Front strut tower brace

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti

Jäykisteen pitää olla...

Säädettävä
4
40%
Tanko/putki riittää
6
60%
 
Ääniä yhteensä: 10

Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Front strut tower brace

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Oli tuollainen ilmestynyt Ford Racinging kataloogiin. Olisi edukkaampi kuin saadettava Steedan jaykiste ja pihiys iskee. Onko etujaykisteen saadoista mitaan iloa vai kannattaako saastaa erotus shorty headereihin ym maisemanvaihto-osaston tuotteisiin..? Hintaeroa on rapsakat 30% Steedaan verrattuna ($300 vrt $200)! Samalla Steedan halpistuen hinta on tipahtanut reiluun sataseen...

Kokemuksia eri valmistajista (Steeda/Racing/BMR) ja malleista (saadolla/ei) siis kaipaisin.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

No, miltäs kuulostaisi säädettävät apurunkojen yhdistäjät? Tai säädettävä turvakaari? En ymmärrä, miksi osassa, jonka tehtävä on pysyä ja pitää toisiakin osia paikallaan, pitäisi olla säätöjä. Ok, jos joku osaa laskea sopivat esijännitykset säädettävälle ja osoittamaan mitä vaikutusta sillä on esim. kiertojäykkyyteen, niin voin vaihtaa mielipidettä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arton kanssa täysin samaa mieltä.
Toisaalta olisiko osavalmistaja ajatellut koska kaikissa autoissa on tiettyjä asennus tolerannseja niin tuolla ns. säädettävällä tangolla voidaan vaihteluväli kompensoida. Jos on säädöt niin asennus onnistuu helpommin.
On selvää, että esimerkiksi 65 koristen mustangien jousitornit ovat eri etäisyyksillä toisistaan vaihteluväli satta olla jopa useita sentejä. Tämä johtuu joko kovasta käsittelystä tai muutenvaan korin väsymisestä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
CamaroJukka
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Touko 2005, 21:41

Viesti Kirjoittaja CamaroJukka »

Säädettävä!
Ihan vaan jotta saa hifistellä
´89 Chevy Camaro
´90 Chevy c2500 pickup
Foxille vois olla pihas tilaa
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Arto65FB kirjoitti:No, miltäs kuulostaisi säädettävät apurunkojen yhdistäjät? Tai säädettävä turvakaari? En ymmärrä, miksi osassa, jonka tehtävä on pysyä ja pitää toisiakin osia paikallaan, pitäisi olla säätöjä. Ok, jos joku osaa laskea sopivat esijännitykset säädettävälle ja osoittamaan mitä vaikutusta sillä on esim. kiertojäykkyyteen, niin voin vaihtaa mielipidettä.
Niii-in, ja nämä härvelit ovat muutenkin tehty millimetrintarkasti tiukassa jigissä, joten esim. ristimitat sattuvat noin 2 tuuman haarukkaan..... :P
Vastaa Viestiin