää saada jos ei ole rajoituksia osien käytön suhteen laisinkaan jarruttamassa. Kierroksia kehiin reilusti.

Jotenkin annan itseni ymmärtää näin, että n. 7500rpm pitäisi aika liki toteutua 100hp/L.
en meinaa ja hattua nostan kun joku tuon tosissaan kokeilee.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin