Tulpat ahdettuun

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Hellsten
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 21:41
Auto: Mustang 4,6gt convertible -97
Paikkakunta: Halkia

Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja Hellsten »

Onko porukalla kokemusta mitkä olisi hyvät tulpat ahdettuun modulariin?
Olis tulpien vaihto edessä ja ei viittiis ostaa kymmentä sarjaa tulppia ja kokeilla mitkä toimii parhaiten.
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja jyge »

Kato ensin että mitkä tulpat koneessa on nyt paikallaan?

Tuolla on aika hyvin selvitetty asiaa tulppien lämpösielunelämästä:
http://www.ngk.com/learning-center/arti ... -do-i-need
Sama viesti kuin mitä kaara91 kirjottaa.

Loppukaneetti tiivistää hyvin asian:
When making spark plug heat range changes, it is better to err on the side of too cold a plug. Running too cold a plug can only cause it to foul out, whereas running too hot a plug can cause severe engine damage.
Hellsten
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 21:41
Auto: Mustang 4,6gt convertible -97
Paikkakunta: Halkia

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja Hellsten »

Täytyy kahtoo ne kylymemmät tulpat. Alkaa pätkii kovilla kierroksilla.
Mikä on vakiona lämpö arvo tulpissa? Toimiiko iridiumit vai platinat mikä lie? Seokset on kyllä kohdallaan mittarin mukaan. Pitää hommaa läppäri että pääse vähän kattelemaam ecusta mitä siellä oileen tapahtuu.
ikk
Aktiivi
Viestit: 81
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 10:49
Paikkakunta: Kotka

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja ikk »

Mulla on toimineet nämä aina ilman ongelmia:

Autolite 103
NGK TR7

Taitaa olla pykälän vakiota kylmemmät. Ihan perinteiset kuparitulpat, iridium ym. ei ainakaan yleisesti suositella ahdettuun. Kärkivälinä on ollut jotain 0.8mm, en ole huomannut tällä olevan juurikaan vaikutusta. Kyseessä siis 2V modular (yksittäispuolat), ahtoja n.1,3 bar.
Hellsten
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 21:41
Auto: Mustang 4,6gt convertible -97
Paikkakunta: Halkia

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja Hellsten »

ikk kirjoitti:Mulla on toimineet nämä aina ilman ongelmia:

Autolite 103
NGK TR7

Taitaa olla pykälän vakiota kylmemmät. Ihan perinteiset kuparitulpat, iridium ym. ei ainakaan yleisesti suositella ahdettuun. Kärkivälinä on ollut jotain 0.8mm, en ole huomannut tällä olevan juurikaan vaikutusta. Kyseessä siis 2V modular (yksittäispuolat), ahtoja n.1,3 bar.
Täytyy kokeilla noita ngk:ta Mulla kanssa 2V modular, ahtoja n.0.8bar pitää kysellä sporttiautosta uutta hihnapyörää jos sais ahdot tonne 1,0-1,3bar.
anrautia
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Marras 2014, 04:05
Auto: Ford Mustang 2015 Ecoboost 2.3 l

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja anrautia »

Ford nayttaa laittavan tallaiset tulpat ahdettuun Mustangin koneeseen, uusi Ecoboost: Motorcraft SP-537 / CYFS-12Y-2. Iridium-tulpat siis
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kone ei ole ford varsinaisesti, mutta ahdettu ja v8. tollasia tulppia ohjekirjan mukaan.
http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9923
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Hellsten
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 21:41
Auto: Mustang 4,6gt convertible -97
Paikkakunta: Halkia

Re: Tulpat ahdettuun

Viesti Kirjoittaja Hellsten »

Hyvin on tullu tulppa asiaanvastauksia :peukku:
Katselin tulppia briteistä sieltä saisi todella halvalla 10 kpl n.30€ ei hinnalla pilattu :D
Vastaa Viestiin