C4 vaihtaa rajusti.
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
C4 vaihtaa rajusti.
Olisko tietoa? C4 vm 71 vaihtaa aikalailla paukkuen ylöspäin 1-2 menee kovan nykäysen saattelemana kuin myös 2-3 vaihde. Rasittaa voimansiirtoa aikalailla tällainen paukuttelu, eikä pidemmänpäälle tunnu kovinkaan mukavalta. Etupanta on avattu ohjeiden mukaan 1 3/4 kierrosta ja takapanta 3 kierrosta. Modulaattori on uusi, eikä piuhat vuoda. Onko lootassa liian kovat paineet, vai mitä? TCI'n korjaussarja on asennettu levyineen ja venttiilikoneiston hilavitkuttimet tehty ohjeiden mukaan. Laatikko ei luista, pikemminkin päinvastoin: Vaihteen menee ryskyttäen silmään.
Venttiilikoneisto mahdollistaa käsinvaihtamisen 1-2, ja on myös mahdollista ajaa täysautomaatilla.
Olisko pantojen säätöja hieman rukattava?
Kommentteja kiitos.
Venttiilikoneisto mahdollistaa käsinvaihtamisen 1-2, ja on myös mahdollista ajaa täysautomaatilla.
Olisko pantojen säätöja hieman rukattava?
Kommentteja kiitos.
Oliko sarjasa ciftkitti se kyllä pistää pykälät rutakasti pesään, sitäkin on useampaa sorttia mieto, keski ja raaka versio, itse ostin täydellisen korjaussarjan kaikkine hilavitkuttimineen. Ja miedon ciftkitin vapakytkin pitää viellä ostaa, se on vaihdettava mieeluusti joka kerta kun roppaa laatikon, en ole viellä avannut omaani kun pelaa. Ostin varoilta jemmaan sit kun tarvitsee löytyy hyllystä.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Niin, olisiko ollut shiftkit asennettuna, venttiilikoneiston tiiviste oli ainakin poistettu. En arvannut katsoa levyä olisiko ollut porauksia.
Olisi varmaan syytä avata se VB ja palauttaa alkuperäiseen kuosiin.
Ei ole vertailukohtaa vakiokoneiston ja modifioidun välillä, joten arvailuksi mennee. Rasittavaa tommonen paukuttelu.
Onko mahdollista pehmentää vaihtoja vaikka levyjen reikiä olisi porattu?
Olisi varmaan syytä avata se VB ja palauttaa alkuperäiseen kuosiin.
Ei ole vertailukohtaa vakiokoneiston ja modifioidun välillä, joten arvailuksi mennee. Rasittavaa tommonen paukuttelu.
Onko mahdollista pehmentää vaihtoja vaikka levyjen reikiä olisi porattu?
Cift kitin mukana tulee joukko jousia, joilla muutetaan ventiilien toimintaa ei yksistään reikien poraus auta, muistaakseni porataan vain yksi reikä C4:ssä isommaksi. Se on pirullista kun joku suhari virittelee laatikon eikä laita dokumentttiä mukaan mitä on laatikkoon tehty, sehän särkee lopulta jotain jos paukuttelee rajusti, mieto kitti terästää hivenen vaihtoja on edelleen miellyttävä ajella, muut on tarkoitettu sitten radale. Voi olla että on kasattu väärin, jouset vikajärjestyksessä kitin mukana tulee helpot kasausohjeet, jos niitä noudattaa laatikko toimii varmasti niiltä osin, mula saattais löytyä kuva ciftkitin kasauksesta, kun kaivelen siinä näkyy mikä reikä on porattava, ennalistaminen vaatii sen peltilevyn vaihdon ja jousien vaihdon.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Sattui inspiraatio iskemään, joten tarkistin koneiston. On siellä näemmä jouset vaihdettu / siirretty, eli taitaa olla shiftkit. Pitääkö ehdottomasti olla se tiiviste paikoillaan koneistossa, sitä kun ei tällähetkellä ole? Muistaakseni joissakin shiftkit-ohjeissa on vuonna yksjakaks käsketty jättämään se asentamatta.
Pitää varmaan kokeilla sitä modulaattorin säätöä pikkaisen rukata, josko lähtisi toimimaan paremmin. Ettei vaan lähde matolaatikko luistamaan kun alentaa paineita?
Onhan se tietyst mukavaa kun kumi vinkuu joka vaihteella, mutta ei tätä kestä Erkkikään
Pitää varmaan kokeilla sitä modulaattorin säätöä pikkaisen rukata, josko lähtisi toimimaan paremmin. Ettei vaan lähde matolaatikko luistamaan kun alentaa paineita?
Onhan se tietyst mukavaa kun kumi vinkuu joka vaihteella, mutta ei tätä kestä Erkkikään

- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
No niin se Suojasen Timo meikäläisen ohjeisti lootan rempan ja vahvistelun jälkeen. Tuli myös shiftkit.
Sanoi että jos on liian napakat vaihdot niin pruuvaa modulaattoria.
Jos menee liikaa niin loota menee kuminauhaksi. Kyllä sen sitten huomaa.
Mulla kyllä säätö sattui olemaan ihan sopiva ihan Suojasen jäljiltä, vaikka sanoi että voi olla että joutuu säätään.
Sanoi että jos on liian napakat vaihdot niin pruuvaa modulaattoria.
Jos menee liikaa niin loota menee kuminauhaksi. Kyllä sen sitten huomaa.
Mulla kyllä säätö sattui olemaan ihan sopiva ihan Suojasen jäljiltä, vaikka sanoi että voi olla että joutuu säätään.

-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Pittääpi kokkeilla modulaattoria. Eihän amerikanihmeissä mikään toimi kerralla, vaan kaikkea on rukattava. Kun hankkii projektilootan, ottaa aina tietyn riskin, kun ei tiedä mitä se on syönyt.
Toi shiftkitti olis ehkä voinut olla miedompi, täytyy varmaan asentaa toinen, sitten tietää ainakin mitä siellä on.
Muuten pelittää korjauksen jäljiltä hyvin, kunhan saa vaihtamiset kohdalleen.
Toi shiftkitti olis ehkä voinut olla miedompi, täytyy varmaan asentaa toinen, sitten tietää ainakin mitä siellä on.
Muuten pelittää korjauksen jäljiltä hyvin, kunhan saa vaihtamiset kohdalleen.
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Kiitän arvon herroja kommenteista, kokkeillaan ja imhetellään.
Vielä kun sais takaisin nuoruuden innon ruuvata ja testata, mutta into on kadonnut matkan varrella.
Nykyään kun ei enää viihdy tallissa koko aika.
Mutta sinne pääsee pakoon kun keittiössä vallitsee matalapaine ja emäntä esittää mykkäkoulun opettajaa.
Onko kellään kokemuksia sen koneiston tiivistepaperin kanssa. Onko väliä vaiko ei?
Vielä kun sais takaisin nuoruuden innon ruuvata ja testata, mutta into on kadonnut matkan varrella.
Nykyään kun ei enää viihdy tallissa koko aika.
Mutta sinne pääsee pakoon kun keittiössä vallitsee matalapaine ja emäntä esittää mykkäkoulun opettajaa.

Onko kellään kokemuksia sen koneiston tiivistepaperin kanssa. Onko väliä vaiko ei?
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
hmmmmm..... -entten tentten teelika mentten:rtm kirjoitti: Onko kellään kokemuksia sen koneiston tiivistepaperin kanssa. Onko väliä vaiko ei?
Juu pitää se olla!

Noh ei nyt sentään.
Mutta soittele Suojasen Timolle seinäjoelle.
Varmaankin neuvoo kun avulias on ja on varmasti tietotaitoa kun lootia on vähintään kymmeniä tehnyt.

-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Kyllähän se niin on, jos mihin on tiiviste suunniteltu niin siinä pitää olla tiiviste, tai jollain muulla tavalla pitää taata tiiveys, tietysti jos on lohkot prikulleen suorat ja pinnat hiottu sileiksi. Kyllähän se pitää aikaansaasti sit kun lohkot elää rupeaa tulemaan vuotoja, näitä seppiä on Suomi pullolaan jotka jakaa omia käytännön niksejään. En väitä etteikö olis päteviä kavereita tekemisissään, jokaine tekee omalla tyylillään ja opeillaan, kaikkeen vaan ei aina ole uskomista kannattaa varmistaa muiltakin viisailta, minä ainakin kasasin tiivisteiden kanssa venakoneistot, ja kasaan edelleenkin tulevissa projekteissa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55